شبکه گردشگری سلامت تقویت می‌شود
کد خبر: 4194443
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۴
دیاکو عباسی:

شبکه گردشگری سلامت تقویت می‌شود

دبیر علمی همایش ملی جامع گردشگری سلامت گفت: در تلاشیم رویکرد درستی مبتنی بر حفظ اعتبار گردشگری سلامت را به ذی‌نفعان انتقال دهیم و شبکه گردشگری سلامت کشور را تقویت کنیم.

دیاکو عباسی

دیاکو عباسی، دبیر شورای راهبری گردشگری سلامت کشور و دبیر علمی همایش ملی جامع گردشگری سلامت در گفت‌وگو با ایکنا در رابطه با این همایش بیان کرد: همایش ملی جامع گردشگری سلامت سعی کرده تا همه ذی‌نفعان گردشگری سلامت را گرد هم آورد و با رویکرد علمی و تخصصی به موضوع گردشگری سلامت و زنجیره تأمین این حوزه بپردازد.

وی ادامه داد: همه فعالانی که در این حوزه فعالیت می‌کنند، چه دولتی و خصوصی در این همایش حضور دارند و تشکل‌ها و انجمن‌های حوزه گردشگری نیز مشارکت پویایی در همایش ملی جامع گردشگری سلامت دارند. در این رویداد سعی شده تا متناظر شورای راهبری گردشگری سلامت کشور که متشکل از چهار وزارتخانه است در سطح استان‌ها نیز در این رویداد شرکت کنند.

عباسی اضافه کرد: سعی شده تا از طریق برگزاری همایش ملی جامع گردشگری سلامت گفتمان مشترکی را بین ذی‌نفعان کلیدی این حوزه ایجاد کنیم و سیاست‌هایی که وجود دارد، برنامه‌ها و اقداماتی که در دستور کار است، بیان شود و در جهت توانمندسازی فعالان و ذی‌نفعان کلیدی حوزه گردشگری سلامت عمل کنیم.

دبیر علمی همایش ملی جامع گردشگری سلامت افزود: همچنین تلاش می‌کنیم تا رویکرد درستی مبتنی بر حفظ برند و اعتبار گردشگری سلامت را به ذی‌نفعان انتقال دهیم و شبکه گردشگری سلامت کشور را تقویت کنیم. در این رویداد مقالات علمی دریافت می‌شود و پس از داوری، مقالات برتر معرفی خواهند شد.

عباسی اظهار کرد: مسائل و موضوعات روز حوزه گردشگری سلامت در این همایش مطرح می‌شود و صاحب‌نظران این حوزه در رابطه با آنها صحبت می‌کنند و تلاش می‌شود برای چالش‌ها، راهکارهای تخصصی و علمی یافت شود و در نهایت به صورت یک بیانیه مشترک برای اجرای در سال‌های آینده از آن استفاده شود.

وی در رابطه با اهداف این همایش گفت: توانمندی و استفاده از ظرفیت‌ها موجود و مغفول مانده هدف این همایش است، به همین منظور سعی شده تمام بخش‌های گردشگری سلامت در این همایش حضور داشته باشند و صرفاً از منظر پزشکی توجه نشود. گردشگری تندرستی، طب ایرانی، آب‌ گرم درمانی، طبیعت درمانی، دهکده‌های سلامت و ... نیز در این همایش حضور دارند. تلاش می‌شود تا با توجه به حضور همه فعالان سلامت در این همایش، آنها را در جهت و مسیر درست حرکت دهیم و سیاست مشترکی را پیش ببریم.

عباسی تصریح کرد: هم‌پیوندسازی فعالان گردشگری از مهم‌ترین اهداف این رویداد است تا با نزدیک شدن فعالان گردشگری سلامت یک جامعه گردشگری سلامت به وجود بیاید. گردشگری یک صنعت بین بخشی است و یکی از چالش‌های حوزه گردشگری سلامت انفکاک فعالان است و گردهمایی‌هایی از این دست می‌تواند نقطه اتصال و اتکای فعالان شود تا با همکاری یکدیگر سبب ‌هم‌افزایی بیشتر شوند.

وی در پایان افزود: در انتهای این همایش از فعالان و شرکت‌های برتر حوزه گردشگری سلامت، بیمارستان‌های بین‌المللی دارای IPD، مدیران موفق تقدیر خواهد شد.

انتهای پیام
captcha