دنیای امروز نیازمند همکاری ادیان با یکدیگر است
کد خبر: 4194427
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۶
آیت‌الله محمدهادی عبدخدایی:

دنیای امروز نیازمند همکاری ادیان با یکدیگر است

رئیس دومین همایش بین‌المللی امام رضا(ع) و گفت‌وگوی ادیان گفت: دنیای امروز نیازمند همکاری ادیان با یکدیگر بوده و نزاع‌های دوره جدید برآمده از کنار نهادن راه انبیاء و پیروی از قدرت و ثروت است.

آیت‌الله محمدهادی عبدخدایی، رئیس دومین همایش بین‌المللی امام رضا(ع) و گفت‌وگوی ادیانبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، آیت‌الله محمدهادی عبدخدایی، رئیس دومین همایش بین‌المللی امام رضا(ع) و گفت‌وگوی ادیان، در دومین همایش بین‌المللی «امام رضا(ع) و گفت‌وگوی ادیان» که امروز،  27 دی‌ماه در بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی برگزار شد، اظهار کرد: مشکلی که بشر امروز با آن مواجه است سکولاریسم، خودخواهی و جاه‌طلبی است و عده‌ای استعمارگر به یک منطقه به نام غزه حمله کرده‌اند و بیش از 8 هزار کودک را در کنار مادرشان به شهادت رسانده‌اند.

وی افزود: هیچ وجدان بیداری نسبت به این جنایت در دنیا آرام نمی‌گیرد، سیاستمداران برای حفظ منافع شخصی خود در این رابطه اقدامی انجام نمی‌دهند و در مقابل، افرادی که خداباور و معتقد به ارزش‌های اخلاقی هستند باید نهضتی ایجاد کنند و در مقابل این‌گونه جنایت‌ها بایستند.

رئیس دومین همایش بین‌المللی امام رضا(ع) و گفت‌وگوی ادیان تصریح کرد: تمام ادیان الهی آمده‌اند تا صلح و اخلاق نیک را در جامعه ایجاد کنند و این نشست‌ها و همایش‌ها باید مقدمه‌ای باشد تا فقها و اندیشمندان ادیان مختلف ضمن گفت‌وگو با یکدیگر راهی برای برچیده شدن جنگ از جهان بردارند.

وی بیان کرد: دنیای امروز نیازمند همکاری ادیان با یکدیگر بوده و نزاع‌های دوره جدید برآمده از کنار نهادن راه انبیاء و پیروی از قدرت و ثروت است. گفت‌وگوی میان ادیان و همکاری آن‌ها با یکدیگر راهی است تا همه به راه انبیاء بازگردیم و همفکری ادیان می‌تواند در زمینه‌های اعتقادی مشترک مانند وجود خداوند، معاد و اختیار انسان صورت گیرد.

رئیس دومین همایش بین‌المللی امام رضا(ع) و گفت‌وگوی ادیان افزود: همچنین این همفکری می‌تواند در حیطه مسائل کاربردی مانند عدالت و بنیان خانواده انجام گیرد، ما به‌عنوان مسلمان و بنا بر وظیفه دینی، دست خود را برای همکاری و گفت‌وگو دراز می‌کنیم تا با هدف دستیابی به تقرب الهی در مسیر انسانیت گام برداریم.

وی گفت: امیدوارم که بتوانیم با تمسک به امام رضا(ع) به عنوان نمادی از گفت‌وگوی بین‌ ادیانی که روش گفت‌وگو و جدال احسن را به ما آموخته‌اند، گفت‌وگویی عالمانه، آموزنده و مشتمل بر حقیقت و اصول اخلاقی داشته باشیم. 

انتهای پیام
captcha