توان‌ بازدارندگی ایران مرهون‌ زحمات دانشگاه‌ها در حوزه‌ دفاعی است
کد خبر: 4193258
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۱

توان‌ بازدارندگی ایران مرهون‌ زحمات دانشگاه‌ها در حوزه‌ دفاعی است

سردار قربانی با بیان اینکه از زمان برقراری ارتباط با مراکز دانشگاهی تاکنون، توان و قدرت دفاعی جمهوری اسلامی نیز افزایش یافته است، گفت: این‌ توان‌ بازدارندگی کشورمان مرهون‌ زحمات دانشگاه‌ها در حوزه‌ دفاعی و نیروهای مسلح است.

سردار باقری، مسئول سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی صدر

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی دانشگاه تبریز، سردار محمد قربانی، مسئول سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی صدر، امروز، 20 دی‌ماه، در نشست تخصصی رؤسای دانشگاه‌های آذربایجان‌شرقی گفت: بخش عمده‌ای از موضوعات صنایع دفاعی اتصال و ارتباط ویژه‌ای با مراکز دانشگاهی دارد که اگر این ارتباط علمی وجود نداشت، اکنون شاهد قدرت‌نمایی جمهوری اسلامی ایران در صنعت دفاعی نبودیم.

وی ادامه داد: از زمان برقراری این ارتباط تاکنون، توان و قدرت دفاعی جمهوری اسلامی نیز افزایش یافته است و این‌ توان‌ بازدارندگی کشورمان مرهون‌ زحمات دانشگاه‌ها در حوزه‌ی دفاعی و نیروهای مسلح است.

قربانی، با بیان اینکه عمده‌ فعالیت‌های سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی صدر مربوط به حوزه‌ فناوری اطلاعات و ارتباطات، مخابرات، الکترونیک امنیت شبکه ‌و… است، اظهار کرد: یکی از راهبردهای ما استفاده از ظرفیت مراکز علمی در سطح کشور است و در همین راستا، در سال‌های اخیر ارتباط با مراکز علمی و دانشگاهی خارج از تهران را فعال کرده‌ایم و خوشبختانه اتفاقات خوبی نیز رقم خورده است.

مسئول سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی صدر در خاتمه ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع دانشگاهیان آذربایجان‌شرقی، ابراز امیدواری کرد که ماحصل این نشست‌ها موجب افزایش توانمندی‌ها و تسریع در روند رو به جلوی صنعت دفاعی جمهوری اسلامی ایران گردد.

صفر نصراله‌زاده، رئیس دانشگاه تبریز نیز در این جلسه، اظهار کرد: با توجه به ظرفیت‌های دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری آذربایجان‌شرقی، هیچ چیزی به لحاظ علم و‌ فناوری کم‌ نداریم و می‌توانیم با ترکیب این علم و دانش با تجربه‌ صنایع دفاعی، نتایج خوبی را رقم بزنیم.

وی ادامه داد: در وهله‌‌ اول، شکل‌گیری این ارتباط مهم‌ است و قطعاً می‌توان با تعریف سازوکارهای مناسب، ارتباط خوبی برقرار کرد.

رئیس دانشگاه تبریز گفت: سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی صدر یکی از مجموعه‌های پیشگام در‌ صنعت دفاعی کشور به شمار می‌رود و پیشرفت و موفقیت‌های این مجموعه کاملا مشهود و گویای این امر است.

انتهای پیام
captcha