دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهدای مسیحی + فیلم
کد خبر: 4192873
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۴

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهدای مسیحی + فیلم

به مناسبت آغاز سال نو میلادی، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهدای مسیحی (عاشوری) در کلیسای پنتیکاسی تهران دیدار کرد.

به گزارش خبرنگار ایکنا، به مناسبت آغاز سال نو میلادی، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهدای مسیحی (عاشوری) عصر امروز ۱۸ دی در کلیسای پنتیکاسی تهران دیدار کرد.

در ابتدای این دیدار قاضی‌زاده هاشمی ضمن تبریک سال نو مسیحی گفت: برای هم‌وطنان مسیحی، سال جدید را ایامی پر خیر و برکت آرزو می‌کنم.

وی افزود: شهادت جانسوز جمعی از هم‌وطنان کشورمان را که در عملی ضد انسانی در کرمان به شهادت رسیدن تسلیت می‌گویم. برای من افتخار است در جمع خانواده شهدا حضور پیدا کرده تا بتوانم عرض ادب داشته باشم.

وی بیان کرد: شهدا با خدا معامله کرده و جان خود را فدای کشور و انقلابشان کرده‌اند. حادثه تروریستی اخیری که در کرمان رخ داد یکی از صدها حادثه‌ای است که در عراق و سوریه رخ می‌دهد اما متأسفانه عده‌ای چشمشان را روی این جنایات بستند.

قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه داعش یک تفکر نژادپرستانه است، تصریح کرد: داعشیان با تفکر نژادپرستانه خود حق حیات را تنها برای عده‌ای خاص می‌بینند. این نگاه در اروپا و آمریکا نیز مشاهده شده است. تفکر حاکم بر انسان الهی تفکر خدمت به خدا است. خداوند رحمان ما را نسبت به هم مسئول قرار داده است ولی متأسفانه دنیا پر شده از تفکرات شیطانی که یکی از آن‌ها داعش است؛ داعشی که با مقدس‌نمایی دست به خیانت و جنایت می‌زند. نظام سلطه برای حفظ منافع خود گروه‌هایی چون داعش را شکل داده است. خدا را شکر سرزمین ما با تلاش سربازان این آب و خاک در امنیت به سر می‌برد.

وی با اشاره به اینکه شهید یک انسان الهی هست، گفت: شهدا جانشان را فدا می‌کنند برای حفظ بشریت. بزرگ‌ترین الگو در این میان حاج قاسم است که برای نجات انسان‌ها کارهای فراوان انجام داد. نجات انسان‌ها برای حاج قاسم در اولویت بود و فرقی میان مسلمانان و دیگر ادیان قائل نبود. برای مثال جان ایزدیان و همچنین اهل سنت کردستان عراق را از دست داعشیان نجات داد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در انتهای سخنانش اظهار کرد: ما در بنیاد شهید داشته‌هایمان محدود است اما هر آنچه در توان داریم برای خدمت به خانواده شهدا انجام می‌دهیم. امیدوارم در بودجه جدید، بتوانیم بیشتر در خدمت خانواده شهدا باشیم. جامعه عاشوریان جزئی از ملت عزیز ایران هستند و هرجا کشور نیاز داشته پا پیش گذاشته‌اند.

در ادامه مراسم شارلی انویه تکیه، نماینده جامعه آشوری و کلدانیان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در آغاز سخن شهادت هم‌وطنانمان را در کرمان تسلیت عرض می‌کنم. امنیت امروز مدیون حاج قاسم است که داعش را شکست داد. مسیحیان همدوش هم‌وطنان ایرانی خود در مقابل دشمن ایستادند و شهدایی را تقدیم کشور کرده‌اند. خانواده شهدا و جانبازان نفسشان را هدیه دادند تا ما راحت نفس بکشیم.

وی ادامه داد: امروز ایران مقتدر حاصل خون شهدای عزیز است. در خاتمه سخنانم از آقای قاضی‌زاده هاشمی که همیشه نسبت به شهدای اقلیت‌های مذهبی لطف داشتند، درخواست می‌کنم کمک‌های لازم را انجام داده تا یادمان شهدای مسیحی و سنگ مزار شهدا مسیحی در آرامستان آشوریان ترمیم شود.

بخش بعدی این مراسم به سخنان مارنرسای بنیامین، اسقف کلیسای شرق آشوری ایران اختصاص داشت.

وی بیان کرد: از همه ارگان‌ها و وزارتخانه‌ها بابت تأمین امنیت ما مسیحیان کمال تشکر را دارم. در این برنامه شهادت جمعی از هم‌وطنان کرمانی در حادثه تروریستی را هم تسلیت می‌گویم. آقای قاضی‌زاده هاشمی برای بار دوم به دیدار جامعه آشوریان آمده است. این رفتار وی نشان می‌دهد دولت به شهدای اقلیت توجه و مهربانی دارد.

وی اضافه کرد: باید قدر شهدا را بدانیم؛ شهدایی که برای سرزمین خودشان از جان و مال گذشته و به شهادت رسیدند. این عمل بسیار ارزشمند است. ما مسیحیان شهادت را از مسیح می‌آموزیم که جانش را برای انسان‌ها داد و ما مسیحیان نیز جانمان را برای کشورمان می‌دهیم.

اسقف کلیسای شرق آشوری در خاتمه تأکید کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدار خود با خانواده شهدا فرقی بین شهدای مسلمان یا مسیحی نمی‌گذارد. این رفتار ایشان درسی برای همه مسئولان است.

در پایان مراسم به رسم یادبود کتاب «تاریخ منتصر» کلیسای شرق آشور نوشته فرانگلین بنیامین به قاضی‌زاده هاشمی و اصحاب کریمی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران اهدا شد. همچنین در حاشیه مراسم میز خدمت با حضور معاونان بنیاد شهید و امور ایثارگران جهت برطرف کردن مشکلات و پیگیری خواسته‌های ایثارگران برپا شد.

انتهای پیام
captcha