پویش ملی «ایران سرسبز، ایران قوی» در مدارس فارس کلید خورد
کد خبر: 4192841
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۷

پویش ملی «ایران سرسبز، ایران قوی» در مدارس فارس کلید خورد

طی مراسمی اجرای پویش «ایران سرسبز، ایران قوی» در قالب طرح ملی شهید مرادی ویژه کاشت یک میلیارد نهال در مدارس استان فارس کلید خورد.

محمدخلیل عسکری، مدیرکل آموزش و پرورش فارسبه گزارش ایکنا از فارس، محمدخلیل عسکری، مدیرکل آموزش و پرورش فارس، امروز، ۱۸ دی‌ماه در آیین افتتاحیه استانی طرح ملی شهید مرادی ویژه کاشت یک میلیارد نهال در راستای «پویش ایران سرسبز، ایران قوی» در دبستان شاهد دخترانه شهید محمدرضا کشاورز ناحیه 3 شیراز گفت: در دنیا ۱۳ اقلیم آب و هوایی وجود دارد که ۱۱ نوع آن در ایران است، لذا این نشان از ظرفیت بالای کشور ما دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس بیان کرد: گاهی اوقات در حالی که در نقطه‌ای از کشور سرما و یخبندان پدیده غالب است، در جای دیگر این سرزمین، کشاورزان در هوایی گرم مشغول برداشت محصولات کشاورزی هستند.

وی با بیان اینکه یکی از عواملی که می‌تواند زندگی را زیباتر کند وجود درختان در محیط زندگی است، افزود: مهم‌تر از کاشت درخت، موضوع مراقبت از درخت است لذا فرهنگ مراقبت از محیط زیست باید در جامعه بیش از پیش نهادینه شود. امسال با همکاری سازمان‌های مربوطه و طرح کاشت درخت در دستور کار است و آموزش و پرورش با همکاری اداره‌کل منابع طبیعی استان طرح شهید مرادی را در مدارس اجرایی کند.

عسکری با یادآوری اینکه شهید مرادی ۵۰ سال قبل از منابع طبیعی محافظت می‌کرد و در ادامه با حضور در جبهه‌های جنگ حق علیه باطل به فیض شهادت نائل آمد، گفت: همه ادارات و سازمان‌ها، آموزش و پرورش را از خودشان بدانند؛ این نهاد در کنار سایر نهادها مسائل مربوط به مردم را پیگیری می‌کند.

وی اظهار کرد: آموزش و پرورش به‌عنوان بزرگترین دستگاه فرهنگی در راستای منویات رهبر معظم انقلاب که فرمودند هر ایرانی مسئولیت کاشت و پرورش سه نهال را بر عهده داشته باشد، کار آموزش تولید، کاشت و مراقبت درختان را توسط دانش‌آموزان و فرهنگیان برعهده خواهد گرفت.

عسکری ادامه داد: طرح ملی شهید مرادی یک طرح چهار ساله است و در سال نخست قرار است تعداد 300 هزار نهال در اختیار معلمان و دانش‌آموزان استان قرار گیرد تا در مدرسه، منزل و باغچه غرس کنند و از آن مراقبت کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس بیان کرد: این طرح مردمی در تمامی مقاطع تحصیلی اجرایی می‌شود و آموزش و پرورش مصمم است این فرمان رهبری را در کنار سایر نهادها اجرا کند.

انتهای پیام
captcha