آمادگی جهاددانشگاهی برای همکاری با دانشگاه‌های مالزی و سریلانکا
کد خبر: 4192628
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۳
رئیس جهاددانشگاهی فارس مطرح کرد

آمادگی جهاددانشگاهی برای همکاری با دانشگاه‌های مالزی و سریلانکا

امیرحسین استقلال با اشاره به دیدارهای خود با سفیر سریلانکا و مدیرکل خاورمیانه وزارت گردشگری مالزی در سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری پارس، از آمادگی جهاددانشگاهی فارس برای همکاری مشترک با دانشگاه‌های این کشورها به‌خصوص در عرصه گردشگری خبر داد.

دیدار رئیس جهاددانشگاهی فارس با مدیرکل گردشگری مالزی، نمایشگاه پارسامیرحسین استقلال، رئیس جهاددانشگاهی فارس در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با بیان اینکه در سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری پارس، جهاددانشگاهی فارس حضور فعالی داشت، گفت: در این نمایشگاه جهاددانشگاهی فارس علاوه بر داشتن غرفه برای ارائه و معرفی فعالیت‌ها و دستاوردهای پژوهشی، علمی و فرهنگی خود، مسئولیت غرفه B2B نمایشگاه را به عهده داشت.

وی با تصریح اینکه در این غرفه میزبان میهمانانی از کشورهای مختلفی بودیم، افزود: در این فرصت توانستیم دستاوردها و فعالیت‌های جهاددانشگاهی را به میهمانان خارجی معرفی کنیم.

استقلال یکی از میهمانان این غرفه را پیشوایان آپونسو، سفیر سریلانکا در ایران اعلام کرد و گفت: در این دیدار دستاوردها و فعالیت‌های جهاددانشگاهی معرفی شد که مورد استقبال سفیر سریلانکا قرار گرفت.

رئیس جهاددانشگاهی فارس اظهار کرد: سریلانکا کشوری است که قومیت‌های مختلف در کنار هم قرار دارند و 10 درصد مردم آن مسلمان هستند و ظرفیت‌های گردشگری خوبی هم دارد.

وی بیان کرد: در این دیدار اعلام آمادگی کردیم تا بین دانشگاه‌های سریلانکا که علاقه‌مند به موضوع گردشگری هستند و دانشکده گردشگری دانشگاه علم و فرهنگ جهاددانشگاهی (با هماهنگی رئیس این دانشگاه) ارتباط علمی و همکاری‌های مشترک برقرار شود که این پیشنهاد هم مورد استقبال سفیر سریلانکا قرار گرفت.

استقلال میهمان دیگر غرفه جهاددانشگاهی را رسنا مصطفی، مدیرکل خاورمیانه وزارت گردشگری مالزی معرفی کرد و افزود: در این دیدار ضمن اشاره به مسلمان بودن تعداد زیادی از مردم مالزی، بر ضرورت همکاری‌های مشترک بین دو کشور ایران و مالزی به‌خصوص در عرصه گردشگری تأکید شد.

رئیس جهاددانشگاهی فارس با بیان اینکه در این دیدار هم فعالیت‌های علمی و فرهنگی این نهاد معرفی شد، گفت: در دیدار مذکور نیز برای همکاری با دانشگاه‌های مالزی به‌خصوص در عرصه گردشگری اعلام آمادگی شد و مدیر خاورمیانه وزارت گردشگری مالزی هم ضمن ابراز خرسندی از این فعالیت‌ها، از چنین پیشنهادی استقبال کرد.

وی اظهار کرد: همچنین در این نمایشگاه با فعالان حوزه گردشگری کویت و مشهورترین رسانه کویت دیداری داشتیم که آنان نیز از آخرین دستاوردهای پژوهشی جهاددانشگاهی فارس به خصوص در حوزه مبارزه با آفت درختان نخل استقبال کردند.

انتهای پیام
captcha