دشمن تحمل مزار شهید سلیمانی را هم ندارد
کد خبر: 4191844
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۵
رئیس جمهور در مراسم سالگرد شهادت سردار دل‌ها:

دشمن تحمل مزار شهید سلیمانی را هم ندارد

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان اینکه دشمن مزار حاج قاسم را هم تحمل نمی‌کند، گفت: دشمنان بسیار تلاش کردند که کسی زائر حرم امام حسین(ع) نباشد اما آیا توانستند؟ دشمن امروز کارآیی خود را از دست داده و برای جبران این ضعف به اقدامات تروریستی دست می‌زند.

رئیس جمهور

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان، شامگاه چهارشنبه، 13 دی ماه، در مراسم چهارمین سالگرد شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی که در مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد، با تبریک ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و امام خمینی(ره) گفت: شهید سلیمانی به فاطمه اطهر عشق می‌ورزید و نسبت به برگزاری مجالس برای فاطمه اطهر همت داشت.

وی افزود: مکتب فاطمه زهرا(س) دارای شاخص‌هایی است و اولین شاخصه این مکتب عشق به خداست و تمام وجود فاطمه زهرا(س) عشق به حضرت حق است و ایشان در سیره و سلوکشان برای دفاع از رسالت رسول خدا(ص) و ولایت ولی بسیار مجاهدت کردند. ایشان حق‌طلب بودند و در خطبه‌شان چهار محور وجود دارد؛ یک: سخن از قرآن؛ دو: سخن از علی؛ سه: سخن از عدالت و چهار: سخن از انسان.

فاطمه زهرا(س) برای انسان سازی آمده است

رئیس جمهور بیان کرد: فاطمه زهرا(س) برای انسان‌سازی آمده است و تمام تلاشش این بود که انسان با حقوق و وظایفش آشنا شود و چگونه زیستن را بیاموزد. زندگی فاطمه اطهر جهاد در راه خداست و او اولین شهیده در جنگ با سنگر نفاق است. سخنان فاطمه(س) و سیره او نقاب از چهره نفاق کنار زد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی درباره مکتب امام راحل گفت: سنگ اندیشه و تفکر امام راحل در این یک جمله خلاصه شده: «عالم مظهر خداست». سلوک و رفتار امام خمینی(ره) مصداق پیوند معنویت و سیاست است و ایشان به مردم، مستضعفان و رنج‌دیدگان و مظلومان عالم توجه داشتند. در سیره ایشان ظلم‌ستیزی و استکبارستیزی موج می‌زند. در سیره امام راحل خداباوری، دین‌باوری، مردم‌باوری پررنگ است و این مکتب، ایران عزیز را از زیر بار ظلم و استکبار و استبداد نجات داد.

وی ادامه داد: مکتب امام راحل؛ استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را برای ما به ارمغان آورد و مردم نمی‌خواهند این مکتب را از دست بدهند و در انتهای این مکتب، مکتب مقام معظم رهبری قرار دارد و گفتمان ایشان همان گفتمان امام راحل است. ایستادگی و مقاومت در مقابل زورگویی زورگویان و ستم‌گران و خواندن مردم به ارزش‌های دینی و الهی و تحقق زندگی سالم برای جامعه اسلامی در مکتب مقام معظم رهبری جای دارند. شهید سلیمانی دست‌پرورده امام و رهبری است و آنچه که از اخلاص و خداخواهی و عدالت‌خواهی و دفاع از مظلوم می‌بینید آموخته‌هایی هستند که شهید سلیمانی از مکتب امام راحل و مقام معظم رهبری فرا گرفته است.

تلاش شهید سلیمانی برای تبدیل تهدیدات به فرصت

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی اضافه کرد: امروز شهید سلیمانی یک الگو برای جامعه ماست و قهرمان ایران اسلامی و جهان اسلام است، او قهرمان مبارزه با تروریسم در غرب آسیاست. او در کسوت دفاع از مظلومان و فلسطین مظلوم تلاش کرد همه تهدیدات را به فرصت تبدیل کند و حقیقتاً در این عرصه با شناخت نیروهای مستعد و کارآمد در ایران اسلامی و منطقه به این هدف دست یافت. او کاری کرد که به واسطه این نیروهای مستعد در مسیر دفاع از وطن و ارزش‌های اسلامی گام برداریم.

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی مرد علم و عمل و مرد سیاست، دیپلماسی و میدان است، اظهار کرد: او کسی است که به خاطر اخلاصش توانست مقاومت را به صورت منسجم در منطقه فعال و فعال‌تر کند؛ به نحوی که مردم مظلوم فلسطین، لبنان، یمن، عراق و سوریه در همه منطقه احساس کردند که می‌توانند لذا شهید سلیمانی روحیه ما می‌توانیم را به همه القا کرد و به همه فهماند که می‌توان دشمن را با مقاومت و ایستادگی شکست داد.

رئیس جمهور ادامه داد: او هم توانست سرزمین‌های اشغال‌شده را فتح کند و هم توانست قلوب را تسخیر کند. تسخیر قلوب فقط دست خداست اما چه قیامتی در شهادت شهید سلیمانی به پا شد که خداوند به خاطر عمل صالح او، عشق شهید سلیمانی را قلب‌ها قرار داد و این درس بزرگی برای ماست.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی

وی بیان کرد: چند سال است که شهید سلیمانی در بین ما نیست ولی مقاومت نابود نشده است. مقاومت از بین‌رفتنی نیست؛ چون در لایه‌لایه پوست و استخوان منطقه جای گرفته است. قریب به 90 روز مقاومت در غزه در جریان است و چه چیزی مردم غزه را به مقاومت واداشته است؟ برخی از رؤسای کشورها که با آن‌ها تماس داریم می‌گویند مقاومت مردم غزه موجب حیرت ماست و چگونه رژیم صهیونیستی با قدرت نظامی خود مقابل مقاومت مردم غزه زمین‌گیر شده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه چون توان رژیم صهیونیستی به مقاومت غزه نمی‌رسد دست به کشتار کودکان و زنان می‌زند، گفت: به اینها می‌گویم به سرنوشت فرعون نگاه کنید که چقدر کودک کشت ولی خداوند کودکی را شکل داد و او را مسئول نابودی حکومت فرعون کرد. دست انتقام خدا بیرون آمده و قطعاً به زودی شاهد پایان رژیم صهیونیستی خواهیم بود.

طوفان الاقصی طوفان به پا کرد

وی ادامه داد: طوفان الاقصی طوفانی به پا کرد و پول و قدرت آمریکایی‌ها موجب حفاظت از صهیونیست‌ها نخواهد شد و معتقدیم که طوفان الاقصی پایان‌بخش طوفان رژیم صهیونیستی خواهد بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی با اشاره به حمله بزدلانه آمریکایی‌ها به شهید سلیمانی گفت: شهید سلیمانی امنیت را نه‌تنها برای ایران بلکه برای منطقه به ارمغان آورد و همه مردم منطقه باید بدانند که امنیت امروزشان را مدیون خون حاج قاسم و شهدای عالی‌قدر هستند.

رئیس جمهور با اشاره به حادثه تروریستی کرمان گفت: مقام معظم رهبری فرمودند که شهید سلیمانی از سردار سلیمانی خطرناک‌تر است و امروز مشاهده می‌کنیم که دشمن مزار حاج قاسم را هم تحمل نمی‌کند. دشمن بسیار تلاش کرد که کسی زائر حرم امام حسین(ع) نباشد اما آیا توانستند؟ دشمن امروز کارآیی خود را از دست داده و برای جبران این ضعف به اقدامات تروریستی دست می‌زند. انتقام این اقدام تروریستی را خواهیم گرفت و زمان و مکان آن در اختیار محور مقاومت خواهد بود و به اذن الله شما را سر جای خود خواهیم نشست.

وی بیان کرد: نیروهای مقاومت از همیشه باانگیزه‌تر و آماده‌تر در میدان هستند. نیروهای مقاومت می‌خواهند از وطن و ارزش‌های خود دفاع کنند. خون شهدای فلسطین تمام مردم جهان را بیدار کرده و با این رشادت‌ها و مقاومت‌ها مسئله فلسطین به مسئله جهان بشریت تبدیل شده و امروز مسئله همه، آزادی قدس شریف است. مردم دنیا با همه وجود از رژیم صهیونیستی و آمریکا و حامیانش نفرت دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی در پایان با بیان اینکه خون شهید سلیمانی و محور مقاومت نظام ناعادلانه امروز جهانی را برهم خواهد ریخت و نظام عادلانه را برقرار می‌کند، گفت: حتماً خون شهید سلیمانی و خون مطهر شهدای فلسطین پایان رژیم صهیونیستی را نزدیک‌ کرده و تمدن نوین اسلامی برپا خواهد شد.

انتهای پیام
captcha