خون حاج قاسم، تکرار خون سیدالشهدا(ع) است
کد خبر: 4191815
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۳
رمضانی در آیین گرامیداشت سرداران شهید سلیمانی و موسوی:

خون حاج قاسم، تکرار خون سیدالشهدا(ع) است

دبیرکل نهاد کتابخانه‌ها با بیان اینکه ابعاد درونی و بیرونی شخصیت حاج قاسم بسیار وسیع است، گفت: برای همین می‌توان در حوزه‌های مختلف از حاج قاسم الگوبرداری کرد.

ارسالی / حاج قاسم بسیار فروتن بودبه گزارش خبرنگار ایکنا، آیین گرامیداشت سرداران شهید حاج قاسم سلیمانی و سیدرضی موسوی، عصر امروز ۱۳ دی در کتابخانه مرکزی پارک شهر برگزار شد.

در ابتدای این جلسه حجت‌الاسلام والمسلمین علی شیرازی، نماینده سابق ولی فقیه در سپاه قدس و همرزم حاج قاسم ضمن گرامیداشت روز زن و تبریک سالروز ولادت حضرت فاطمه (س) گفت: متأسفانه هم اکنون شنیدیم در گلزار شهدای کرمان تعدادی از هم‌وطنانمان در یک حادثه تروریستی به شهادت رسیدند. ضمن محکوم کردن این جنایت، دعا می‌کنیم خداوند دشمنان اسلام را معدوم کند.

وی افزود: وقتی مادر شهید سلیمانی در کرمان فوت کردند در مجلس ختم، من کنار حاج قاسم ایستاده بودم. سردار دل‌ها به من گفت: همه کسانی که امروز مسجد آمده‌اند را می‌شناسم. این امر نشان می‌دهد تا چه اندازه حاج قاسم عاشق مردم بود. سردار دل‌ها اهل مطالعه بود و مرتب به من زنگ زده و تقاضای کتاب می‌کرد. وی بعد از جنگ در کرمان همزمان با خدمت در سپاه، مشغول تحصیل در دانشگاه شد.

حجت‌الاسلام شیرازی بیان کرد: بعد از نابودی داعش در سوریه روزی به سردار باقری گفتم برای افرادی که در سوریه جنگیدند، مراسم تجلیلی برگزار کنیم. وقتی این موضوع با حاج قاسم در میان گذاشته شد. وی مخالفت کرد. سردار به من گفت در این مراسم تجلیل از او نیز تقدیر به عمل خواهد آمد و این عمل مورد پسند او نیست. این سخن سردار دل‌ها، نشان از فروتنی و بزرگی حاج قاسم دارد. وقتی مخالفت حاج قاسم را دیدیم موضوع را با مقام معظم رهبری مطرح کردیم. ایشان فرمودند که تجلیل باید صورت گیرد. حاج قاسم وقتی موضوع را فهمید به رهبری گفت؛ چون شما دستور می‌دهید اطاعت می‌کنم اما خواهش می‌کنم مراسم تقدیر من خبری نشود.

در ادامه مراسم مهدی رمضانی، دبیرکل نهاد کتابخانه‌ها ضمن تبریک ولادت حضرت فاطمه (س) و همچنین گرامیداشت سالروز شهادت حاج قاسم اظهار کرد: نهاد کتابخانه‌ها تلاش می‌کند در کارهایش سیره حاج قاسم را پیش گیرد. بعد از شهادت حاج قاسم، حفره‌ای بین مردم پیش آمد زیرا همه از انقلابی گرفته تا غیر انقلابی حاج قاسم را دوست داشتند. وی به واقع سردار دل‌ها بود.

وی ادامه داد: برخی خون‌ها در تاریخ تکرار می‌شود خون حاج قاسم، تکرار خون سیدالشهدا(ع) است. ابعاد درونی و بیرونی شخصیت حاج قاسم بسیار وسیع است. برای همین می‌توان در حوزه‌های مختلف از حاج قاسم الگوبرداری کرد. درخاتمه تأکید می‌کنم مسئله قدس همیشه در اولویت است. این روزها نیز شاهد جنایت صهیونیست‌ها در غزه هستیم. امیدوارم به زودی شاهد نابودی اسرائیل غاصب باشیم.

در بخش دیگری از مراسم کشوری، همسر شهید مدافع حرم، نوید صفری روی صحنه آمد. کشوری در سخنانی بیان کرد: همسر شهیدم در روز اربعین به اسارت درآمده و چند روز بعد شهید شدند. شهید صفری به شدت ارادت ویژه به حضرت زهرا (س) داشت. وی هرگاه در مراسم عزای بانوی دو عالم شرکت می‌کرد، منقلب می‌شد. بزرگ‌ترین آرزوی او شهادت بود و در نهایت به آرزویش نیز رسید.

وی ادامه داد: نماز اول وقت، کمک به دیگران، ولایت پذیری و انس با قرآن ویژگی‌های اخلاقی شهید صفری بود. او هر روز زیارت عاشورا می‌خواند و علاوه بر تلاوت قرآن به خواندن ترجمه کلام خدا نیز علاقه داشت.

دیگر سخنران مراسم مادر شهید مدافع حرم حسین امیدواری بود. این مادر شهید گفت: حسین، پنجمین پسر من است وی یک هفته قبل از رفتن به سوریه به من گفت خواب حضرت رقیه(س) را دیده است، در آن خواب حضرت رقیه (س) در صفی که داوطلبان اعزام به سوریه حضور داشتند دست فرزندم را گرفته و به همراه ۱۲ نفر از صف خارج کردند. این خواب محقق شد. پسرم به همراه ۱۲ نفر از هم رزمانش به شهادت رسید.

در بخش انتهایی مراسم از حجت‌الاسلام والمسلمین شیرازی تجلیل شد و سپس از پوستر مصحف شهید سلیمانی رونمایی به عمل آمد.

یادآور می‌شود، در این آیین عبدالرحیم سعیدی راد، مصطفی محدثی، سیده فرشته حسینی، مهدیه نژاد ابراهیم، مرتضی امیری اسفندقه، الهام نجفی و محمد مهدی عبداللهی در یاد و گرامیداشت حاج قاسم و شهید سید رضی موسوی اشعاری به خوانش اشعار خود پرداختند.

انتهای پیام
captcha