نیروهای مسلح مایه عزت دین و مظهر امنیت هستند
کد خبر: 4191312
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۹
فرمانده سپاه استان قم:

نیروهای مسلح مایه عزت دین و مظهر امنیت هستند

محمدرضا موحد گفت: نیروهای مسلح پناهگاه استوار مردم، زینت حاکمان، مایه عزت دین و مظهر امنیت هستند و وظیفه حفاظت از انقلاب را بر دوش می‌کشند و باید همواره الگو و پیشرو باشند.

به گزارش ایکنا از قم، محمدرضا موحد، فرمانده سپاه استان قم در سیزدهمین جشنواره مالک‌اشتر سپاه استان قم که امروز 11 دی‌ماه برگزار شد، با بیان اینکه قم، شهر قیام و اقامه است و قمی‌ها باعث شدند تا انقلاب نمود پیدا کند، گفت: مقام معظم رهبری نگاه ویژه‌ای نسبت قم دارند و ما باید به اعتلای قم اهتمام بورزیم و پیشتاز باشیم.

وی با اشاره به دیدگاه امام علی(ع) نسبت به نیروهای مسلح بیان کرد: نیروهای مسلح پناهگاه استوار مردم، زینت حاکمان، مایه عزت دین و مظهر امنیت هستند.

فرمانده سپاه استان قم بیان کرد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و به‌ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که وظیفه حفاظت از انقلاب را بر دوش می‌کشند، باید الگوی و پیشرو باشند.

موحد اضافه کرد: از چهار ویژگی نیروهای مسلح در نظام اسلامی می‌توان به دین‌مداری، مردمی‌بودن، ارزشی بودن آنان و دارابودن فرماندهی کل قوا مقام معظم رهبری که نظیر آن در کل بشریت پیدا نمی‌شود، اشاره کرد.

فرمانده سپاه استان قم با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید بسیاری بر مسئله اشراف دارند، ابراز کرد: اشراف باید همانند یک مانیتور بزرگ پیش روی فرمانده باشد تا از وضعیت‌ها مطلع باشد و برای مسائل و نقاط ضعف، راهکار ارائه دهد.

وی ابراز کرد: حضور مالک‌اشتر در میدان‌های نبرد سیاسی و نظامی موجب خشنودی امیرالمؤمنین (ع) و نگرانی و واهمه دشمن بود؛ چراکه از قدرت ابتکار عمل او می‌ترسیدند.

موحد تصریح کرد: بینش عمیق، سیاستمداری، فصاحت و بلاغت، شجاعت، ولایت‌مداری و ولایت‌پذیری از خصلت‌های ویژه مالک‌اشتر بود که نمونه وی را در ایران اسلامی همچون شهید قاسم سلیمانی داریم.

فرمانده سپاه امام علی بن ابی‌طالب (ع) اظهار کرد: از آغازین تا واپسین سطور وصیت‌نامه شهید سلیمانی همواره به ولایت‌فقیه اشاره شده‌است که این موضوع نمایانگر ولایت‌مداری و ولایت‌پذیری اوست.

وی تاکید کرد: انتخابات امسال باتوجه‌به وقایع و اغتشاشات اخیر که دشمن دچار مشکلات محاسباتی شد از اهمیت بالایی برخوردار است.

انتهای پیام
captcha