طرح نور با ظرافت، درایت و آرامش اجرا شود
کد خبر: 4212284
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۸
آیت‌الله حسینی‌بوشهری:

طرح نور با ظرافت، درایت و آرامش اجرا شود

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: طرح نور، حجاب و عفاف انتظامی باید با ظرافت، درایت و آرامش اجرا شود تا دشمن از اهداف خود که سال‌ها دنبال می‌کند ناامید شود و شاهد بازگشت شرایط ظاهری جامعه به شرایط مطلوب اسلامی باشیم.

آیت‌الله سیدهاشم حسینی‌بوشهری، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قمبه گزارش ایکنا از قم، به نقل از روابط عمومی فرمانده انتظامی استان قم، آیت‌الله سیدهاشم حسینی‌بوشهری، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در نشست فصلی مدیران سازمان انتظامی که روز گذشته، ۵ اردیبهشت‌ماه در مرکز تربیت و تعالی ثامن الحجج(ع) شهر مقدس قم برگزار شد، ضمن تقدیر و تشکر از ریاست سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی کشور و همچنین تقدیر از روحانیون عقیدتی سیاسی که سفیران حوزه علمیه در یگان‌های انتظامی هستند، گفت: عقیدتی سیاسی انتظامی کارنامه درخشانی در طول این چند سال اخیر داشته است.

وی با تقدیر از روحانیونی که در یگان‌های مختلف و استان‌ها و شهرهای مختلف در حال خدمت هستند، افزود: روحانیون انتظامی سفیران حوزه علمیه هستند که اگر نقش خود را به‌درستی انجام دهند به اهداف مطلوب خواهند رسید.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه ادامه داد: به تعبیر امام صادق(ع) ما سه دوره در زندگی داریم، دوره اول گذشته و قابل برگشت نیست، دوره دوم از زندگی زمان حال است همین ساعت و همین زمان از این فرصت طلایی باید استفاده کامل شود تا این زمان هم سپری نشده است چه در ابعاد معنوی و چه در ابعاد سازمانی و مادی.

وی افزود: دوره سوم زمان آینده و زمانی که خواهد آمد و هنوز نیامده است باید برنامه‌ریزی برای افق آینده زمانی که خواهد آمد شود، این سه زمان وضعیت ما انسان‌ها است.

حسینی‌بوشهری با اشاره به توفیقات ارزشمند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد: وضعیت ایران اکنون با گذشته تغییر کرده است خصوصاً با این عملیات «وعده صادق» شرایط ایران در دنیا تغییر یافته و از زمان طلایی حال استفاده کردیم، ایران هم‌اکنون سنبل پیشرفت، مقاومت و قدرت در جهان است و دشمن را به سخره گرفته است.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه تصریح کرد: سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی کشور از حالت ایستایی درآمده است و با توجه به ارتباطی که با حوزه و مؤسسات علمی دارد موجب ارتقای علمی روحانیون و کارکنان خود شده است.

وی در ادامه گفت: هر فردی، اخلاق اجتماعی و اخلاق فردی دارد که هر کدام در جای خود معنی و تعریف می‌شود، بنابراین روحانیون با اخلاق اجتماعی می‌توانند نتیجه مطلوب را حاصل کنند تا سربازان، کارکنان و مردم وقتی با روحانی و سفیران حوزه مواجه می‌شوند دلسرد نشوند.

حسینی‌بوشهری با توصیه به روحانیون حاضر گفت: نباید در محیط کار و اداری از فضای حوزوی و معنوی و علمی خارج شوید، اگر اخلاق ما در محیط اداری اخلاق اسلامی شد می‌توانیم بر دیگران اثربخش باشیم، بنابر روایتی از امیرالمؤمنین مکارم اخلاقی نشان از جایگاه شماست. 

وی سمت‌ها و مسئولیت‌ها را امانتی دانست و تأکید کرد: از روزی که معارفه می‌شوید یک امانتی به گردن شما انداخته شده است، امام علی(ع) در کلامی دیگر می‌فرمایند: خداوند مسئولیتی که به شما داده است برای امتحان و آزمایش است تا ببیند شما چگونه پاسداری و امانتداری می‌کنید.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه ادامه داد: اگر نسبت به مسئولیتی که به شما داده می‌شود حسن عمل داشتید با همسایگان خدا همسایه هستید اما اگر کسی شانه از بار مسئولیت خالی نماید و توجه نکند تردید نکنید در کجی‌ها و نادرستی‌ها گام برمی‌دارد.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: دشمن‌ترین افراد در مقابل خدا، بنده‌ای است که خدا به خودش واگذار کرده است آدمی که راه کج روی را پیش می‌گیرد خدا او را به حال خود رها کرده است حجت بر او تمام شده است و این افراد بدون راهنما گام برمی‌دارند و از مسیر درست خارج می‌شوند.

وی ابراز کرد: یکی از مسائل مهم در محیط کاری مسئله انضباط، نظم‌پذیری و سازمان‌پذیری است، چون نگاه کارکنان، مردم و سربازان به نحوه رفتار پوشش و صحبت شماست.

حسینی‌بوشهری خطاب به روحانیون حاضر در جلسه گفت: یکی از کارهای مهم شما پیگیری است مثلاً سربازی مشکلی در زندگی خود دارد در اتاق شما به روی این افراد باز باشد تا آنها بشنوید و یکی از کارهای مهم شما در محیط کار خوب گوش دادن است.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار کرد: طرح نور باید با ظرافت، درایت و آرامش اجرا شود تا دشمن از اهداف خود که سالیان درازی دنبال می‌کند ناامید شود و شاهد آن باشیم که شرایط ظاهری جامعه به شرایط مطلوب اسلامی برگردد.

انتهای پیام
captcha