زنده‌یاد کاظمی‌آشتیانی مصداق رویش ناب انقلابی بود
کد خبر: 4191212
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۶
سعید ایران/ 3

زنده‌یاد کاظمی‌آشتیانی مصداق رویش ناب انقلابی بود

نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی زنده‌یاد کاظمی‌آشتیانی را از مصادیق یک رویش ناب انقلابی دانست که علم و عمل را توأمان با هم داشت.

ابراهیم عزیزی، نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامیابراهیم عزیزی، نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، ضمن گرامیداشت فرارسیدن سالروز آسمانی شدن زنده‌یاد سعید کاظمی‌آشتیانی گفت: سعید کاظمی‌آشتیانی الحق و الانصاف مصداق یک رویش ناب انقلابی بود که علم و عمل را توأمان با هم داشت.

وی افزود: از خصوصیات بارز این چهره ماندگار علمی کشور که بارها مورد تمجید و تقدیر رهبر معظم انقلاب قرار گرفت، کاربردی کردن دانش در عرصه‌های مختلف بود.

عزیزی اظهار کرد:‌ چاپ ده‌ها مقاله در مجلات علمی داخلی و بین‌المللی، انجام چندین طرح تحقیقاتی ملی، تدریس در دانشکده‌ها، نگارش کتاب، راه‌اندازی گروه‌های پژوهشی در شاخه‌های مختلف علوم پزشکی و... تنها گوشه‌ای از فعالیت‌های آن مرد بزرگ بود.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: زنده‌یاد کاظمی‌آشتیانی در مباحث مربوط به فناوری سلول‌های بنیادی و همانندسازی در ایران نقش بسزایی داشت و در این عرصه زمینه‌ساز تحولی بزرگ در کشور بود. آنچه بسیار مهم و حیاتی است، روحیه خودباوری و اتکای به توان داخلی در زنده‌یاد آشتیانی بود که با همین روحیه خالق تحولات بزرگ در عرصه علمی کشور شد.

عزیزی با بیان اینکه افسوس که ما مرحوم آشتیانی را خیلی زود از دست دادیم؛ دانشمندی که تنها در حدود چهار دهه عمر بابرکتش، منشأ خیزش‌های علمی بزرگی در کشور شد،‌ گفت: حقیقتاً زنده‌یاد آشتیانی الگوی تمام‌عیار یک استاد انقلابی، متفکر، عملگرا و تلاشگر بود که دامنه علم را به میدان عمل می‌کشاند.

انتهای پیام
captcha