اقدامات زنده‌یاد کاظمی‌آشتیانی موجب امیدآفرینی در فضای دانشجویی شد
کد خبر: 4191067
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۶
سعید ایران/ 2

اقدامات زنده‌یاد کاظمی‌آشتیانی موجب امیدآفرینی در فضای دانشجویی شد

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه اقدامات زنده‌یاد کاظمی‌آشتیانی امیدآفرینی زیادی در فضای دانشجویی ایجاد کرد، گفت: در فضای دانشجویی می‌‌توانیم با معرفی و نشان دادن الگوهایی نظیر زنده‌یاد کاظمی‌آشتیانی چنین روحیه نشاط و امید را ایجاد کنیم.

سعید کاظمی آشتیانیمحمدحسین انباردار، متخصص پاتولوژی بالینی و تشریحی و دانشیار گروه پاتولوژی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، ضمن گرامیداشت فرارسیدن سالگرد آسمانی‌ شدن زنده‌یاد سعید کاظمی‌آشتیانی گفت: نام وی، دوران دانشجویی را برای من تداعی می‌کند.

وی تصریح کرد: در اوایل دهه 80 بود که نام رویان و شبیه‌سازی حیوانات بسیار بر سر زبان‌ها افتاده بود و دانشجویان مرتبط با این رشته‌ها علاقه فراوانی نسبت به این موضوعات داشتند.

انباردار با بیان اینکه زنده‌یاد کاظمی‌آشتیانی روحیه متعهدانه و مسئولیت‌پذیر در عرصه‌های علمی داشت، گفت: دو فاکتور عالم بودن و متعهد بودن در شخصیت زنده‌یاد کاظمی‌آشتیانی کنار هم قرار گرفته بودند و نتیجه آن هم اقدامات فاخر وی در عرصه‌های علمی شد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه اقدامات زنده‌یاد کاظمی‌آشتیانی امیدآفرینی زیادی در فضای دانشجویی ایجاد کرد، اظهار کرد: وی در زمانی به شیراز آمد و در یکی از دانشگاه‌ها به سخنرانی پرداخت و ما هم به‌واسطه رشته خود پای سخنان ایشان نشستیم و مشاهده کردیم که همه تمرکزشان بر روی علم، تعهد و توسل بود.

وی ادامه داد: آنچه که زنده‌یاد کاظمی‌آشتیانی در آن دوران تأکید داشت این بود که تیم علمی تمام تلاش خود را انجام داده بود و در نهایت به اهل بیت(ع) متوسل شدند که توانستند اقدامات خوبی در خصوص شبیه‌سازی و سلول‌های بنیادین انجام دهند.

انباردار با بیان اینکه نیاز داریم تا همان روحیه که موجب ایجاد فضای نشاط و امید میان دانشجویان شده بود، احیا شود، گفت: در فضای دانشجویی می‌‌توانیم با معرفی و نشان دادن الگوهایی نظیر زنده‌یاد کاظمی‌آشتیانی چنین روحیه نشاط و امید را ایجاد کنیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیان کرد: اکنون افرادی داریم که چنین روحیه‌ای دارند و کارهای خود را با نهایت تلاش و دقت داده و در کنار آن به کشور و ملت ایران تعهد دارند. وقتی این موارد کنار هم قرار گیرند، هم موفقیت حاصل می‌شود و الگوی خوبی برای نسل جوان معرفی می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه نیاز داریم تا افرادی مانند زنده‌یاد کاظمی‌آشتیانی به نسل جدید و دانشجوی و در فضای دانشگاهی معرفی کنیم تا روحیه امید و خودباوری در این فضاها ایجاد شود، گفت:‌ باید درباره اقدامات بزرگی که زنده‌یاد کاظمی‌آشتیانی در حوزه شبیه‌سازی، درمان ناباروری، سلول‌های بنیادین و... انجام شده است، اقدامات تبیینی انجام داد که ایشان در این عرصه‌ها پیشرو بودند و اکنون نتایج اقداماتشان را در سطح کشور می‌توانیم مشاهده کنیم.

انباردار اقدامات زنده‌یاد کاظمی‌آشتیانی را خدمت بزرگی در بحث درمان ناباروری و مباحث جمعیت دانست و بیان کرد: اقداماتی که اکنون در بحث درمان ناباروری و جوانی جمعیت انجام می‌شود به تلاش‌های وی باز می‌گردد که چنین مسیری را آغاز کرد و بعدها افراد دیگری وارد این حوزه شدند و اکنون اقدامات گسترده‌ای در کشور در حال انجام است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز تصریح کرد: امروزه در فضای کنونی که در کشور بر روی مبحث تحکیم خانواده و جوانی جمعیت تأکید فراوانی می‌شود، می‌توانیم اقدامات زنده‌یاد کاظمی‌آشتیانی را مدنظر قرار دهیم و در مسیر ادامه راه وی گام برداریم.

انتهای پیام
captcha