زنده شدن امیدها با استقبال مردم از مسابقات ملی قرآن
کد خبر: 4190760
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۹
حجت‌الاسلام خسروپناه طی نامه‌ای به رئیس سازمان اوقاف

زنده شدن امیدها با استقبال مردم از مسابقات ملی قرآن

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی طی نامه‌ای به رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، به استقبال پرشور مردم خراسان شمالی از چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن اشاره کرده و این استقبال را عامل زنده شدن بیش از پیش امید در دل علاقه‌مندان به نظام شکوهمند اسلامی برشمرده است.

زنده شدن امیدها با استقبال مردم از مسابقات ملی قرآنبه گزارش ایکنا، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی طی نامه‌ای از سازمان اوقاف و امور خیریه برای برگزاری مطلوب مسابقات ملی قرآن کریم قدردانی کرده و آن را عاملی برای زنده شدن بیش از پیش امیدها در دل علاقه‌مندان به نظام اسلامی معرفی کرده است. در بخشی از نامه حجج اسلام عبدالحسین خسروپناه به سیدمهدی خاموشی، نماینده ولی‌فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه آمده است؛

«بدون تردید شکوه و عظمت مسابقات ملی و بین‌المللی قرآن کریم در جمهوری اسلامی ایران که همه ساله با همت سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار می‌گردد؛ به عنوان مهم‌ترین و پرسابقه‌ترین فعالیت دینی در کشور و البته در جهان اسلام محسوب می‌شود و آنگونه که شواهد امر نشان می‌دهد، هر سال نیز بر بزرگی و مجد این مراسم معنوی افزون می‌گردد.

برگزاری پرشور و منظم چهل و ششمین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم، در کنار پوشش قوی و انعکاس وسیع و موثر و پخش صوتی و تصویری زنده این مسابقات از شبکه‌های مختلف صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران و بازتاب مناسب در شبکه‌های استانی و همچنین در فضای مجازی، از جمله ویژگی‌های خاص و مهمی بود که حقیقتاً ارزشمند و قابل تقدیر است. 

اهمیت این نوع اقدامات و مجاهدت‌ها، در به‌ وجود آوردن انگیزه‌های قوی و مضاعف میان علاقه‌مندان، فعالان و کنشگران حوزه‌های مختلف دینی و فرهنگ و هنر است که البته نمود آن به وضوح مشاهده می‌شود، از سوی دیگر حضور معنوی، پرشور و گسترده مردم قدرشناس و فهیم استان خراسان شمالی در این محفل باشکوه و نورانی چنان بود که بی‌تردید مشابه آن پس از پیروزی انقلاب اسلامی، به‌جز هنگام تشریف فرمایی مقام‌معظم رهبری به استان؛ مشاهده نشده بود.

لذا تحقیقاً باید گفت دیدن چنین لحظاتی از حضور ارزشمند مردم متدین و انقلابی در مراسم، برنامه‌ها و محافل قرآنی، بیش از پیش امید را در دل علاقه‌مندان به نظام شکوهمند اسلامی زنده می‌نماید و حرکت فزاینده‌ای در جهت رسیدن به قله‌های عزت و سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی را متبلور می‌سازد.

اینجانب بر خود فرض می‌دانم از زحمات خالصانه حضرتعالی و همکاران معزز و پرتلاش آن سازمان که در عرصه‌های مختلف فرهنگی؛ دینی و قرآنی، موجبات اعتلای نام بلند قرآن و اسلام را فراهم می‌نمایید، صمیمانه تشکر و قدردانی نمایم.»

یادآور می‌شود، مرحله نهایی چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه آذرماه سال جاری در دو بخش نغماتی و آوایی به میزبانی خراسان شمالی شهر بجنورد برگزار شد.

انتهای پیام
captcha