واکنش رئیس اتحادیان قاریان مصر به اشتباه قاری در نماز جمعه
کد خبر: 4190754
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۰

واکنش رئیس اتحادیان قاریان مصر به اشتباه قاری در نماز جمعه

اشتباه شیخ محمد حمید السلکاوی، قاری بزرگ مصری در حین نماز جمعه این هفته و در حضور وزیر اوقاف مصر، با واکنش گسترده کاربران شبکه‌های اجتماعی و رئیس اتحادیه قاریان این کشور مواجه شده است.

به گزارش ایکنا به نقل از القاهره 24، اشتباه شیخ محمد حمید السلکاوی، قاری بزرگ مصری در حین نماز جمعه این هفته، با واکنش گسترده کاربران شبکه‌های اجتماعی و رئیس اتحادیه قاریان این کشور مواجه شده است.

این اشتباه در حالی رخ داد که محمد مختار جمعه، وزیر اوقاف مصر و شوقی علام، مفتی اعظم مصر نیز حضور داشتند. کاربران شبکه‌های اجتماعی قاری را به دلیل اشتباه در تلاوت آیات قرآن کریم و مسئولان برنامه‌ریزی دینی را به دلیل عدم تذکر خطا درخور سرزنش توصیف کرده‌اند.

از سویی شیخ محمد حشاد، رئیس اتحادیه قاریان مصر، درباره خطای قرائت شیخ محمد السلکاوی در جریان قرائت قرآن در روز جمعه، تصریح کرد: اتحادیه قاریان مصر پیش‌تر به دلیل خطاهای شیخ السکلاوی در تلاوت قرآن کریم تصمیم به تعلیق وی برای مدت یک سال گرفته بود اما این تعلیق را به شش ماه کاهش داده بود و به نظر می‌رسد که او به اشتباه در تلاوت قرآن عادت کرده است.  

رئیس اتحادیه قاریان مصر همچنین تأکید کرد: قاری خطاکار همچنین باید برای تحقیق به کمیته برنامه‌ریزی مذهبی رادیو معرفی شود. وی همچنین با تأکید بر این که این خطا یک اشتباه بزرگ است، مسئول برنامه‌ریزی دینی را نیز به دلیل عدم تذکر اشتباه قاری، مسئول دانست.

به گفته حشاد، مسئول برنامه‌ریزی دینی باید بدون توجه به حضور وزیر و مفتی در صف نماز جمعه، اشتباه قاری قرآن کریم را تذکر می‌داد و خطای او باید در حضور همه شاهدان اصلاح می‌شد.

به گفته او در نماز جمعه قاری باید سوره‌ای را بخواند که می‌داند بر آن تسلط دارد. رئیس اتحادیه قاریان مصر در ادامه بر جایگاه مهم قرآن و اهمیت تلاوت قرآن کریم در این کشور تأکید کرد. به گفته حشاد، بخش مهمی از برندگان مسابقات بین‌المللی قرآن کریم مصر از مردم این کشور بوده‌اند.

انتهای پیام
captcha