دارندگان سواد قرآنی مدرک تحصیلی دریافت می‌کنند
کد خبر: 4190702
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۲
علیرضا عبدی:

دارندگان سواد قرآنی مدرک تحصیلی دریافت می‌کنند

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی بیان کرد: در تلاش هستیم تا افرادی که سواد قرآنی دارند شناسایی شوند و بر مبنای توانمندی‌هایی که دارند مدرک تحصیلی دریافت کنند تا بتوانند در مقاطع بالاتر تحصیل کنند.

علیرضا عبدی، رئیس سازمان نهضت سوادآموزی در گفت‌وگو با ایکنا در رابطه با طرح سواد قرآنی بیان کرد: یکی از مسائلی که ریشه در فرهنگ ما دارد و مورد غفلت واقع شده، موضوع سواد قرآنی است. سوادی که با آموزش قرآن انتقال پیدا می‌کرد و گوشه‌ای از این فرهنگ، یادگیری مهارت خواندن و نوشتن بود.

وی ادامه داد: افراد بسیاری را در سنین مختلف داریم که به مدرسه نرفتند ولی از مسیر قرآن، خواندن و نوشتن را آموخته‌اند؛ بسیاری از این افراد مدرک تحصیلی ندارند و به دلیل نداشتن مدرک تحصیلی مسیر رشد آنها مسدود است. در تلاش هستیم تا افرادی که سواد قرآنی دارند شناسایی شوند و بر مبنای توانمندی‌هایی که دارند مدرک تحصیلی دریافت کنند تا بتوانند در مقاطع بالاتر تحصیل کنند.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی اظهار کرد: دومین وجه سواد قرآنی برای کسانی است که تقریباً سن بالاتر از سی‌ سال دارند و به هر دلیلی تمایل دارند تا از مسیری غیر از مسیرهای موجود و رسمی آموزش ببینند. افراد بسیاری وجود دارند که به سازمان نهضت سوادآموزی مراجعه می‌کنند اما نمی‌خواهند به صورت کلاسی درس بخوانند زیرا فقط می‌خواهند قرآن و دعا خواندن را یاد بگیرند؛ بنابراین سواد قرآنی یک ظرفیت است که برای این افراد فعال می‌شود و هرکسی که می‌خواهد می‌تواند از این مسیر باسواد شود و مدرک تحصیلی دریافت کند. علاوه بر این با ارائه مدرک تحصیلی مسیر پیشرفت در حوزه دانش برای این افراد هموار می‌شود.

عبدی اعلام کرد:‌ اکنون به صورت میدانی این طرح اجرایی شده و مشغول شناسایی افراد هستیم؛ ان‌شاءالله از سال 1403 شروع به ارائه مدارک تحصیلی خواهیم کرد. این مدارک با توجه به سطح سواد افراد و نتایج آزمون، ارائه می‌شود.

انتهای پیام
captcha