برگزاری چهارمین یادواره شهدای غواص در آذربایجان‌غربی
کد خبر: 4190202
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۶

برگزاری چهارمین یادواره شهدای غواص در آذربایجان‌غربی

چهارمین یادواره شهدای غواص و بزرگداشت شهدای امنیت آذربایجان غربی و شهدای دانشجوی دانشگاه فنی و حرفه‌ای با حضور خانواده شهدا و مسئولان در ارومیه برگزار شد.

چهارمین یادواره شهدای غواصبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، رضا ابراهیمی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی، 5 دی در چهارمین یادواره شهدای غواص و بزرگداشت شهدای مدافع امنیت آذربایجان‌ غربی و شهدای دانشجوی دانشگاه فنی و حرفه‌ای اظهار کرد: شهدای غواص از مظلوم‌ترین شهدای هشت سال دفاع مقدس هستند که مظلومانه برای حفظ امنیت عملیات و روحیه همرزمانشان، در دل آب به شهادت رسیدند. 

وی افزود: امروز هرچه داریم از برکت خون شهیدان است و انقلاب و نظام با خون این شهدا به ثمر رسیده و هر کدام از ما در جهت زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و دفاع از آرمان‌هایشان وظایفی داریم که باید به نحو شایسته به آن عمل کنیم تا خون این عزیزان پایمال نشود.

ابراهیمی بیان کرد: جهاد تبیین یکی از ضرورت‌های جامعه ما است و در طول ۴۴ سال گذشته انقلاب اسلامی، اقدامات بسیار بزرگی در این کشور و نظام اتفاق افتاده است ولی این جانفشانی‌ها، فداکاری و مجاهدت شهدا به نحو شایسته و رضایت‌بخش به نسل جوان و نوجوان منتقل نشده که نیاز به تلاش بیشتر دارد.

وی ادامه داد: باید نسل جوان بداند که پیش از انقلاب در کجا و چه جایگاهی بودیم ولی اکنون به کجا و چه جایگاهی در بعد بین‌الملل رسیدیم و در موضوع جهاد تبیین به صورت جدی ورود کنیم زیرا دشمن با قدرت و تمام توان وارد عرصه جنگ ترکیبی شده و در سعی می‌کند همه چیز را تاریک نشان دهد و برای نسل جوان برنامه دارد و تنها وسیله ما برای مقابله با این جنگ، جهاد تبیین است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی تصریح کرد: اساتید و علما نقش اساسی در این موضوع دارند و ۴۴ سال از انقلاب گذشته و در هر مقطعی دشمن با ابزار و دسیسه‌های متفاوت و مختلف سعی در ضربه زدن به نظام داشته است ولی ما باید با سلاح آگاهی که از جهاد تبیین حاصل می‌شود در برابر این هجمه‌ها ایستادگی کنیم. 

وی گفت: در طول هشت سال دفاع مقدس مدیریت جنگ توسط جوانان انجام شد و بعد از جنگ بحران‌های مختلفی را پشت سر گذاشتیم و اکنون راه حل تمامی مشکلات نیز بازگشتن به همان روحیه بسیجی و انقلابی است و اگر این روحیه در جامعه تقویت شود مشکلات برطرف خواهد شد. 

ابراهیمی عنوان کرد: از مشکلات ما کم حرف زدن با نسل جوان است و دشمن از این ضعف استفاده کرده و با ترویج بی‌بند و باری و ایجاد جنگ ترکیبی تلاش می‌کند جامعه دینی و اسلامی را به انحطاط بکشد.

وی افزود: در اسفند ماه امسال دو انتخابات خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی را داریم و دشمن به دنبال این است که انتخابات با کمترین مشارکت انجام شود ولی یکی از کارهای اساسی ما ورود جدی به موضوع مشارکت است و باید به آن‌ها ثابت کنیم مردم سرزمین ما همیشه پشتیبان ولایت بوده و در صحنه حاضر هستند. 

زنده نگه داشتن یاد شهدا از وظایف ما است

حجت‌الاسلام داوود میرزایی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌غربی نیز در این مراسم اظهار کرد: شهدا با تکیه بر دین، فرامین خداوند و در مکتب امام حسین(ع) بزرگ شدند و با فرهنگ ایثار و شهادت از سرزمین خود حراست کردند و خانواده شهدا در جامعه دارای جایگاه بسیار رفیعی هستند و از جمله وظایف ما زنده نگه داشتن راه و آرمان‌های شهدا محسوب می‌شود. 

وی افزود: جهاد تبیین در جامعه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و امروز بروز و ظهور جهاد تبیین در غزه به چشم می‌خورد و جوامع بشری نباید در مقابل این جنایت سکوت کنند زیرا که پیام شهدا، دفاع از مظلوم در مقابل ظلم بوده و به این موضوع در دین اسلام نیز تاکید فراوان شده است. 

حجت‌الاسلام میرزایی بیان کرد: گرامیداشت شهدا تنها برگزاری یادواره شهدا نیست بلکه باید با سیره شهدا آشنا شده و با عمل به آن‌ها پیوند قلبی خود را با ایشان مستحکم کنیم و با ادامه راهشان خون پاک این عزیزان را ارج نهیم. 

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌غربی تصریح کرد: جامعه در حال نزدیکی به تعالی و به فرموده رهبری در حال رسیدن به قله است و برای رسیدن به قله نیاز داریم سیره شهدا را در رفتار خود به کار ببریم و دفاع مقدس گنجینه‌ای بزرگ محسوب می‌شود و رسالت ما زندگی کردن به مانند شهدا و نشان دادن راه و انتقال پیام شدا به نسل‌های بعدی است.

شهادت؛ پیشران اساسی در مسیر تمدن‌سازی نوین اسلامی 

سردار رحیم جهانبخش، فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی نیز در این مراسم اظهار کرد: جریان شهادت یک پیشران اساسی در مسیر تمدن‌سازی نوین اسلامی بود و شهدا، انقلاب اسلامی را به سمت تمدن‌سازی هموار کرده و راه را برای نسل‌های بعدی نورانی کرده‌اند. 

وی افزود: شهدا از صدر اسلام تاکنون یک اثر راهبردی در تاریخ بشریت به‌جا گذاشته و اگر امروز در دنیا تغییری رخ می‌دهد پرچم‌دار اصلی این تغییرات شهدا بوده و در مسیر انقلاب و برپایی نظام جمهوری اسلامی درخشیدند.

سردار جهانبخش بیان کرد: مطالعه تاریخ برای جوانان و دانشجویان اهمیت ویژه‌ای داشته و بدانند که عامل پیشرفت فعلی شهدا هستند و نظام از ثمره خون شهدا به یک نظام تاثیرگذار کلان در حوزه راهبردی و بین‌المللی تبدیل شده است.

وی ادامه داد: ایستادگی ملت فلسطین و راهپیمایی‌های سراسری در دنیا علیه رژیم صهیونیستی از افول این رژیم خبر می‌دهند و امروز در سایه قدرت و فرهنگ شهادت به جایی رسیدیم که فرهنگ بسیجی، ایثار و شجاعت به قلب اروپا رسیده و هر روز بیش از گذشته این فرهنگ در حال ترویج در جهان است. 

فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: امروز هر لحظه و هروز هفته در سراسر دنیا و اروپا روز قدس است و شهادت مدافعان امنیت همچون شهید عباس بنی‌فاطمه فقط برای حفظ امنیت داخل شهر نبود بلکه مقابله با استراتژیک دشمن بود که همگی مدیون خون این عزیزان هستیم. 

راه مقابله با جنگ ترکیبی، جهاد تبیین است

رسول خداوردی‌وند کشتیبان، رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌غربی نیز در این مراسم اظهار کرد: چهارمین یادواره شهدای غواص و بزرگداشت شهدای امنیت استان و شهدای دانشجوی دانشگاه فنی و حرفه‌ای با هدف بزرگداشت رشادت و شجاعت شهدا و عمل به فرامین رهبر معظم انقلاب مبنی بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در میان اقشار مختلف مردم بویژه جوانان و دانشجویان برگزار می‌شود. 

وی افزود: فلسفه دیگر برگزاری این یادواره، تجلیل از خانواده معزز شهدا عمل به فرمان مقام معظم رهبری در خصوص جهاد تبیین است، زیرا ما امروز در فضایی قرار داریم که کشور در جنگ ترکیبی و جنگ روایت‌ها قرار دارد و علاج و سلاح این جنگ جهاد تبیین است.

خداوردی‌وند بیان کرد: ما بر سر سفره شهدا نشسته‌ایم و قدردان صبر و ایثار مادران و پدران شهدا هستیم و همیشه باید قدردان ایشان باشیم و در این مراسم از خانواده شهدای غواص استان که در عملیات کربلای ۴ و ۵ و والفجر ۸ به شهادت رسیده‌اند و شهدای مدافع امنیت استان که در جریان اغتشاشات سال گذشته به شهادت رسیدند و همچنین خانواده شهدای دانشجوی دانشگاه فنی و حرفه‌ای تجلیل می‌شود.

انتهای پیام
captcha