درصدی از اعتبار دانشگاه‌ها به پژوهش اختصاص یابد
کد خبر: 4189078
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۲
استاندار فارس:

درصدی از اعتبار دانشگاه‌ها به پژوهش اختصاص یابد

محمدهادی ایمانیه با تأکید بر ضرورت اختصاص اعتبار لازم به مبحث پژوهش در دانشگاه‌ها گفت: سند علم و فناوری می‌تواند به‌عنوان یک افق درازمدت و میان‌مدت تعیین شود و همه صاحب‌نظران و پژوهشگران باید آن را مطالعه کنند و فقط به نوشتن سند اکتفا نشود.

محمدهادی ایمانیه، استاندار فارسبه گزارش ایکنا از فارس، محمدهادی ایمانیه،‌ استاندار فارس، امروز، ۲۹ آذرماه در آیین تجلیل از پژوهشگران و فناوران برگزیده استان فارس با بیان اینکه عملکرد پژوهشگران و فناوران باعث خودکفایی کشور می‌شود، از رؤسای دانشگاه‌ها خواست که یک درصد از اعتباراتشان را به پژوهش اختصاص دهند.

وی افزود: اتاق فکر استانداری فارس با قوت مشغول فعالیت است و تصمیم‌سازی‌های خوبی در آن انجام می‌شود. مسائل مربوط به آب و کشاورزی و صنعت و معدن و مسائل مختلف دیگری آنجا رصد و پایش می‌شود و همه باید به این اتاق فکر کمک کنند.

استاندار فارس با تأکید بر اینکه باید هم‌فکری انجام شود و آیین‌نامه‌ای برای حمایت از صنایع و مؤسسات استان که با دانشگاه همکاری می‌کنند، تدوین شود،‌ گفت: سند علم و فناوری می‌تواند به‌عنوان یک افق درازمدت و میان‌مدت تعیین شود و همه صاحب‌نظران و پژوهشگران باید آن را مطالعه کنند و فقط به نوشتن سند اکتفا نشود. ممکن است عیب و ایرادی داشته باشد که باید برطرف شود.

رئیس ستاد هفته پژوهش و فناوری استان فارس ادامه داد: بنده آمادگی دارم با چهره‌های ویژه علمی استان در رشته‌های مختلف، روزهای پنج‌شنبه دیدارهایی داشته باشم و تلاش کنیم مشکلاتشان برطرف شده و با انگیزه بیشتری کار و فعالیت خود را ادامه دهند.

یادآور می‌شود، در پایان این مراسم از ۵۳ نفر پژوهشگران و فناوران استان فارس از جمله صدیقه البرزی، پژوهشگر برگزیده و عضو هیئت جهاددانشگاهی فارس تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha