شناخت اهل بیت موجب تقویت ایمان می‌شود
کد خبر: 4188487
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۰

شناخت اهل بیت موجب تقویت ایمان می‌شود

استاد حوزه علمیه قم گفت: پیشرفت‌های بشر در عرصه‌های صنعت و علم موجب تقویت ایمان انسان نمی‌شود، برای داشتن معرفت به الله متعال و پروردگار عالم باید به امام علی علیه‌السلام رجوع کنیم.

شناخت اهل بیت موجب تقویت ایمان می‌شودبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام سیدطاهر غفاری قره‌باغی، استاد حوزه علمیه قم، ۲۶ آذر در مراسم شهادت حضرت زهرا سلام‌الله علیها که در مسجد رضاآباد ارومیه برگزار شد، اظهار کرد: در روایات معتبر اصول کافی نقل شده است که بعد از رحلت نبی اکرم(ص) حضرت زهرا(س) به قدری محزون و ناراحت بود که از عمق آن فقط خدا آگاه بود و خدای متعال برای تسلی دادن به وجود حضرت، جبرئیل را نازل می‌کرد و هر چه فرشته وحی نزد حضرت زهرا سلام‌الله علیها بیان می‌کرد حضرت علی علیه‌السلام می‌نوشتند.

وی ادامه داد: این که در روایات وارد شده است «فَاطِمَةُ بَضْعَةٌ مِنِّی»، معنایش این است که حضرت عین وجود پیامبر است و وجود حضرت زهرا هوی و هوسی وجود ندارد و یک پارچه حق است، رضایتش رضایت حق و غضبش غضب حق است، خدای متعال به بشر دستور داده است که رهبر شما این خاندان هستند که به معدن علم الهی متصل هستند.

استاد حوزه علمیه قم افزود: پیشرفت‌های بشر در عرصه‌های صنعت و علم موجب تقویت ایمان انسان نمی‌شود، برای داشتن معرفت به الله متعال و پروردگار عالم باید به امام علی علیه‌السلام رجوع کنیم، اهل بیت در طول تاریخ مورد جفا قرار گرفته‌اند، آن‌هایی که نمی‌شناختند تکلیفشان مشخص است و ما که دم از امام و اهل بیت می زنیم از ما روز قیامت سوال خواهند کرد که چه اندازه نگران رضایت اهل بیت و ائمه بودید، در هر جایی باشیم باید شیعه امام زمان بودن را نشان بدهیم.

وی اضافه کرد: در روایات به ما نگفته‌اند که هر کس اسمش شیعه باشد اهل نجات باشد بلکه گفته‌اند هرکس شیعه باشد یعنی به مرام و منزلت شیعه عمل کند اهل نجات است.

 حجت‌الاسلام والمسلمین قره‌باغی تصریح کرد: باید فرزندانمان حقیقت شیعه را درک کنند و مرز بین حق و باطل را به آن‌ها یاد بدهیم،  لوای حق و حقیقت را به او یاد بدهیم، خطر زیاد است خودمان در امام‌شناسی عقب مانده‌ایم، مقام فاطمه زهرا سلام‌الله علیها به قدری والا است که بیان شده هر کجا عرض ارادتی به محضر ایشان بشود ۱۳ معصوم دیگر خودرا ملزم به جواب دادن به این ارادت می‌دانند.

وی با بیان این‌که مرکز قدرت عالم ۱۴ معصوم است و هیچ محل و مکانی از عنایت و نظارت آن‌ها خالی نیست، گفت: امام علی پدر حقیق و حضرت زهرا سلام الله مادر حقیق امت است عده‌ای را مادر امت نام‌گذاری کردند که به مقام کنیزی حضرت زهرا سلام‌الله علیها هم نمی‌رسند و اهل بیت با بدن دینی زندگی نمی‌کنند، همیشه زنده هستند و بالاتر از هزار شهید هستند و شهید حقیقی غلام دربار این حضرات است.

استاد اخلاق حوزه علمیه قم تاکید کرد: دیگران اگر اهل دنیا باشند عیب است اما ما شیعه اگر اهل دنیا باشیم ننگ و عار است، باید شکر نعمت‌ها را به جای بیاوریم و شکر حقیقی برای این است که ما در ایرانی که شیعه‌خانه امام زمان است زندگی می‌کنیم، انسان‌های متدین و مسئولان دلسوزی زحمت می‌کشند و عده‌ای نادان خائن اندک هستند و تقوا هم به ما اجازه نمی‌دهد همه را با اعمال این‌ها بسنجیم، ثروت حقیقی آن است که آخرت و عاقبت بخیر کند.

وی تاکید کرد: منزل شیعه باید کانون محبت، عبادت و عشق باشد و تلاوت قرآن و انس با اهل بیت جزوی از اعمال آن باشد، در منزل عمدا با صدای بلند امام زمان را صدا بزنیم تا فرزندانمان هم یاد بگیرند، به خدا اعتماد و توکل کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین قره‌باغی اضافه کرد: در هر جایی بندگان خدا با در نظر گرفتن رضایت الهی کاری انجام دهند با عنایت باری تعالی به نتیجه می‌رسد و کاری اگر انجام دادید باید شکر کنید که لطف اهل بیت بود و در مورد اولاد صالح و سالم و ... هم همین است.

وی ادامه داد:  حضرت زهرا سلام‌الله الگوی بی‌بدیل بشریت و معدن ایمان است و انسان باتجربه نمی‌تواند ایمان را درک کند و ۱۴۰ سال قبل خدای متعال به بشر منت گذاشته و اهل بیت را به عنوان چراغ هدايت معرفی کرده است وباید به دامن حضرات معصومین دست توسل بزنیم و در خلوت‌ها با دو رکعت نماز بخوانید و بعد از آن در سجده حضرت زهرا سلام‌الله علیها بخوانیم، مورد عنایت قرار خواهیم گرفت.

 استاد حوزه علمیه قم گفت: خدای متعال به انسان دستور داده نماز بخواند تا ایمان و بندگی‌اش را نشان دهد و کسی که خدا و اهل بیت را باور کند خدای متعال دنیا و مافی‌ها را هم به او بدهد خیر است و اگر همه چیز را هم از او منع کند باز هم خیر است و مؤمن حق سوءظن به خدا را ندارد.

 

انتهای پیام
captcha