حق «وتو» سیاست خبیثانه آمریکا است
کد خبر: 4188057
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۹
آیت‌الله دری نجف‌آبادی:

حق «وتو» سیاست خبیثانه آمریکا است

خطیب جمعه اراک بیان کرد: تبعیض ناروا که بعد از جنگ جهانی دوم بر جوامع بشری تحمیل شده ظلم بزرگی است که حق وتو که سیاست خبیثانه و جاهلانه‌ای به شمار می‌آید نمونه‌ای از آن است که آمریکا از آن استفاده می‌کند.

آیت الله دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، آیت‌الله دری نجف‌آبادی، امام جمعه اراک، امروز، 24 آذر، در خطبه‌های عبادی – سیاسی نماز جمعه این هفته اراک که در مصلای بیت‌المقدس برگزار شد، پیشه کردن تقوا و پرهیز از معصیت را یکی از شاخصه‌های مؤمنان برشمرد و ضمن تسلیت ایام فاطمیه و فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت فاطمه(س)، اظهار کرد: این بانوی بزرگ اسلام گنجینه عظیمی است را برای جهان بشری به یادگار گذاشتند و همه ما مکلف هستیم برای رسیدن به خیر دنیا و آخرت در مسیر آن حضرت گام برداریم.

وی پیروی از ابعاد و سبک زندگی فاطمی را به تمام مردم به ویژه بانوان و دختران جوان توصیه کرد و گفت: حضرت فاطمه(س) راهنمای دنیا و آخرت و چراغ هدایت در ابعاد مختلف زندگی فردی و اجتماعی هستند. حضرت حق ایشان را الگویی بی‌مانند برای انسان‌ها قرار داد تا از هرگونه شرک و معصیت در امان باشند.

خطیب جمعه اراک ضرورت تبیین ابعاد شخصیتی حضرت علی(ع) و حرکت در مسیر علوی را مورد توجه قرار داد و با بیان این مطلب که راه ایشان، راه جوانمردی، عزت و سربلندی است، ادامه داد: در مکتب علوی ظلم هیچ جایگاهی ندارد و اسلام ناب محمدی راه انبیا و نبوت بوده و چارچوب جامعه‌سازی دینی را برای ما ترسیم می‌کند. امروز نیز از گذشت قرن‌ها از صدر اسلام، برای جامعه‌سازی باید در مسیر قواعد نبوت و رسالت و به دور از هرگونه تبعیض حرکت کنیم.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی در ادامه سخنان خود بار دیگر جنایات رژیم صهیونیستی در غزه را محکوم کرد و افزود: تمام مسلمانان جهان مکلف به دفاع از مردم مظلوم فلسطین در برابر اسرائیلی‌ها هستند و تا این رژیم غاصب وجود دارد جهان اسلام آرامش نخواهد داشت. ایران اسلامی در طول 45 سال گذشته از فلسطین حمایت کرده و این حمایت‌ها همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به وتوی قطعنامه آتش‌بس فوری جنگ اسرائیل علیه مردم غزه، اظهار کرد: وتوی قطعنامه چهره دنیای غرب و امریکایی‌ها را بار دیگر به مردم جهان به تصویر کشید. تبعیض ناروا که بعد از جنگ جهانی دوم بر جوامع بشری تحمیل شده ظلم بزرگی است که حق وتو که سیاست خبیثانه و جاهلانه‌ای به شمار می‌آید نمونه‌ای از آن است که آمریکا از آن استفاده می‌کند. آمریکا تاکنون سه بار از حق وتو استفاده کرده‌اند که دور از عدالت است.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی ثمره پیروزی انقلاب به ملت ایران را امید و خودباوری دانست و افزود: مردم ایران با همین روحیه همواره در مقابل زورگویی دشمنان ایستادگی کردند. امروز نیز مردم فلسطین با الهام‌گیری از انقلاب و سیره شهدا همچون کوه در برابر اسرائیل غاصب و جنایتکار ایستاده است.

خطیب جمعه اراک با بیان اینکه شهادت زهرا(س) و وفات حضرت ام‌البنین(س) پیشروست، ادامه داد: باید از تمام مناسبت‌ها درس‌های مکتبی آموخت. با بهره‌گیری از مقام مادر و مکتب اهل‌بیت(ع) می‌توان جوانان و نوجوانان را به درستی هدایت کرد.

غفلت از مسئله جمعیت بزرگترین آسیب است

آیت‌الله دری نجف‌آبادی در ادامه سخنان خود ساده‌زیستی، پرداختن به مسئله جمعیت، ازدواج به‌هنگام و فرزندآوری را متذکر شد و اضافه کرد: جوانی جمعیت کلیدی‌ترین مسئله است و غفلت از آن جایز نیست و بزرگترین آسیب برای ما محسوب می‌شود. شعار فرزند کمتر توطئه غرب است و نباید به آن اهمیت داد.

وی به تشییع شهدای گمنام در کشور و استان همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) اشاره کرد و گفت: این مراسم روز یکشنبه، 26 آذر، در مصلی بیت‌المقدس اراک با حضور جمعی از مسئولان و مردم قدرشناس استان و اراک برگزار می‌شود.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی به حمله تروریستی و ناجوانمردانه تروریست‌ها به مقر نظامی «راسک» اشاره کرد و ضمن محکوم کردن این جنایت، گفت: در این حمله ناجوانمردانه 11 تن از مأموران نیروی انتظامی در رده‌های مختلف افسران و سربازان به شهادت رسیدند و تعدادی نیز مجروح شدند. امنیت، مسأله مهمی است که تمام نیروهای مسلح اعم از ارتش، سپاه، بسیج و نیروی انتظامی باید از آن در مقابل دشمن دفاع کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی در پایان با اشاره به مناسبت وحدت حوزه و دانشگاه، بیان کرد: حوزویان و دانشگاهیان در جهت مسئولیت‌های محول شده پیشرفت ایران اسلامی را مدنظر داشته باشند.

انتهای پیام
captcha