تشییع پیکر مطهر شهدای گمنام اثر تربیتی دارد
کد خبر: 4187952
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۸

تشییع پیکر مطهر شهدای گمنام اثر تربیتی دارد

امام جمعه میاندوآب گفت: تشییع پیکر مطهر شهدای گمنام یک رویداد فرهنگی ارزشمند است که اثر تربیتی فراوانی بر روی نسل‌های مختلف دارد.

حجت‌الاسلام حمید حسن‌زاده، امام‌جمعه میاندوآبحجت‌الاسلام حمید حسن‌زاده، امام‌جمعه میاندوآب، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان غربی، ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام فاطمیه و سالروز شهادت حضرت زهرا(س)، گفت: تشییع پیکر مطهر شهدای گمنام در شهرهای مختلف و برپایی محافل معنوی متعدد یک رویداد فرهنگی بی‌بدیل است که از اثر تربیتی فراوانی برخوردار است.

وی با بیان اینکه بدون‌تردید رویداد فوق مؤثرتر از هزاران کار فرهنگی دیگر می‌تواند باشد، ادامه داد: با توجه به اینکه برخی از مردم بنابه دلایلی اعم از کهولت سن، بیماری و ... امکان حضور در اردوهای راهیان نور ندارند، این قبیل حرکت‌های اعتقادی می‌تواند فضای شهر را معطم به عطر شهدا کند.

حجت‌الاسلام حسن‌زاده با بیان اینکه با این سری برنامه‌های فرهنگی آحاد مردم از چشمه معرفت شهدا سیراب می‌شوند و بصیرت و معرفت در جامعه موج می‌‌زند، گفت: برخی اتفاقات بزرگ و مهم در دنیا مبدأ تحول بوده و انقلاب اسلامی نیز مبدأ تحول در کشور و منطقه چه‌بسا دنیا محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه، شهیدان در راه دفاع از انقلاب، اسلام، قرآن و ولایت از عزیزترین سرمایه زندگانی خویش یعنی از جان و عمر خود چشم پوشیدند، گفت: بنابراین می‌طلبد آنها، راه، اهداف و آرمان‌شان را بیشتر بشناسیم.

امام‌جمعه میاندوآب تشییع پیکر مطهر شهدای گمنام در شهرهای مختلف هم‌زمان با ایام فاطمیه را یک کار فرهنگی مهم دانست و گفت: آثار تربیتی و پرورشی آن بر ذهن و فکر نسل جدید را نمی‌توان انکار کرد، پس باید یاد شهدای دفاع مقدس را همواره زنده نگه داریم.

وی با تأکید بر اینکه باید کارهای مبتکرانه و تاثیرگذار با محوریت شهدا در کشور اجرا شود، گفت: برنامه‌ریزی مناسب در این قبیل رویدادها بسیار ضروری است و لازم می‌باشد همه باهم در این راستا تلاش کنند تا برنامه‌ها از نظر محتوایی غنی باشند.

انتهای پیام
captcha