بخش مهمی از تاریخ کشورمان در مناطق عملیاتی رقم خورده است
کد خبر: 4187941
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۰

بخش مهمی از تاریخ کشورمان در مناطق عملیاتی رقم خورده است

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی گفت: بخش مهمی از تاریخ کشور عزیزمان در مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس رقم خورده است.

سردار محمدحسین رجبی، فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، سردار محمدحسین رجبی، فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی، امروز 23 آذر در آیین تجلیل از خادمان اردوهای راهیان نور که در ارومیه برگزار شد، گفت: سرزمین‌های جنوب به معنای واقعی کلمه میعادگاه شهیدان محسوب می‌شود، به طوری که بخش مهمی از تاریخ کشور ما در آنجا و در سال‌‌های دفاع مقدس رقم خورده است.

وی گفت: با این همه بر کسی پوشیده نیست که آذربایجان غربی منطقه‌ای است که از نخستین سال‌های پیروزی رسیدن انقلاب اسلامی تا کنون مقاومت،  ایثار، دفاع و مجاهدت رزمندگان این خطه را شاهد بوده است.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی با بیان اینکه شهیدان باکری قبل از آن که در جنوب مجاهدت کنند و به فیض عظیم شهادت نایل بیایند، شهیدان زنده این سرزمین و جبهه محسوب می‌شدند، سپس ادامه داد: هنوز هم مردمان این دیار برای اینکه امنیت موجود حفظ و تقویت شود، همچنان در حال جهاد هستند.

رجبی با بیان اینکه ما در دفاع مقدس به هیچ قدرت دنیوی متکی نبودیم بیان داشت: لذا پیروزی ما در جنگ تحمیلی نشانگر عظمت جبهه حق بود و خداوند متعال و ائمه اطهار(ع) پشتیبان ملت بزرگ ایران بودند.

وی اردوهای زیارتی و معرفتی راهیان نور را یک فرایند با ارزش دانست و گفت: این رویداد تربیتی و فرهنگی باعث می‌شود تاریخ کشورمان هرگز فراموش نشود، ایثار و از خودگذشتگی نسل جدید کشورمان نسل به نسل به دیگران منتقل شود.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی مهم‌ترین پیام دفاع مقدس و شهدای گمنام را لزوم دفاع از دین و ارزش‌های آن دانست و گفت: ارزش‌هایی نظیر ایثار، جهاد، شهادت، فداکاری و ... باید به نسل‌های جدید انتقال پیدا کند و باید هراقدامی که برای توسعه و ارتقای این حرکت فرهنگی لازم است در استان صورت گیرد.

رجبی حرکت انقلاب اسلامی ایران را رو به جلو، امیدبخش و اثرگذار عنوان کرد و گفت: امید است این رویه با روی کار آمدن نسل جدید کماکان با قدرت ادامه پیدا کند، ایران اسلامی در قله‌های رفیع پیشرفت و توسعه قرار گیرد.

وی فرا رسیدن ایام فاطمیه و سالروز شهادت حضرت زهرا(س) را تسلیت گفت و اظهار کرد: این ایام بهترین فرصت برای شناخت اهل بیت، عصمت و طهارت(ع) که نباید آن را به راحتی از دست دهیم.

انتهای پیام
captcha