نیازمند تقویت هویت دینی و ملی هستیم
کد خبر: 4187918
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۴

نیازمند تقویت هویت دینی و ملی هستیم

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم‌ رهبری در دانشگاه‌های آذربایجان شرقی، با بیان اینکه امروز نیازمند شناخت دقیق صحنه درگیری در عرصه‌های مختلف و تقویت هویت دینی و ملی هستیم، گفت: چراکه شهدا در راه آرمان‌ها نجنگیدند که ما زندگی بدون آرمان داشته باشیم.

حجت الاسلام انوری، رئیس نهاد رهبری در دانشگاههای آذربایجان شرقی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام محمد انوری، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم‌ رهبری در دانشگاه‌های آذربایجان شرقی، شامگاه 22 آذرماه، در آئین تشییع پیکر مطهر دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس در دانشگاه تبریز، با اشاره به آیه‌ ۲۳ سوره‌ احزاب «مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَىٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا» اظهار کرد: یکی از مصادیق این آیه شهدا هستند که در راه دین و حراست و حفاظت از کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از بذل جان‌شان دریغ نکردند و همه‌ ما این آرامش و امنیت را مدیون شهدا هستیم.

وی خطاب به حاضرین در این مراسم گفت: شهدا مصداق مردانی هستند که به عهد خود وفا کردند و شما عزیزانی که در این مراسم و جلسات حاضر می‌شوید، مصداق بخش دوم این آیه هستید که با شهدا میثاق می‌بندید تا به عهد خود وفا کنید چراکه این شهدا چراغ هدایت همه‌ی ما هستند.

انوری با اشاره به جمله‌ای از شهید آوینی خاطرنشان کرد: شهید آوینی گفته است که «شهدا شاهد بر باطن و حقیقت عالم‌اند و آمدند تا حلقه‌ مفقوده‌ هدایت را کامل کنند». لذا ما در مسیر ظلمانی امروز کشور نیازمند چراغ هستیم و در شرایطی که دشمنان از هر سو به ما القا می‌کنند که ما محکوم به شکست هستیم، این شهدا به ما احساس پیروزی می‌دهند.

وی یادآور شد: این احساس پیروزی سه مولفه‌ دارد که عبارتند از شناخت هویت، شناخت طرح و نقشه دشمن و  دیدن صحنه‌ی واقعی نبرد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم‌ رهبری در دانشگاه‌های آذربایجان‌شرقی، در تشریح این سه مولفه گفت: ما باید هویت انسانی، ایرانی، اسلامی و انقلابی خود و طرح و نقشه‌ دشمن را بشناسیم. مخصوصاً در این شرایط که رسانه‌های دشمن فضا را مهندسی می‌کنند تا دشمن را بزرگ نشان دهند.

وی در ارتباط با سومین مولفه‌ ایجاد احساس پیروزی گفت: ما باید صحنه‌ واقعی نبرد و درگیری را تشخیص دهیم و گرنه دشمن ما را مشغول درگیری فرعی می‌کند تا نتوانیم به پیروزی برسیم.

انوری در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: دو طیف از افراد قصد دارند ما را از این سه مولفه دور کنند. طیف اول شامل متحجرینی است که دین را به اندازه‌ انجام ظواهر و مناسک تقلیل می‌دهند و انجام مناسک و ظواهر را همه‌ دین می‌دانند در حالیکه انجام مناسک و ظواهر بخشی از دین است نه همه‌ی دین.

وی افزود: دومین طیف سکولارها هستند که با تفکرات سکولار مثل تکثرگرایی، هویت ما را که ریشه در اسلام و حاکمیت دین دارد، زیر سوال ببرند که در این صورت حاکمیت الله را زیر سوال می‌برند. البته احترام به حقوق دیگران امری بدیهی است ولی تکثرگرایی متفاوت با این موضوع است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم‌ رهبری در دانشگاه‌های آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: هرگاه افراد بتوانند نظامی را که به پاس خون پاک شهدا ایجاد شده است، زیر سوال ببرند، احساس شکست ایجاد می‌شود و این احساس یعنی تسلیم شدن در برابر زیاده‌‌خواهی دشمنان.

وی با اشاره به شرایط این‌ روزهای غزه گفت: کسانی که قصد تسلیم کردن مردم فلسطین را در برابر زیاده‌خواهی رژیم صهیونیستی دارند، این سوال را مطرح می‌کنند که چرا حماس حمله کرد در حالیکه اسرائیل هیچ کاری با فلسطین نداشت. آیا این افراد غصب ۷۰ ساله‌ فلسطین توسط رژیم صهیونیستی را فراموش کرده‌اند؟

انوری اظهار کرد: برخی دول عربی قصد سازش با اسرائیل غاصب را داشتند که حملات حماس خط بطلانی بر این موضوع بود که موجب ایجاد آگاهی جهانی نسبت به مردم مظلوم غزه شد که دستاورد کمی نیست.

وی در خاتمه تاکید کرد: امروز نیازمند شناخت دقیق صحنه درگیری در عرصه‌های مختلف و تقویت هویت دینی و ملی هستیم. چراکه شهدا در راه آرمان‌ها نجنگیدند که ما زندگی بدون آرمان داشته باشیم.

انتهای پیام
captcha