بسیج منجربه تمدن‌سازی اسلامی می‌شود
کد خبر: 4187796
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۰

بسیج منجربه تمدن‌سازی اسلامی می‌شود

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به اینکه نتیجه تلاش بسیج باید منجر به تمدن‌سازی اسلامی شود، گفت: بسیج باید برای سالم‌سازی و سالم نگه داشتن جامعه در عرصه‌ سیاست، رقابت‌های انتخاباتی، سلامت و اقتصاد و ایجاد امید در جامعه تلاش کند و از هر چیزی که منجر به ناامیدی می‌شود به‌شدت بپرهیزد.

آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی‌فقیه در گیلان امروز، در دهمین اجلاسیه مجمع عالی بسیج استان گیلان با بیان اینکه کار بسیجیان و مجاهدان و دلدادگان انقلاب باید فقیهانه باشد اظهار کرد: حفظ مردم در مسیر انقلاب هدف بسیج برای خدمت است و بسیج یعنی حضور در همه عرصه‌هایی که منجر به تمدن‌سازی اسلامی می‌شود.

وی منابع انسانی را عامل عمده تمدن‌سازی اسلامی دانست و افزود: تاریخ در بستر انقلاب اسلامی تکرار شد اما حکومت اسلامی با دارا بودن یک عقبه هزار ساله تبلیغی عالمان دین بعد از ورود اسلام به ایران توانست در مسیر بسترسازی گام بردارد تا اینکه با همراهی مردم، انقلاب اسلامی رقم خورد.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه انقلاب اسلامی از مواهب بزرگ الهی برای جوامع بشر است، گفت: در سایه انقلاب اسلامی، اصحاب ادیان ابراهیمی احساس غرور کرده و ملت‌های مستضعف دنیا نیز امیدوار شدند.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه نتیجه تلاش بسیج باید منجر به تمدن‌سازی اسلامی شود، تصریح کرد: بسیج باید برای سالم‌سازی و سالم نگه داشتن جامعه در عرصه‌ سیاست، رقابت‌های انتخاباتی، سلامت و اقتصاد و ایجاد امید در جامعه تلاش کند و از هر چیزی که منجر به ناامیدی می‌شود به‌شدت بپرهیزد.

وی راهبرد انقلابی، بسیجی، میدانی و جهادی دولت سیزدهم را ستود و بیان کرد: بعضی افراد همواره سعی در سیاه نشان دادن چهره این دولت دارند یا ناخواسته مسائلی را مطرح می‌کنند که صحیح نیست.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با تأکید بر ضرورت دشمن‌شناسی بسیج در مسیر تمدن‌سازی اسلامی گفت: بسیج باید تلاش کند انحرافات را به‌سمت صراط‌ المستقیم سوق دهد و اگر چنین نکند عمل فقیهانه انجام نداده است؛ عمل فقیهانه در سلامت جامعه، عدم ایجاد التهاب، دعوت به خوبی‌ها، بیان خوبی‌ها و عدم ایجاد یأس در نسل معاصر معنا می‌شود.

آیت‌الله فلاحتی در پایان با تأکید بر اهمیت فریضه امر به معروف و نهی از منکر، گفت: فریضه امر به معروف و نهی از منکر یکی از ابزارهایی است که بسیج باید از آن در مسیر تمدن‌سازی استفاده کند.

انتهای پیام
captcha