مجامع بسیج، نماد اصلی مردم‌سالاری دینی و اسلامی هستند
کد خبر: 4187768
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۳

مجامع بسیج، نماد اصلی مردم‌سالاری دینی و اسلامی هستند

فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه مجامع بسیج نماد اصلی مردم‌سالاری دینی و اسلامی هستند، گفت: بسیج در طول عمر انقلاب در صحنه‌های مختلف موفق عمل کرده و توانسته در همه عرصه‌ها، رفع تهدید دشمن و عرصه خدمت به مردم، پیشرفت نظام و کشور نقش اساسی ایفا کند.

سردار دامغانی فرمانده سپاه قدس استان گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، سردار حمید دامغانی، فرمانده سپاه قدس گیلان امروز، 22 آذرماه در مجمع عالی بسیج استان که در سالن شهدای فراجا گیلان برگزار شد، اظهار کرد: مجامع بسیج از نمادهای اصلی مردم‌سالاری اسلامی و دینی مدنظر مقام معظم رهبری هستند.

وی با بیان اینکه نظام ما براساس مردم‌سالاری دینی شکل گرفته، گفت: به فرمایش مقام معظم رهبری «بسیج نماد مردم سالاری اسلامی است»، بسیج در طول عمر انقلاب در صحنه‌های مختلف موفق عمل کرده و توانسته در همه عرصه‌ها، رفع تهدید دشمن و عرصه خدمت به مردم، پیشرفت نظام و کشور نقش اساسی ایفا کند.

فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه فلسفه تشکیل بسیج این بود که به کمک مسئولان بشتابد و بتواند مسیرهای رو به رشد و به سوی چشم انداز را طی کند، افزود: بسیج تاکنون توانسته در حوزه امنیتی، دفاعی، فرهنگی و سازندگی ایفای نقش کند، امروز که در دهه پنجم انقلاب و گام دوم انقلاب هستیم و با توجه به نیاز جامعه بسیج در همه عرصه‌ها و ابعاد فعالیت‌های خود را توسعه داده و هم‌زمان اجرایی می‌کند.

سردار دامغانی با بیان اینکه بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری پایه اصلی تفکر بسیجی احساس مسئولیت همراه با بصیرت است، تصریح کرد: پایه اصلی کار و عمل بسیج، اخلاص بسیجیان و عمل جهادی است و بر مبنای تفکر، شناخت از ظرفیت‌ها و موقعیت اقدام می‌کند و براساس احساس مسئولیتی که دارد در کف جامعه حضور دارد.

وی با بیان اینکه عامل موفقیت بسیج در تمام این 45 سال انقلاب بوده است، تصریح کرد: امروز مجامع بسیج، محفل نخبگان بسیجیان است و در قالب کارگروه‌ها و هیئت‌های اندیشه‌ورز مختلف ارائه خدمت می‌کند. لذا در این مسیر مجامع می‌توانند ظرفیت‌های اساسی در علم، معنویت، اقتصاد، عدالت و سیاست خارجی داشته باشند.

دامغانی بیان کرد: علم بدون معنویت خطاست مانند آنچه که امروز در غزه شاهد هستیم، تکنولوژی که متکی بر معنویت و اخلاقیات نباشد مانند آنچه که غرب در غزه می‌کند، اتفاق می‌افتد، همچنین اقتصادی پویاست که با پیوست عدالت همراه باشد لذا اگر علم همراه با معنویت داشته باشیم یک سیاست عزتمندانه‌ای خواهیم داشت و سبک زندگی در جهت تمدن‌سازی پیش می‌رود.

فرمانده سپاه قدس گیلان تأکید کرد: استفاده از ظرفیت نخبگانی نیاز جدی کشور است، این ظرفیت که در مجموعه بسیج سازماندهی شده ایمان را با علم همراه کرد و در این‌صورت علم تولید قدرت می‌کند.

محمد جلائی، معاون سیاسی و امنیتی استانداری گیلان هم در این مراسم با بیان اینکه بسیج مکتب عشق و دلدادگی است، اظهار کرد: بسیج یک مکتب و تفکر بوده که راز ماندگاری جمهوری اسلامی در وحدت و همت بسیجیان است.

وی با اشاره به اینکه بسیج به سپاه سپرده شد، گفت: بسیج به همین اندازه هم مورد طمع است، هیچ عرصه‌ای بر این ملت در این 44 سال نگذشته مگر اینکه بسیج مسیر را به دست گرفته و تحت زعامت ولایت فقیه سرافراز بیرون آمده باشد، بسیج از چنان جایگاهی برخوردار است که امام راحل فرمودند «افتخارم این است که یک بسیجی هستیم»، در بسیاری از مقاطع درخشش به‌گونه‌ای بوده دشمنان را هم تحت تأثیر قرار داده است.

گفتنی است، دهمین اجلاسیه مجمع عالی بسیج امروز میزبان پیکر 6 شهید گمنام بود و همچنین در پایان از خانواده چهار شهید و 35 نفر از مجامع بسیج تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha