مهم‌ترین ضوابط درس انس با قرآن دانشگاه آزاد اعلام شد
کد خبر: 4187706
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۵

مهم‌ترین ضوابط درس انس با قرآن دانشگاه آزاد اعلام شد

اداره‌کل تبلیغ و امور دینی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی ‌مهم‌ترین ضوابط درس انس با قرآن کریم را اعلام کرد.

به گزارش ایکنا، بر اساس ضوابط اعلام شده از سوی اداره‌کل تبلیغ و امور دینی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی، درس «انس با قرآن کریم» یک درس «یک واحدی» است که باید در «۱۶ جلسه دوساعته» برگزار شود و نمره این درس در معدل نیمسال تحصیلی دانشجویان محاسبه می‌شود.

برهمین اساس و به تازگی اداره‌کل تبلیغ و امور دینی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی ‌مهم‌ترین ضوابط درس انس با قرآن کریم را اعلام کرده است که فایل پیوست آن در ادامه قابل مشاهده است.

 

مهم‌ترین ضوابط درس انس با قرآن کریم اعلام شد

در بخشی از این ابلاغیه آمده است: براساس آیین‌نامه ۷۷/۷۷۲/ص مورخ ۱۴۰۰/۰۳/۰۱، درس انس با قرآن کریم یک درس یک‌واحدی است که باید در ۱۶ جلسه دوساعته برگزار شود.

همچنین بر اساس ابلاغ شماره ۲۵۴۲۸//ص مورخ ۱۴۰۱/۰۵/۰۳ مسئولیت برنامه‌ریزی، نظارت بر چگونگی ارائه درس از جهت رعایت ضوابط و نظم، ظرفیت کلاس، شیوه تدریس، ارزیابی مدرسان و... به عهده نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در واحد‌های دانشگاهی است و براساس نامه شماره ۹۵/۳۵۶۱۹/ص مورخ ۱۴۰۲/۰۶/۰۶، حداکثر ظرفیت کلاس باید ۳۵ نفر باشد.

مسئولیت برنامه‌ریزی، نظارت بر چگونگی ارائه درس از جهت رعایت ضوابط و نظم، ظرفیت کلاس، شیوه تدریس، ارزیابی مدرسان و... به عهده نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری است.

دانشجویان مسلمانِ خارجی باید درس «انس با قرآن کریم» را بگذرانند. نمره قبولی در مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد برای این درس ۱۲ و در مقطع دکتری ۱۴ است. حداکثر ظرفیت مجاز کلاس‌های درس انس با قرآن کریم ۳۵ نفر است. در کلاس‌های این درس، رعایت تطابق جنسیت بین استاد و دانشجویان الزامی است.

علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند به پایگاه اینترنتی اداره کل تبلیغ و امور دینی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی یا نشانی اینترنتی https://iau.nahad.ir/quran مراجعه کنند.

انتهای پیام
captcha