مدیران مجموعه‌های مختلف به امر نماز رسیدگی کنند
کد خبر: 4187467
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۹
احمد حیدری:

مدیران مجموعه‌های مختلف به امر نماز رسیدگی کنند

معاون وزیر نیرو با بیان اینکه امروز که حکومت اسلامی برپا شده، یکی از وظایف هر یک از مدیران در مجموعه‌های مختلف رسیدگی به امر نماز است، گفت: رسیدگی به وضع نمازخانه و امکانات آن، رسیدگی به امور جوانان در ادارات، ترویج و اقامه نماز در مجموعه‌های مختلف باید از سوی مدیران نهاد‌های مختلف پیگیری شود.

حیدریبه گزارش خبرنگار ایکنا، چهارمین اجلاس نماز استانی ویژه استان تهران با عنوان «نماز نسل نو با تمرکز بر نقش مدرسه، مسجد و دانشگاه» امروز، ۲۱ آذرماه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز کشور در محل سالن همایش‌های شرکت برق منطقه‌ای تهران برگزار شد.

احمد حیدری، معاون وزیر نیرو طی سخنانی در این مراسم اظهار کرد: این روز‌ها در جهان شاهد بی‌عدالتی، کودک‌کشی و شفافیت میان مرز کفر و اسلام هستیم. نماز نیز تعیین کننده بین کفر و اسلام است. رژیم صهیونیستی سال‌هاست به عنوان شقی‌ترین گروه تروریستی دنیا به مردم مظلوم فلسطین ظلم می‌کند.

وی افزود: این رژیم منحوس هزاران برابر از داعش نیز شقی‌تر هستند و امروز مردم جهان به این موضوع پی برده‌اند. امیدواریم این‌جنایتکاران به زودی نیست و نابود شوند. یکی‌ از باقیات صالحات جمهوری اسلامی ایران، ستاد اقامه نماز است.

حیدری اظهار کرد: خداوند متعال تعدادی از افراد را  در بین انسان‌ها متمایز قرار می‌دهد. برخی مکان‌ها مانند کعبه، کربلا، نجف و ... نیز مکان‌های ویژه‌ای هستند. همچنین، برخی زمان‌ها مانند ماه رمضان و شب‌های قدر نیز زمان ویژه هستند. برخی اعمال نیز نسبت به اعمال دیگر بالاتر هستند. در تمامی این موارد برخی کتب مانند کتب آسمانی از دیگر کتب بالاتر هستند که سرآمد آن‌ها قرآن کریم است. حال باید دید که نماز در این کتب گران‌قدر چه جایگاهی دارد. بالاترین سفارش قرآن و معصومین(ع) نماز است.

حیدری تصریح کرد: در قرآن کریم تأکیدات مکرری به نماز شده است. امام صادق(ع) می‌فرمایند که محبوب‌ترین اعمال نزد خداوند، نماز است. تمامی این سفارشات به این دلیل است که نماز ستون دین است و قبولی تمامی اعمال انسان به قبولی نماز او بستگی دارد. پس باید به این عملی که خداوند به بشریت هدیه داده که بتواند خداوند خود را ستایش و عبادت کند، توجه ویژه شود.

معاون وزیر نیرو اظهار کرد: برگزاری اجلاسیه‌های ویژه نماز باید به گونه‌ای باشد که پیام آن‌ها در جامعه منتشر شود. این پیام باید با پیگیری عالمانه، عاطفی و محبت‌آمیز در میان جوانان و نوجوانان ترویج شود. اگر خانواده، مدرسه، دانشگاه و ادارات با هم هماهنگ شده و مسجد به عنوان محور فعالیت فرهنگی محلات به ویژه حوزه نماز معرفی شود، تأثیرات فراوانی در جامعه ایجاد خواهد شد.

حیدری بیان کرد: اگر مسجد محور فعالیت قرار گیرد، نماز شکل و قیام پیدا می‌کند. مسئولان به جز برپایی نماز وظیفه اقامه نماز را نیز دارند. امروز که حکومت اسلامی برپا شده، یکی از وظایف هر یک از مدیران در مجموعه‌های مختلف رسیدگی به امر نماز است. امروز حدود هزار روحانی با مجموعه وزارت نیرو همکاری می‌کنند که تأثیر بسیار خوبی در مجموعه داشته‌اند.

معاون وزیر نیرو تصریح کرد: تاکنون دو دوره مسابقات قرآن کریم ویژه نیرو‌های وزارت نیرو برگزار شده و امسال نیز این برنامه برای فرزندان نیرو‌ها برپا خواهد شد. همچنین، برای نماز نیز باید با تمام امکانات وارد میدان شویم و مسئولان باید خود در نماز شرکت کنند. رسیدگی به وضع نمازخانه و امکانات آن، رسیدگی به امور جوانان در ادارات، ترویج و اقامه نماز در مجموعه‌های مختلف باید از سوی مدیران نهاد‌های مختلف پیگیری شود.

وی اظهار کرد: برپایی این اجلاس‌ها باید خروجی تازه داشته و پس از اجرای این اجلاس‌ها نتایج و دستاورد‌های آن در حوزه نماز مشخص شود. در حوزه نماز باید مسئولیت نهاد‌های مختلف مشخص شده و همگان ملزم به اجرای آن باشند.

یادآور می‌شود، در پایان برگزاری این مراسم و با حضور مسئولان حاضر در جلسه، از نهاد‌های برتر حوزه اقامه نماز استان تهران و فعالان اقامه نماز در حوزه مسجد، مدرسه و دانشگاه تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha