گیلان آماده میزبانی از شهدای گمنام است
کد خبر: 4187231
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۶

گیلان آماده میزبانی از شهدای گمنام است

مدیرکل حفظ آثار گیلان گفت: در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) هم‌زمان با ۲۶ آذرماه مراسم تشییع و تدفین شهدای گمنام در گیلان برگزار می‌شود.

تشییع شهید گمنام

سرهنگ حسن حبیبی، مدیرکل حفظ آثار گیلان در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان، سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) را روز شهدای گمنام دانست و اظهار کرد: سال گذشته شاهد تشییع و تدفین سه شهید گمنام در استان گیلان بودیم و امسال نیز میزبان شهدای گمنام خواهیم بود.

وی با بیان اینکه در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) همزمان با ۲۶ آذرماه سال‌جاری مراسم تشییع و تدفین شهدای گمنام را در گیلان داریم، افزود: استان گیلان تقاضای پذیرش هشت شهید تازه تفحص شده را به ستادکل نیروهای مسلح داده که تاکنون پیکر مطهر چهار شهید گمنام تفحص شده برای ورود به گیلان نهایی شده و تلاش‌ها برای اخذ موافقت برای میزبانی از چهار شهید دیگر ادامه دارد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با بیان اینکه طبق هدفگذاری ستادکل نیروهای مسلح، باید سازه‌های یادمان شهدای گمنام حداقل ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشد تا خاکسپاری انجام شود، در خصوص یادمان‌های قطعی شده در استان، تصریح کرد: حسینیه ارشاد بخش رحیم آباد در رودسر، پارک شهدای گمنام بخش رودبنه در لاهیجان و پارک شهید هادی‌زاده لولمان و بخش سنگر در رشت در حال حاضر آماده میزبانی از شهدای گمنام است.

حبیبی خواستار ایجاد هماهنگی‌های لازم  برای میزبانی شهرستان خمام از شهدای گمنام شد و بیان کرد: آماده استقبال مردمی از پیکرهای پاک شهدای گمنام در فرودگاه سردار جنگل رشت هستیم. بیش از ۳۰۰ نقطه شامل مساجد و هیئت‌های مذهبی و دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه و بقاع متبرکه و دستگاه‌ها و غیره در شرق و غرب و مرکز استان آماده میزبانی از شهدا در قالب برگزاری مراسمات وداع هستند، حضور شهدای گمنام دستاوردهای فرهنگی و معنوی دارد.

وی با اشاره به برگزاری مراسم وداع در محل تدفین شهدا همزمان با شب شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، گفت: مراسم تشییع شهدای گمنام ساعت ۸:۳۰ صبح روز یکشنبه، ۲۶ آذرماه از میدان پاسداران و سپاه ناحیه مرکزی رشت تا میدان شهدای ذهاب رشت(شهرداری) برگزار می‌شود که با تجمع فاطمیون همراه است، همچنین اقامه نماز بر پیکرهای این شهدا در همین مکان انجام می‌شود. در حال حاضر ۱۵۲ شهید گمنام در ۵۲ یادمان شهدای گیلان مدفون هستند و در راستای خاکسپاری شهدای گمنام جدید، یک یادمان به یادمان‌های ۵۲ گانه استان اضافه خواهد شد.

انتهای پیام
captcha