برگزاری مراسم گرامیداشت شهدای مدافع حرم در تبریز
کد خبر: 4187221
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۵

برگزاری مراسم گرامیداشت شهدای مدافع حرم در تبریز

مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم شهید «محمدرضا فخیمی» و شهید «صمد فاتح نژاد» با حضور جمع کثیری از مردم در مسجد امام حسین (ع) تبریز برگزار شد.

سردار اهوازیان، مشاور فرمانده سپاه قدس

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم شهید «محمدرضا فخیمی» و شهید «صمد فاتح نژاد» شامگاه 19 آذرماه با حضور جمع کثیری از مردم در مسجد امام حسین (ع) تبریز برگزار شد.

سردار عبدالفتاح اهوازیان، مشاور فرمانده نیروی قدس سپاه در این مراسم، با بیان اینکه خانواده معظم شهدا چشم و چراغ ملت هستند و تکریم و تعظیم ایشان بر همگان تکلیف است گفت: شهدا فقط رهرو می‌خواهند و تنها از ما انتظار دارند در راهشان که همان صیانت و حراست از دستاورد‌های انقلاب و اسلام است قدم برداریم.

وی افزود: این شهیدان حماسه‌‌ای آفریدند که در تاریخ کشور ثبت شده است و این حماسه‌ها ملت و کشورمان را بیمه کرده است.

اهوازیان، اظهار کرد: کاری که شهدای مدافع حرم انجام دادند امروز در فلسطین به یک فرهنگ مبدل شده تا بتوانند از غزه دفاع کنند.

 مشاور فرمانده نیروی قدس سپاه، تصریح کرد: فلسطینی‌ها دفاع جانانه را از ما و رزمندگان غیور ما یاد گرفتند و امروز با این تجربیات ارزشمند در مقابل اسرائیل ایستاده اند.

 گفتنی است شهید محمدرضا فخیمی هریس در سال ۱۳۷۰ متولد شد و ۲۸ آذر ۱۳۹۴ در سوریه به شهادت رسید.

 جانباز سرافراز صمد فاتح نژاد در ۲۸مرداد سال ۱۳۶۱ در تبریز به دنیا آمد و ۱۲ اسفند  ۱۳۹۳در مبارزه با نیرو‌های تکفیری در استان تکریت عراق بر اثر انفجار تانک قطع نخاع گردید و به درجه رفیع جانبازی نایل شد و در نهایت در نهم آذرماه سال ۱۴۰۰ به دوستان شهیدش پیوست.

انتهای پیام
captcha