شبکه‌سازی اجتماعی قدرت نرم ایجاد می‌کند
کد خبر: 4187106
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۹

شبکه‌سازی اجتماعی قدرت نرم ایجاد می‌کند

استاندار کرمان با بیان اینکه کار مردمی چه آورده اقتصادی داشته باشد و چه نداشته باشد باید اجازه داد این ظرفیت اجتماعی به کار گرفته شود، گفت: قدرت نرم ما در همین شبکه‌سازی اجتماعی است و باید از این ظرفیت استفاده و شبکه‌سازی انجام داد.

رونمایی از پوستر رویداد شهریارانبه گزارش ایکنا از کرمان نخستین جلسه رویداد ملی شهریاران ستاد مردمی‌سازی دولت با حضور استاندار کرمان، فرمانداران و دستیاران فرمانداران در مردمی‌سازی دولت و مدیران پیشران استان در حوزه مردمی‌سازی ظهر امروز، ۱۹ آذرماه در سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری کرمان برگزار شد.

محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان در این جلسه با بیان اینکه کار خوب را باید پرزنت کرد و رویداد شهریاران در استان کار جدیدی است که باید دیده شود، گفت: کارهایی که با مشارکت مردم انجام می‌شود ارزان و با کیفیت است. نکته مهمتر اینکه کار با اخلاص تمام انجام می‌شود و گروه‌های مردمی با رها کردن کارهای شخصی برای خدمت به خلق کار می‌کنند که بسیار ارزشمند است.

وی استفاده از ظرفیت کار خالصانه مردم را مهم دانست و افزود: گاهی مراسمی پر طمطراق برگزار می‌شود اما اثرگذار نیست در حالی که قدرت نرم ما در همین شبکه‌سازی اجتماعی است و مردمی که انگیزه، ظرفیت و توان دارند ظرفیت هستند لذا باید از این ظرفیت استفاده و شبکه‌سازی انجام داد.

استاندار کرمان با اشاره به برخی کارهای غیر ممکن که با همکاری مردم به سرانجام رسیده‌اند، اظهار کرد: گاهی حضور مردم در بعضی کارها اقتضایی است و باید مردم را آموزش داده و پای کار آورد. گاهی بعضی از کارها ممکن است آورد مالی هم نداشته باشد اما مهم این است که جمعی شبکه شده و پای کار آمده‌اند و می‌توانند کارهای بزرگی انجام دهند.

فداکار با بیان اینکه مهمتر از حل مشکل این است که مردم را درگیر حل مشکل کنیم زیرا انگیزه کار پیدا می‌کنند، گفت: با اینکار مردم کار خیر را یاد می‌گیرند و انگیزه کار خیر در بین مردم بیشتر می‌شود. کار مردمی چه آورده اقتصادی داشته باشد و چه نداشته باشد باید اجازه داد این ظرفیت اجتماعی به کار گرفته شود.

در این جلسه دستیاران فرمانداران استان به ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در شهرستان‌ها با همراهی گروه‌های مردمی پرداختند و در پایان این جلسه از پوستر رویداد «شهریاران» که میدانی برای نقش‌آفرینی مسئولان، حلقه‌های میانی و مردم است، رونمایی شد.


انتهای پیام
captcha