ضرورت دستیابی به ساختار قرارگاهی در حوزه علم و فرهنگ
کد خبر: 4187019
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۱
حجت‌الاسلام خسروپناه تأکید کرد:

ضرورت دستیابی به ساختار قرارگاهی در حوزه علم و فرهنگ

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در همایش چیستی و چرایی قرارگاهی شدن شورای عالی انقلاب فرهنگی بر ضرورت دستیابی به ساختار قرارگاهی در حوزه علم و فرهنگ تأکید کرد.

خسروپناهبه گزارش ایکنا به نقل از مرکز رسانه و روابط عمومی شورای عالی انقلاب فرهنگی، همایش چیستی و چرایی قرارگاهی شدن شورای عالی انقلاب فرهنگی به مناسبت سی و نهمین سالگرد تشکیل این شورا با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی، محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی صبح امروز، 19 آذرماه در سالن شهید مدرس مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در این مراسم با قدردانی از رئیس‌جمهور و رئیس مجلس به دلیل حمایت از شورای عالی انقلاب فرهنگی و حضور در این همایش اظهار کرد: مقام معظم رهبری درباره شورای عالی انقلاب فرهنگی اصطلاحات و عناوین مختلفی را به کار برده‌اند که یکی از این اصطلاحات بحث قرارگاهی شدن شوراست، بنابراین خیلی مهم است که ببینیم که قرارگاه چیست؟ 

وی افزود: این واژه یک اصطلاح نظامی است که در برخی از مراکز نظامی دنیا تحقیقات زیادی پیرامون آن نوشته شده است در جاهایی مثل آمریکا و کشورهای اروپایی مفصل درباره قرارگاه سخن گفته‌اند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: گروهی درباره کار قرارگاهی در شورای عالی انقلاب فرهنگی تحقیق می‌کنند و باید به ساختار قرارگاهی در حوزه علم و فرهنگ برسیم ممکن است در این مسیر به فرایند تغییر و تحول در شورا دست یابیم که اگر این تغییرات احتمالی پس از مباحث کارشناسی پذیرفته شد، رئیس جمهور این پیشنهاد را در اختیار رهبر معظم انقلاب قرار دهند تا پس از موافقت ایشان، رشد و بالندگی برای شورا به ارمغان بیاید.

خسروپناه گفت: وقتی ستاد انقلاب فرهنگی تشکیل شد، دوره سلبی و ایجابی طی شد، در ادامه در سال 1363 شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل شد و در این دوره ایجاد ساختارها و نهادهای علم و فرهنگ برای ایران اسلامی در اولویت بود، دوره سوم شورای عالی انقلاب فرهنگی تا سال 1400 دوره سندنگاری است و اسناد ارزشمندی نوشته شد، دبیران شورای عالی انقلاب فرهنگی در دوره‌های پیشین در اجرای سندها تلاش زیادی داشتند.

وی ادامه داد: اکنون دو مأموریت کلان راهبری و راهبردی در شورای عالی انقلاب فرهنگی دنبال می شود، در این مسیر راه بینی و راه‌سنجی نیز مدنظر است، بدون این رویکردها کار قرارگاهی امکان پذیر نیست.

خسروپناه همچنین، از جدیت و پیگیری رئیس جمهور نسیت به موضوعات علم و فرهنگی و مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی تقدیر کرد و گفت: رؤسای قوه‌های مقننه و قضاییه نیز در اجرای مصوبات جدیت قابل توجهی دارند که جای تشکر دارد.

انتهای پیام
captcha