اعضای جدید شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده انتخاب شدند
کد خبر: 4186152
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۵
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر داد:

اعضای جدید شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده انتخاب شدند

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در حاشیه جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی از انتخاب اعضای جدید شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از مرکز رسانه و روابط عمومی شورای عالی انقلاب فرهنگی، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در حاشیه جلسه 891 شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار کرد: در این جلسه بحث‌های مختلفی مطرح شد، یکی از موضوعات، امکان جذب افراد نخبه دوتابعیتی بود که ظرفیت خوبی برای هیئت علمی شدن در دانشگاه را دارند و با توجه به منع قانونی مجلس، مقرر شد شورای عالی انقلاب فرهنگی بسته پیشنهادی در این خصوص را تنظیم کند و این بسته به‌صورت لایحه از سوی دولت به مجلس ارائه شود.

وی افزود: موضوع دیگر جلسه امروز بحث درباره خانه گفت‌وگوی آزاد بود، بر مبنای بررسی‌های صورت گرفته مقرر شد که در جلسه آینده شرایط و رئیس این خانه مشخص شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین از انتخاب اعضای حقیقی شورای فرهنگی اجتماعی خانواده و زنان خبر داد و گفت: ۵ نفر برای عضویت در این شورا انتخاب شدند، فهیمه فرهمندپور، کبری خزعلی، انسیه کتابچی، لیلا سادات زعفران‌چی و حکمیه سقای بی‌ریا صاحب‌نظران حوزه زنان هستند که به‌عنوان عضو شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده انتخاب شدند، همچنین امیرحسین بانکی‌پور و سیدمرتضی میرباقری از اعضای حقیقی شورای عالی انقلاب نیز برای عضویت شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده معرفی شدند.

حجت‌الاسلام خسروپناه اضافه کرد: بر این اساس اعضای ستاد زنان و خانواده معیّن شده است، در ادامه اعضای شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده، رئیس آن را انتخاب می‌کنند و در صورت رأی موافق اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی، رئیس شورای فرهنگی اجتماعی و خانواده و زنان به‌صورت حقوقی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و دبیر ستاد خانواده و زنان معرفی می‌شود.

وی با اشاره به سالگرد تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در آستانه سی و نهمین سالگرد تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی به فرمان امام خمینی(ره) هستیم این شورا تاکنون اسناد مختلفی داشته و راهبردهای مختلفی در حوزه علم و فناوری و فرهنگ ارائه داده است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: این شورا در یکسال اخیر مصوبات زیادی داشته که از جمله آن‌ها می‌توان به آئین‌نامه‌های مربوط به دانشگاه فرهنگیان، مصوبه کنکور و مصوبات فرهنگی که به مرحله اجرا رسیده‌اند، اشاره کرد.

وی در پایان اظهار کرد: برای اولین بار شورای عالی انقلاب فرهنگی ارتباط مؤثری با جبهه مردمی پیدا کرده و نخبگان علم و فناوری نیز در حکمرانی علم و فناوری مشارکت مؤثر دارند.

انتهای پیام
captcha