صنعت اسباب‌بازی نیاز به تسهیل‌گری بیشتری دارد
کد خبر: 4185671
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۷
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی:

صنعت اسباب‌بازی نیاز به تسهیل‌گری بیشتری دارد

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با حضور در رویداد توسعه و تبادل فناوری در صنعت اسباب‌بازی تأکید کرد که رفع مشکلات این حوزه به مصوبات تسهیل‌گر نیاز دارد و مجلس شورای اسلامی در این زمینه می‌تواند کمک کند.

به گزارش ایکنا به نقل از مرکز رسانه و روابط عمومی شورای عالی انقلاب فرهنگی، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در رویداد توسعه و تبادل فناوری در صنعت اسباب‌بازی اظهار کرد: در این رویداد اسباب‌بازی برای گروه‌های سنی مختلف ارائه شده و برخی از طراحی‌ها بسیار نو و موفقیت‌آمیز بوده است.

وی افزود: دستگاه‌های مختلف باید از صنعت اسباب‌بازی حمایت کنند و شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز باید مصوبات لازم را در زمینه حمایت از سرگرمی‌های تولید داخل تصویب کند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی یکی از موانع رشد صنعت اسباب‌بازی را عدم برنامه‌ریزی در حمایت از تولید داخل اعلام کرد و گفت: باید در این صنعت سرمایه‌گذاری و تدابیر لازم صورت گیرد تا واردکنندگان به جای واردات اسباب‌بازی به تولید اسباب‌بازی بپردازند، چراکه اگر اشتغال جوانان تأمین شود فرار مغزها اتفاق نمی‌افتد. 

خسروپناه گفت: سند ملی توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم قبلاً مصوب شده است اما رفع مشکلات این حوزه به مصوبات تسهیل‌گر دیگر نیاز دارد که مجلس شورای اسلامی در این زمینه می‌تواند کمک کند.

وی درباره اهمیت اسباب‌بازی ادامه داد: انسان‌ها نیاز فطری به تفریح دارند، یکی از ابزار تفریح اسباب‌بازی است و البته امروز بازی‌ها در آموزش و تربیت نیز نقش‌های جدی پیدا کرده‌‍اند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره سند اسباب‌بازی گفت: سند ملی توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم به تصویب رسیده و ستاد مرتبط با آن در معاونت علمی ریاست جمهوری شکل گرفته است، اما در صنعت اسباب‌بازی نیاز به تسهیل‌گری بیشتری داریم. 

انتهای پیام
captcha