گرامیداشت سالروز شهادت حضرت زهرا(س) در مالزی
کد خبر: 4185276
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۳

گرامیداشت سالروز شهادت حضرت زهرا(س) در مالزی

مراسم گرامیداشت سالروز شهادت حضرت صدیقه کبری(س) از سوی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مالزی با حضور نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت شب گذشته، 10 آذر در کولالامپور برگزار شد.

گرامیداشت سالروز شهادت حضرت زهرا(س) در مالزیبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مالزی، مراسم شهادت حضرت زهرای مرضیه(س) با حضور حجت‌الاسلام و‌المسلمین نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت؛ بک صحرایی، کاردار سفارت جمهوری اسلامی ایران در مالزی و حبیب‌رضا ارزانی رایزن فرهنگی مالزی و ایرانیان مقیم این کشور شب گذشته، 10 آذر در کوالالامپور برگزار شد.

در این مراسم نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به نبرد پیروزمندانه طوفان الاقصی گفت: این نبردها نشانه اقتدار، استقامت و از خودگذشتگی مردم شهادت‌طلب فلسطین است.

وی با بیان اینکه موضوع فلسطین دغدغه امروز تمام جهان است، تصریح کرد: اهتمام ویژه به مسئله فلسطین به عنوان دغدغه اول مسلمانان و مطالبه‌ای برای پایان جنایات رژیم کودک‌کش صهیونیستی در غزه است.

حجت‌الاسلام نواب، ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران به وظیفه اسلامی خود در حمایت از مردم مظلوم فلسطین که تحت ظلم قرار گرفته‌اند عمل می‌کند؛ حمایت از آرمان‌های فلسطین وظیفه مؤمنان و آزادمردان است. وی در ادامه با بیان اینکه حضرت زهرا(س) الگوی جاودانه زنان جهان است، اضافه کرد: بدون تردید در میان زنان و بانوان جامعه اسلامی، فاطمه زهرا(س) محبوب‌ترین الگوی دینی، سیاسی، تقوایی، اخلاقی خصوصاً در تربیت و پرورش فرزندان است.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، با اشاره به روایتی از حضرت زهرا(س)، گفت: در روایتی حضرت فاطمه علیهاالسلام می‌فرمایند: «حُبِّبَ إلَىَّ من دُنیاكُم ثَلاثٌ: تِلاوَةُ كِتابِ اللّه ِ و النَّظَرُ فی وَجهِ رَسولِ اللّه ِ و الإنفاقُ فی سَبیلِ اللّه ِ: از دنیاى شما محبّت سه چیز در دل من نهاده شد: تلاوت قرآن، نگاه به چهره پیامبر خدا و انفاق در راه خدا».

وی توضیح داد: در این روایت سه دستور عملی و عینی مورد توجه بهترین بانوی عالم بوده که خوب است ما هم در زندگی خود به آنها استناد و عمل داشته باشیم.

حجت‌الاسلام نواب، در ادامه از حضور خانوادگی ایرانیان مقیم مالزی برای شرکت در مراسم شهادت صدیقه کبری(س) تشکر و قدردانی کرد و افزود: امیدوارم محبت اهل بیت(ع) همواره در زندگی ما جاری و ساری باشد.

گفتنی است، برای سفر نماینده مقام معظم رهبری در سازمان حج و زیارت به کشور مالزی دیدارها و جلسات مختلفی برنامه‌ریزی شده است.

انتهای پیام
captcha