همواره «امرهم شوری بینهم» را مد نظر داشته باشید
کد خبر: 4185236
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۹
شنبه‌ها با شهدا / 29

همواره «امرهم شوری بینهم» را مد نظر داشته باشید

شهید سید احمد برقعی در وصیت‌نامه خود چنین می‌نویسد: برادرانم شما را از تک‌روی‌ها و خودرأیی‌ها برحذر می‌دارم همواره «امرهم شوری بینهم» را مد نظر داشته باشید برادرانم از علائق مواظبت کنید مبادا علاقه‌ها انسان را از انجام وظیفه باز دارد.

شهید سید احمد برقعیبه گزارش ایکنا از همدان، به نقل از نوید شاهد همدان، شهید سید احمد برقعی 14 دی‌ماه 1343 در همدان به دنیا آمد، با آغاز جنگ تحمیلی بارها راهی دیار عاشقان سرزمین جهاد و کسب رضای الهی شد و همواره با پرکارترین و پر مسئولیت‌ترین واحد، یعنی اطلاعات عملیات‌، بارها به قلب دشمن وارد و با کسب اخبار جبهه مقابل مقدمات حملات را فراهم می آورد و سرانجام در 30 بهمن 1364 در عملیات والفجر 8 در منطقه عملیاتی فاو به درجه رفیع شهادت نائل آمد. در وصیت‌نامه این شهید آمده است:

بنام یکتا معبودم و خالقم و پروردگارم

پروردگارا به اراده‌ات سوگند که کوچکتر از آنم که ستایشت کنم و لب به حمدت باز کنم، اما امیدوارم که همین ستایش و حمدت راه رستگاری‌ام باشد. به خاطر اشتباهاتم اگر قصد کنی که مرا به سرنوشتی دچارسازی که از کرم تو دور باشد، فریاد خواهم زد، چاره‌ای جز این ندارم چون می‌دانم شکرگزار نبودم ولی این راه برایم باقیمانده است که التماس کنم.

بارالها تو می‌دانی که اگر گناه و خطایی از من سرزده است نه به معنی مخالفت تو بوده است بلکه از روی نادانی من بوده است می‌دانم که هیچ‌کس را یارای فرار از حیطه حکومتت نیست. بنابراین همانند یک بنده حقیر و محزون فقط به خودت پناه می‌آورم. خدایا شنیدم که فرمودی بنده من، تو مرا اطاعت کن تا تو را همانند خودم قرار دهم، من می‌گویم بشو می‌شود و بنده‌ام بگوید بشو می‌شود. اما پروردگارم این در گرو اخلاص در عمل است، این در گرو الهی شدن است نه اینکه هر بار توبه کنم و لحظاتی بعد توبه را بشکنم. خدایا چشم امیدم به توست دعایم شب و روز این است که در عملم اخلاص باشد و بتوانم لحظه لحظه عمرم را از ریا پاک کنم.

برادرانم شما را به تقوای الهی و ثبات قدم، جلوگیری از تصمیم گیری‌های عجولانه، جلوگیری شدید از ارتکاب به غیبت، دروغ و تهمت، رها نکردن دعاها و مجامع روحانی و عارفانه دعوت می‌کنم.

شاید حقیر در این مدت‌ها نتوانسته باشم آنطور که باید وظیفه‌ام را در قبال شما عزیزان انجام دهم چه تذکر دادن و چه ایجاد زمینه پذیرفتن و تذکر به خودم ولی شما را شدیداً به رعایت اصل امر به معروف و نهی از منکر توصیه می‌کنم مبادا برداشت‌های اشتباه از دوستی‌ها و رفاقت‌ها مانع از انجام وظایف گردد.

برادران سعی کنید در کارها عواطف را کنار گذاشته و با جدیت به انجام وظایف بپردازیم. برادران سعی کنید مصداق (المومن حزنه فی قلبه و بشره فی وجهه) باشید.  اگر در جمع گروهی هستید که روح‌های لطیفی دارند سعی کنید با جدیت و رعایت اصول اخلاقی با آنها رفتار شود. برادرانم شما را از تک‌روی‌ها و خودرأیی‌ها برحذر می‌دارم همواره «امرهم شوری بینهم» را مد نظر داشته باشید برادرانم از علائق مواظبت کنید مبادا علاقه‌ها انسان را از انجام وظیفه باز دارد.

برادرانی که در جمعمان مجروح و معلول انقلاب کبیر اسلامی‌اند انشاءلله به بزرگواریشان حلالم می‌کنند. شما عزیزان حق زیادی به گردن ما دارید که حتی یک درصد از آن را هم ادا نکرده‌ایم. عزیزان وقتی فکر می‌کنم که آیا چند درصد از نمازهایمان برای خداست و چقدر در این نمازها توجه داریم و خود را به خدا می‌سپاریم برخود می‌لرزم، بارها گفته‌ام که خداوند متعال در این معامله فایده‌ای نمی‌کند اما چه باک که خودش می‌فرماید «ای بنده من قسم به حقی که به گردن من داری تو را بسیار دوست دارم».

خدایا بر من ببخش این جسارت‌ها را، ولی نمی‌دانم باید با چه زبانی بگویم در فکر این هستم که اگر بخواهی بر من نظر لطف کنی و مرا به آرزویم برسانی آیا ظرفیتش را دارم یا نه؟ فقط خود را به تو می‌سپارم و اراده‌ات را بر تصمیم خود حاکم می‌دانم.

شادی روح امام و شهدا صلوات.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha