راه رستگاری عامل و آمر شدن به قرآن است + عکس
کد خبر: 4184995
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۴
حجت‌ا‌لاسلام محمدحسنی:

راه رستگاری عامل و آمر شدن به قرآن است + عکس

رئیس سازمان عقیدتی - سیاسی ارتش با اشاره به اینکه تنها راه رستگاری عامل شدن و آمر شدن به قرآن است، گفت: تنها راه قرآن است که هرچه هزینه کنیم، مصونیت در پی خواهد داشت.

آیین تجلیل از ۶۰ نفر از برگزیدگان دوره‌های حفظ تابستانه فرزندان کارکنان ستاد ارتش

به گزارش ایکنا، آئین تجلیل از ۶۰ نفر از برگزیدگان دوره‌های حفظ تابستانه فرزندان کارکنان ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران و برگزیدگان جشنواره حدیث ستاد آجا، امروز، ۹ آذرماه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین عباس محمدحسنی، رئیس سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش، نماینده ولی‌فقیه در ارتش، امیر سرتیپ محمودی، معاون اجرایی کل ارتش و سایر مسئولان و فرماندهان در سالن مصباح این ستاد برگزار شد.

این آیین با تلاوت آیاتی از سوره قلم و الحاقه امیرعلی پایبندی، حافظ نوجوان آغاز شد و سپس حافظ نوجوان محمدطه ابراهیمی، قطعه‌ای را با موضوع قدس شریف به زبان‌های فارسی، عربی، انگلیسی تک‌خوانی کرد.

در بخشی از این برنامه حجت‌الاسلام والمسلمین عباس محمدحسنی، رئیس سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش، نماینده ولی‌فقیه در ارتش به سخنرانی پرداخت. وی با تاکید بر اینکه شما با قرآن و روایات پیوند خورده‌اید، افزود: شما به واسطه این پیوند، مصونیت پیدا می‌کنید و در برابر دشمن قوی می‌شوید و همواره در راه مستقیم گام بر می‌دارید. شما مایه افتخار جامعه هستید و آینده‌داران کشور هستید.

وی با اشاره به کار اثرگذاری که طی تعامل با موسسه و حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) در  ترویج، توسعه و تقویت فرهنگ قرآن و اهل‌بیت(ع) و همچنین پشتیبانی‌های فرماندهان ستاد انجام شد، افزود: همانطور که مس ظاهر قرآن، پاکی ظاهر را می‌طلبد، دستیابی به باطن قرآن نیز، پاکی باطن را می‌طلبد، «لایمسه الا المطهرون». هیچ کسی به ظاهر و باطن قرآن دست پیدا نمی‌کند، مگر اینکه خودش پاک باشد. اگر باطن پاکیزه نباشد، قرآن در فرد اثر ندارد. ظرف باید پاکیزه باشد تا مظروفی که در آن قرار می‌گیرد، نیز قابل بهره‌برداری باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباس محمدحسنی، رئیس سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش، نماینده ولی‌فقیه در ارتش

نماینده ولی‌فقیه در ارتش بیان کرد: اگر درون پلید و ناپاک باشد، قرآنی شدن تنها ما را به کمال نمی‌رساند ما با باطن و ظاهر قرآنی، می‌توانیم در راه مستقیم حرکت کنیم. حضرت زهرا(س) فرمودند من سه چیز را از دنیای شما دوست دارم؛ اول، نگاه به چهره پیامبر(ص) (که نماد عشق به ولایت و ولی زمان است که خود عبادت است)، دوم، تلاوت قرآن (اهل‌القرآن اهل الله هستند و افراد قرآنی از دستبرد شیطان به دور هستند). سوم، دستگیری مالی و انفاق در راه خداست(این انفاق باید کریمانه، مخلصانه، مومنانه، بدون چشمداشت و اغراض دنیایی باشد‌).

 محمدحسنی با تاکید بر اینکه جامعه قرآنی به راحتی می‌تواند مشکلات و توطئه دشمنان را پشت سر بگذارد و دغدغه‌ها را حل کند‌، افزود: با فرهنگ قرآن می‌توان زندگی خوب، محیط خوب، محیط کاری خدایی و دلپذیر داشت. تمام مشکلات فردی و جمعی جامعه به دلیل فاصله گرفتن از فرهنگ قرآن است. هر چه قرآنی‌تر شویم از زندگی بهتر لذت خواهیم برد. با وجود اینکه حضرت زهرا(س) و اهل‌بیت(ع) قرآن ناطق هستند و گنجینه آیات قرآن هستند اما قرآن را روزانه تلاوت می‌کردند، چون در انس با قرآن برکاتی است که ما از آن غافل هستیم و ما پیرو چنین مکتبی هستیم و باید به این موضوع توجه داشته باشیم.

رئیس سازمان عقیدتی - سیاسی ارتش با تاکید بر اینکه تنها راه رستگاری عامل شدن و آمر شدن به قرآن است، گفت: راه تکامل از قرآنی شدن عبور می‌کند. تنها راه قرآن است که هرچه هزینه کنیم، مصونیت در پی خواهد داشت.

وی در ادامه به الگو بودن ستاد آجا در سایر نیروهای ارتش اشاره کرد و افزود: ستاد آجا در حوزه‌های مختلف نسبت به سایر نیروها برتری دارد، البته این برتری هنوز جای کار دارد. امیدوارم در آینده نزدیک هیچ ستاد آجایی نباشد مگر اینکه تحت پوشش یکی از برنامه‌های حوزه قرآن، عترت و نماز باشد.

در ادامه حجت‌الاسلام دهدار، رئیس عقیدتی - سیاسی ستاد ارتش به سخنرانی پرداخت و گفت: در راستای فرامین رهبری مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ در سطح کشور و طبق رهنمودهای رئیس سازمان عقیدتی - سیاسی در زمینه ترویج فرهنگ قرآنی اداره عقیدتی ـ سیاسی ستاد آجا طبق نقشه راه قرآن‌پژوهی با همکاری دو موسسه عروةالوثقی و تسنیم و حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) تفاهم‌نامه‌ای را منعقد کرد به طوری که برای فرزندان پسر کارکنان دوره حفظ حضوری و برای فرزندان دختر دوره حفظ مجازی در ایام تابستان برنامه‌ریزی کرد.

حجت‌الاسلام دهدار، رئیس عقیدتی - سیاسی ستاد ارتش

دهدار با اشاره به اینکه برنامه حفظ از یک جزء تا سه جزء انجام شد، افزود: مجموعا ۶۰ نفر از فرزندان دختر و پسر موفق به حفظ ۱ تا ۳ جزء شدند. علاوه بر برنامه قرآنی اثربخش در تابستان، ۴۷ کلاس تخصصی فرآن در سطح شهرک‌های مسکونی برگزار می‌شود و از ابتدای سال جاری تا کنون ۸۳ نفر در رشته حفظ جذب شدند.

وی ادامه داد: اما برگزاری کلاس‌های قرآن تنها منحصر به فرزندان نبوده است، بلکه در سطح ارتش تنها اداره‌ای هستیم که برای فرماندهان و امرا هر هفته سه‌شنبه‌ها کلاس اختصاصی با حضور امیر بازنشسته ارتش عباس سلیمی برپا می‌کنیم. مجموع حافظان ستاد ارتش به همراه سازمان مرکزی عقیدتی - سیاسی قریب به ۱۲۰۰ نفر است که در قالب مسابقات و طرح راهیان وحی با ما در ارتباط هستند.

دهدار با تاکید بر آموزش نخبگان قرآنی به طور متمرکز در روزهای پنجشنبه در سطح ستاد و یگان‌هلی تابعه با بهره از اساتید ملی و بین‌المللی بیان کرد: مدیریت دوره‌های نهج‌البلاغه را در سطح شهرک‌های مسکونی از سال گذشته برپا کردیم که تا کنون کلاس‌های متعددی با سرفصل‌های مشخص و با استقبال خانواده‌ها و کارکنان برگزار شد و هشت مرحله آزمون‌های آن اخذ شد.

وی به برگزاری مرحله مقدماتی دوازدهمین دوره جشنواره حدیث با محوریت نماز در سیره امام علی(ع) با حضور سه هزار نفر در سطح کارکنان، خانواده‌ها و دانشجویان اشاره کرد و گفت: از این تعداد ۳۰۰ نفر به مرحله ستادی راه پیدا کردند‌. همچنین ستاد آجا در بین مسابقات قرآن دانشجویان ارتش به خوبی درخشید و توانست دوسال درفش قرآنی را دریافت کند.

حسن ختام این برنامه تجلیل از غصون مسلمی، مدرس و داور بین‌المللی کشورمان و مدیر وبگاه آموزشی ـ قرآنی تسنیم و آقای نجات، رئیس خانه قرآن عروة الوثقی به دلیل همراهی در برگزاری دوره‌های آموزشی حفظ و سپس تجلیل از حافظان طرح تابستانه و برگزیدگان دوازدهمین دوره جشنواره حدیث بود.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha