آغاز دوره توانمندسازی هیئات و تشکل‌های دینی
کد خبر: 4184977
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۳

آغاز دوره توانمندسازی هیئات و تشکل‌های دینی

فصل چهارم دوره توانمندسازی هیئات‌ها و تشکل‌های دینی «ماه» آغاز به کار کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی سازمان هیئات و تشکل‌های دینی، حجت‌الاسلام مسعود رفیعی، رئیس مرکز رشد سازمان هیئات و تشکل‌های دینی با اشاره به برگزاری فصل چهارم دوره توانمندسازی «ماه» اظهار کرد: دوره توانمندسازی هیئات «ماه»، دوره‌ای برای هیئات، سمن‌ها و مجموعه‌های مردم نهادی است که ظرفیت اصلی تشکل‌های دینی و فرهنگی را می‌دانند و در جامعه پیرامون خود کنشگری اجتماعی و فرهنگی دارند. 

وی افزود: دوره‌ «ماه» به همت سازمان هیئات و تشکل‌های دینی و با مشارکت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و معاونت جوانان وزارت ورزش و جوانان، در راستای توانمندسازی فعالان مجموعه‌های مردم‌نهاد دینی، تشکل‌ها و هیئات ضمن برنامه‌ریزی انجام‌گرفته با حضور اساتید برجسته کشوری، ویژه تمامی فعالان جامعه هیئت و مجموعه‌های فرهنگی و تشکل‌های مردمی سراسر کشور برگزار خواهد شد.

رفیعی گفت: با تدابیر صورت گرفته، مقررشده است که بعد از اتمام دوره‌ حضوری، ادامه‌ این دوره به‌صورت مجازی ادامه یافته و همزمان با برگزاری دوره‌های مجازی، با اعزام کارشناس راهبر از آموزش‌های مجازی و پروژه‌های آموزشی، پشتیبانی به عمل آید.

رئیس مرکز رشد سازمان هیئات و تشکل‌های دینی با اشاره به برگزاری فصل اول این دوره در بهمن‌ماه سال 1401 گفت: در پهنه‌ اول، این دوره توانمندسازی ویژه‌ تشکل و مجموعه‌های شاخصِ استان‌های فارس، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال بختیاری و بوشهر در شهر شیراز برگزار شد.

وی ادامه داد: فصل دوم دوره توانمندسازی ماه در اسفندماه 1401 به مدت چهار روز در شهر کرمان با حضور نمایندگان بیش از 150 تشکل و مجموعه‌ شاخصِ استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان، یزد و هرمزگان در شهر کرمان برگزار شد.

رفیعی تصریح کرد: سومین فصل این دوره، در خرداد 1402 در پهنه شمال کشور به مدت چهار روز ویژه استان‌های گیلان، مازندران و گلستان با حضور بیش از 130مجموعه و هیئت شاخص در رامسر برگزار شد.

رئیس مرکز رشد سازمان هیأت و تشکل‌های دینی با اشاره به اینکه بعد از بررسی‌های انجام گرفته برای تسهیل حضور هیئات و مجموعه‌ها و تمرکز بیشتر، فصل چهارم این دوره در ادامه به صورت استانی بناست برگزار شود، گفت: اولین دوره ویژه استان قزوین در شهر رامسر و با حضور بیش از 120 نفر از مدیران و فعالان هیأت و تشکل‌های دینی قزوین از صبح روز چهارشنبه هشتم آذرماه آغاز به کار کرد. این دوره به مدت 2 روز ادامه خواهد داشت.

وی در پایان افزود: دوره بعدی در استان اردبیل در تاریخ 10 و 11 آذر با حضور فعالان جامعه هیئت و مجموعه‌های فرهنگی و تشکل‌های مردمی اردبیل برگزار خواهد شد.

فاطمه بختیاری

انتهای پیام
captcha