جهاد خدمت، امیدآفرینی و تبیین، رویکردهای بسیج در سند «بسیج گام دوم»
کد خبر: 4183786
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۱
سردار سلیمانی مطرح کرد:

جهاد خدمت، امیدآفرینی و تبیین، رویکردهای بسیج در سند «بسیج گام دوم»

رئیس سازمان بسیج گفت: بسیج برنامه اعتلایی خود را تنظیم و تقدیم مقام معظم رهبری کرده و عنوان آن «بسیج گام دوم» است.

سردار سلیمانی

به گزارش خبرنگار ایکنا، سردار غلامرضا سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه سوم آذر ماه تهران با تبریک فرا رسیدن هفته بسیج اظهار کرد: امام راحل می‌فرمایند «تشکیل بسیج در نظام جمهوری اسلامی ایران از برکات خداوند متعال بود که بر ملت ایران ارزانی کرد.» شجره طیبه بسیج در دوران دفاع مقدس منشأ خدمات بزرگی شد و پس از این دوران هم رهبر معظم انقلاب اسلامی این شجره طیبه را توسعه دادند و منظومه بسیج بر مبنای حضور مردم در همه صحنه‌ها رشد و توسعه یافت.

وی افزود: بسیج در سه دهه پس از دفاع مقدس توسعه پیدا کرده و تکامل آن همچنان ادامه دارد و بیانیه گام دوم چشم‌انداز و دوره جدیدی را برای ما ترسیم کرده است. بسیج به عنوان تشکیلات انقلاب اسلامی و به عنوان مجموعه‌ای مردمی و پیش‌رونده برنامه اعتلایی خود را تنظیم و تقدیم مقام معظم رهبری کرده و عنوان آن «بسیج گام دوم» است. در این برنامه بنا بر این است که با استفاده از همه استعدادهای مردمی و فراهم آوردن بستر حضور جوانان و نوجوانان در مساجد طبق بیانیه گام دوم تحقق یابد و بسیج محلات محور این برنامه است و این برنامه در بیش از 22 هزار محله در حال اجراست.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین بیان کرد: مساجد باید کانون جوشان جوانان و نوجوانان عزیز در قالب کارگروه‌ها و کانون‌های تخصصی باشند و این موضوع مهم می‌تواند نقش تشکیلاتی و پیش‌روندگی بسیج را برای خدمتگزاری به ملت بزرگ ایران محقق کند.

سردار سلیمانی با اشاره به رویکردهای بسیج اظهار کرد: سه رویکرد جهاد خدمت، جهاد امیدآفرینی و جهاد تبیین در دستور کار بسیج قرار گرفته و برای تحقق آن برنامه‌ریزی‌های اساسی انجام شده و با نهادهای مختلف هماهنگی‌هایی به عمل آمده تا جوانان و نوجوانان بتوانند از ابعاد این رویکرد استفاده کنند.

وی گفت: جهاد خدمت به عنوان یک گفتمان جدی در کشور مطرح شده و با عضویت بیش از 50 هزار بسیجی در آن به دنبال پیشرفت و آبادانی و تحقق اقتصاد مقاومتی هستیم. انجام برنامه‌های عمرانی، رفع تنش آبی و ساخت مسکن برای عزیزان فاقد مسکن و بازسازی محلات و احداث راه‌های روستایی و احداث نیروگاه‌های خورشیدی در مقیاس کوچک و احداث واحدهای تولیدی مقایس کوچک و تأسیس صندوق‌های قرض‌الحسنه و دیگر موارد در دسته جهاد خدمت قرار می‌گیرند که انجام شده‌اند.

رئیس سازمان بسیج گفت: در موضوع جهاد امیدآفرینی همه اقشار دانشجویی و دانشگاهی و حوزوی و به طور کلی تمام اقشار 22 گانه بسیج با انجام برنامه‌های گسترده در حال تلاش هستند تا در کنار مردم عزیز درصدد حل مسائل براساس راهکارهای میان‌بر ایفای نقش کنند تا یک بسیج امیدبخش را در جامعه محقق کنند. به هر حال بسیج نقش مهمی در تحقق امید در جامعه دارد و این یکی از رسالت‌های اساسی بسیج است. در حوزه جهاد تبیین شبکه‌ای از بسیجیان فعال را داریم که با استفاده از رسانه‌ها و فضای مجازی در حال تبیین و روشنگری هستند و این موضوع از سال گذشته مورد توجه قرار گرفته و امسال هم که انتخابات شکوهمند را داریم جهاد تبیین می‌تواند مثمر ثمر باشد.

سردار سلیمانی با اشاره به تحولات غزه اظهار کرد: امروز جهان‌خواران در فلسطین و غزه دست به کشتاری می‌زنند که ده‌ها هزار نفر از زنان و کودکان را به شهادت می‌رسانند. امروز خون‌های ریخته‌شده در غزه همه مردم دنیا را بیدار کرده است. مردم غزه و عملیات طوفان‌الاقصی غول‌های دنیا را شکست دادند و همه ملت‌های دنیا را متوجه حقانیت خود و جنایات رژیم صهیونیستی کردند.

وی از دولت و دستگاه سیاست خارجی درخواست کرد که پیگیر تشکیل دادگاه‌های بین‌المللی برای محاکمه سران جنایتکار رژیم صهیونیستی باشند.

انتهای پیام
captcha