روابط عمومی جهاددانشگاهی به‌عنوان روابط عمومی برتر کشور انتخاب شد
کد خبر: 4183696
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۱
در هجدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط ‌عمومی؛

روابط عمومی جهاددانشگاهی به‌عنوان روابط عمومی برتر کشور انتخاب شد

اداره کل روابط عمومی جهاددانشگاهی در اختتامیه هجدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط ‌عمومی با کسب رتبه در بخش‌های مختلف به‌عنوان روابط عمومی برتر کشور در میان دستگاه‌های اجرایی انتخاب و دیپلم افتخار دریافت کرد.

به گزارش ایکنا، در اختتامیه هجدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط ‌عمومی که در 11 بخش رقابتی در دو سطح ملی و استانی با حضور اساتید و بزرگان این حوزه ازجمله پروفسور باقر ساروخانی، پدر علم جامعه‌شناسی ارتباطات ایران برگزار شد، اداره کل روابط عمومی جهاددانشگاهی ‌با کسب رتبه برتر در 8 بخش‌ به‌عنوان روابط عمومی برتر کشور در میان دستگاه‌های اجرایی انتخاب و دیپلم افتخار دریافت کرد.

در این مراسم دیپلم افتخار به ابوالقاسم رئیسی، مدیرکل روابط عمومی جهاددانشگاهی به دلیل کسب رتبه‌های برتر آثار روابط عمومی این نهاد در بخش‌های پوستر، مستندسازی، کتاب، تیزر، گزارش، بروشور، کلیپ و اینفوگرافیک اعطا و این روابط عمومی به‌عنوان روابط عمومی برتر کشور در میان دستگاه‌های اجرایی معرفی شد.

همچنین از آثار ارسالی واحدهای این نهاد به جشنواره، جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران در بخش‌های خلاقیت و نوآوری؛ داستان‌سرایی و تبلیغات مکتوب حائز رتبه برتر و از ابوالفضل‌ امینی هرندی مدیر روابط عمومی این واحد سازمانی تقدیر شد.

ارسال 1700 اثر به هجدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط ‌عمومی  

در ابتدای این مراسم، هادی کمرئی، نایب ‌رئیس انجمن متخصصان روابط‌ عمومی با اشاره به اینکه در این دوره از جشنواره بیش از هزار و ۷۰۰ اثر از سراسر کشور به دبیرخانه ارسال شد، گفت: متأسفانه در بخش‌های برنامه انتشاراتی، صفحه خوانندگان و نحوه ارائه آثار هیچ اثری حائز رتبه برتر نشد. این امر نشان می‌دهد که هنوز در این زمینه‌ها چالش‌های جدی وجود دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه انجمن متخصصان روابط‌ عمومی در زمینه تدوین برنامه عملیاتی انتشاراتی برای روابط‌ عمومی‌ها آمادگی دارد، گفت: انجمن در حال تدوین دوره‌های آموزشی، برنامه‌های مشاوره و انتشار کتاب «استانداردهای انتشارات» است که می‌تواند به سهم خود و با همکاری روابط‌ عمومی‌ها این مشکلات را حل کند.

نایب ‌رئیس انجمن متخصصان روابط‌ عمومی از فعالیت‌های دیگر انجمن متخصصان روابط ‌عمومی در سال جاری خبر داد و گفت: کتاب سال روابط ‌عمومی ۱۴۰۱ منتشر شده و تصمیم بر این شده است که بعد از این، کتاب سال روابط‌ عمومی تا روز ملی روابط‌ عمومی (۲۷ اردیبهشت) سال بعد منتشر شود. 

کمرئی همچنین از تصمیم انجمن متخصصان روابط ‌عمومی برای اضافه ‌کردن برخی از بخش‌ها از جمله بخش نشریه داخلی به جشنواره خبر داد و گفت: از سال آینده بخش نشریه داخلی برتر به بخش رقابتی جشنواره اضافه می‌شود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود از برنامه‌های آتی جشنواره برای استفاده از مزایای هوش مصنوعی مولد خبر داد و گفت: یکی از برنامه‌های مداوم دست‌اندرکاران جشنواره، تغییر با تغییرات و تحولات جهانی است. در حال بررسی هستیم که چگونه می‌توانیم هوش مصنوعی مولد که در تولید ایده و محتوا به روابط ‌عمومی کمک می‌کند در بخش‌های رقابتی جشنواره بگنجانیم تا روابط‌ عمومی‌ها تشویق شوند از این فناوری بیشتر استفاده کنند.

نایب‌ رئیس انجمن متخصصان روابط ‌عمومی در همین خصوص گفت: هوش مصنوعی مولد و یادگیری ماشین در حال تبدیل‌شدن به ابزارهای مهم در انتشارات هستند. این فناوری‌ها می‌توانند در زمینه‌های مختلفی مانند تولید و توزیع محتوا مورداستفاده قرار گیرند.

کمرئی، با اشاره به نتایج نظرسنجی بررسی وضعیت هوش مصنوعی در روابط‌ عمومی ایران که با همکاری مؤسسه کارگزار روابط ‌عمومی، انجمن متخصصان روابط عمومی و انجمن روابط عمومی ایران انجام شد، گفت: هوش مصنوعی در حال تبدیل‌شدن به یک فناوری مهم در روابط عمومی است.

روابط عمومی‌ها معماران ارتباطات انسانی هستند

در ادامه این مراسم، پروفسور باقر ساروخانی، پدر علم جامعه‌شناسی ارتباطات، در سخنرانی خود با عنوان «انتشارات در حوزه روابط عمومی از منظر ارتباطات اجتماعی؛ چالش‌ها و چشم‌انداز»، به بررسی اهمیت نوشتار، چالش‌های انتشار در ایران امروز، روابط‌ عمومی، ارتباطات اجتماعی و انتشار آثار علمی پرداخت.

وی در بخشی از سخنان خود، با اشاره به اهمیت نوشتار و کتابت در طول تاریخ، گفت: نوشتار ابزاری برای انتقال و ثبت دانش و اطلاعات است و از همان آغاز شکل‌گیری خود، نقش مهمی در ارتباطات انسانی داشته است.

پدر علم جامعه‌شناسی ارتباطات در بخش دیگری از سخنان خود به چالش‌های انتشار در ایران امروز، روابط عمومی، ارتباطات اجتماعی و انتشار آثار علمی و تجربه شخصی خود در حوزه انتشار آثار علمی پرداخت و گفت: اختراع صنعت چاپ، انتشارات دنیای ما را دگرگون کرد. کسانی که قلم‌به‌دست می‌گیرند تاریخ را دگرگون می‌کنند. 

وی با اشاره به چالش‌های حوزه نشر بیان کرد: گران شدن کاغذ و مواد اولیه باعث شده که سطح مطالعه کاهش یابد. پروفسور ساروخانی روابط عمومی‌ها را معماران ارتباطات انسانی خواند و عنوان کرد: روابط عمومی‌ها معماران ارتباطات انسانی هستند که می‌توانند بحران ارتباطی را به فرصت تبدیل کنند. 

وی اعتمادسازی را یکی از چالش‌های مهم حوزه روابط عمومی معرفی کرد و گفت: روابط عمومی‌ها باید معیار و سند اعتماد باشند. همچنین باید به «اقتصاد توجه» نگاه ویژه داشته باشید، چراکه در مقابل رقبای بسیاری قرار دارید. اصحاب روابط عمومی اصالت‌هایی دارند که این اصالت‌ها سرمایه‌های شما هستند. 

در این مراسم از سه کتاب در حوزه روابط عمومی با عنوان کتاب سال روابط عمومی ایران 1401، تحول دیجیتال در صنعت روابط عمومی و مدل جهانی روابط عمومی و ارتباطات رونمایی شد.

یادآور می‌شود، به دنبال این انتخاب، حسن مسلمی نائینی، رئیس جهاددانشگاهی در نامه‌ای موفقیت روابط عمومی جهاددانشگاهی در این جشنواره و اخذ رتبه برتر و دریافت دیپلم افتخار را تبریک گفت.
انتهای پیام
captcha