الغنوشی در پیامی از زندان: «طوفان الاقصی» هدیه مردم غزه به امت اسلام بود
کد خبر: 4183649
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۴

الغنوشی در پیامی از زندان: «طوفان الاقصی» هدیه مردم غزه به امت اسلام بود

راشد الغنوشی، رئیس جنبش «النهضه» تونس در دومین پیام خود از زندان تصریح کرد: عملیات طوفان الاقصی به دست مقاومت فلسطین در 7 اکتبر، هدیه مردم غزه به امت اسلام بود.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از العالم، الغنوشی در دومین پیامی که از زندان فرستاد و «سمیه الغنوشی» دختر وی آن را منتشر کرد، افزود: عملیات طوفان الاقصی نیروی برای تجدید، انگیزه، بسیج، بیداری، آگاهی و شعار قهرمانی امت مسلمان بود.

الغنوشی در پیام خود گفت: فلسطین در کنار مسجد الحرام، دو مسئله محوری امت مسلمان و مرکز ثقل حاکمیت اسلامی و ملاک و عنوان عزت و حاکمیت امت مسلمان است. این دو نور یعنی مسجدالحرام و مسجدالاقصی، قلب تپنده امت است و حضور هر موجود مزاحم در قلب، هشداردهنده خطر است و از همگان می طلبد که برای مقابله با این تهدید وجودی بسیج شوند.

وی در ادامه آزادی فلسطین را نه باری بر دوش امت اسلامی، بلکه اهرم قدرتی برای آن دانست و گفت: این موضوع بیش از آنکه از حاملان آن نیرو بگیرد، به آنان نیرو می‌دهد. همه رهبران امت مسلمان با برافراشتن این پرچم است که تعالی می‌یابند.
 
رئیس جنبش النهضة تونس افزود: همه پرچم‌هایی که در امت مسلمان برافراشته شده، پرچم‌هایی هستند که با شعار آزادی فلسطین اعتبار یافته‌اند.
 
راشد الغنوشی تاکید کرد که موضوع آزادی فلسطین باید در همه حال به عنوان مسئله محوری باقی بماند.
 
وی ادامه داد: فلسطین به مشابه آیه‌ای از کتاب و سوره‌ای از قرآن است، هر که آن را حمل کند، در واقع کتاب را حمل کرده و هر که آن را ترک کند، کتاب را ترک کرده است.
 
الغنوشی در پایان با تبریک عملیات طوفان الاقصی گفت: مسئله آزادی فلسطین، جوانان را اعتلا می‌بخشد، به آنان فهم سیاسی می‌دهد و آنها را از دغدغه‌های کوچک به سمت مسائل کلان امت و بشریت سوق می‌دهد.
انتهای پیام
captcha