اشتغالزایی جهادگران برای مبارزه با فقر
کد خبر: 4183600
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۵
بسیج و محرومیت‌زدایی/ ۲

اشتغالزایی جهادگران برای مبارزه با فقر

گروه جهادی جهادگران انقلابی استان هرمزگان، با حضور خودجوش تعدادی از جوانان اقدام به فعالیت‌های جهادی در راستای محرومیت‌زدایی از روستاهای بندرعباس، ایجاد اشتغال برای بانوان بی‌سرپرست و تسهیل امر ازدواج برای جوانان می‌کند.

کاوسیبه گزارش ایکنا، طرح بسیج سازندگی حاصل اندیشه والای رهبر معظم انقلاب اسلامی است که ۱۷ اردیبهشت سال ۱۳۹۷ از سوی معظم‌له به منظور هویت بخشیدن و شخصیت دادن به جوانان و برنامه‌ریزی برای مشارکت دادن آنان در سازندگی، جهادگری، توسعه عرصه‌های عمرانی، کشاورزی و منابع طبیعی روستا‌ها و مناطق محروم با همکاری مشترک وزارت جهاد کشاورزی و نیروی مقاومت بسیج اعلام فرمودند. بسیجیان فعال در گروه‌های جهادی طی سال‌های گذشته خدمات مؤثری در نقاط محروم کشور و هنگام وقوع بحران‌های طبیعی داشته و منشأ خیر برای هموطنان شده‌اند. در هفته بزرگداشت بسیج مروری بر برخی از این فعالیت‌ها خواهیم داشت.

گروه جهادی جهادگران انقلابی استان هرمزگان، از تعدادی جوان خودجوش تشکیل شده است که اقدام به فعالیت‌های جهادی در راستای محرومیت‌زدایی از روستا‌های بندرعباس، ایجاد اشتغال برای بانوان بی‌سرپرست و تسهیل امر ازدواج برای جوانان می‌کند. این گروه جهادی از حدود ۱۰ سال پیش فعالیت خود را با همدلی، وفاق و انسجام تعدادی از جوانان آغاز کرده است.

احمد کاووسی، مدیر گروه جهادی جهادگران انقلابی هرمزگان در گفت‌وگو با ایکنا درباره فعالیت‌های این گروه گفت: در استان هرمزگان، روستا‌های بسیاری هستند که از نظر امکانات در شرایط مناسبی نیستند و لازم است محرومیت و فقر از چهره این روستا‌ها و اهالی آن‌ها زدوده شود. از این رو گروه‌های جهادی به عنوان کمک‌کننده به سایر نهاد‌ها و سازمان‌های مسئول در این زمینه به فعالیت‌های مختلف ورود می‌کنند و ما نیز با تمرکز بر فعالیت‌های عمرانی از جمله ساخت و ساز مسکن روستایی و یا تعمیر آن‌ها فعالیت می‌کنیم.

وی افزود: در یک سال گذشته حدود ۱۵۰ باب منزل مسکونی و یا تأسیسات فنی منازل محرومان را در روستا‌های شهر بندرعباس تعمیر کرده‌ایم. در حوزه اشتغال برای زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست نیز کارگاه سبزیکده را در محله دوهزار راه‌اندازی کرده‌ایم که به بسته‌بندی سبزیجات و میوه‌های فصلی می‌پردازد. همچنین کارگاه خیاطی تولید پوشاک بانوان در محله‌های نخل پیرمرد و ... در شهر بندرعباس راه‌اندازی کردیم که برای بیش از ۴۰ نفر از بانوان زمینه اشتغال فراهم شد.

کاوسی ادامه داد: حدود ۲۰ خانوار در روستایی به سر می‌برند که از نظر امکانات زندگی بسیار محروم و فقیر هستند. ما کلاس آموزش قرآن و احکام را برای حدود ۲۵ نفر از فرزندان اهالی این روستا برگزار کردیم. در واقع هم از نظر مکانی و هم آموزش، امکانات مورد نیاز را تأمین کردیم.

مدیر گروه جهادی جهادگران انقلابی هرمزگان تصریح کرد: یکی از دغدغه‌های مهم این گروه جهادی، ایجاد زیرساخت‌هایی برای تسهیل ازدواج جوانان است و در زمینه مراسم ازدواج و تأمین جهیزیه نیز کارنامه خوبی را رقم زده است که امیدواریم بتوانیم در این راستا گام‌های بیشتری برداریم و از کمک خیرین در این زمینه بهره بیشتری ببریم.

توزیع بسته‌های معیشتی برای نیازمندان نیز رویکرد دیگری است که در گروه جهادی جهادگران انقلابی وجود دارد و با توجه به وضعیت اقتصادی فعلی لازم است خیرین در این زمینه بیشتر توجه و عنایت کنند.

وی در پایان یادآور شد: از جمله روستا‌هایی که در آن‌ها فعالیت‌های جهادی داشته‌ایم، می‌توان به روستای بیسیم، گودو، خورچاه از توابع شهر قلعه قاضی، شهرستان میناب و ... اشاره کرد.
انتهای پیام
captcha