مرحله نهایی بیست‌وهشتمین مسابقات قرآن کارکنان فراجا برگزار می‌شود
کد خبر: 4183327
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۸
رودمقدس:

مرحله نهایی بیست‌وهشتمین مسابقات قرآن کارکنان فراجا برگزار می‌شود

رئیس اداره قرآن معاونت تبلیغات و روابط عمومی سازمان عقیدتی ـ سیاسی فراجا از برگزاری مرحله نهایی بیست و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کارکنان پایور و وظیفه انتظامی جمهوری اسلامی ایران خبر داد و گفت: این رویداد در ۱۰ رشته و با حضور ۳۰۰ نفر از نخبگان قرآنی فراجا به میزبانی شهر قم برگزار می‌شود.

سرهنگ رمضانعلی رودمقدس، رئیس اداره قرآن معاونت تبلیغات و روابط عمومی سازمان عقیدتی ـ سیاسی فراجا در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به برگزاری مرحله نهایی بیست‌وهشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم کارکنان پایور و وظیفه انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: این مسابقات در ۱۰ رشته شامل قرائت تحقیق، قرائت ترتیل قرآن، اذان، درک مفاهیم سطح یک و دو، حفظ ۵، ۱۰، ۱۵، ۲۰ جزء و حفظ کل قرآن کریم برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این مسابقات از تاریخ 7 تا 9 آذرماه در مجتمع فرهنگی _ آموزشی عمار شهر مقدس قم برپا می‌شود، گفت: از بین ۲۴ هزار نفر از کارکنان پایور و وظیفه‌ای که در مرحله استانی با هم به رقابت پرداخته بودند، ۳۰۰ نفر به مرحله کشوری راه پیدا کردند.

رئیس اداره قرآن معاونت تبلیغات و روابط عمومی سازمان عقیدتی ـ سیاسی فراجا با بیان اینکه این مرحله با حضور داوران ممتاز و بین‌المللی کشور برگزار می‌شود، تصریح کرد: صالح اطهری‌فرد در بخش لحن، عباس امام‌جمعه در بخش تجوید، نصرت‌الله حسینی در بخش لحن، کریم دولتی در بخش وقف و ابتدا در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل قرآن و اذان حضور خواهند داشت.

رودمقدس تصریح کرد: در بخش حفظ نیز از اساتید ممتاز و بین‌المللی از جمله محمدرضا پورزرگری در بخش تجوید، محسن یاراحمدی در بخش لحن، مجید وفا‌پور در بخش صوت و کیومرث حبیب‌زاده در بخش وقف و ابتدا بهره‌مند می‌شویم. همچنین امیر آقایی داوری بخش حُسن حفظ این رویداد را به عهده خواهد داشت.

وی بیان کرد: مراسم اختتامیه این دوره پنجشنبه ساعت ۹ تا ۱۱ با حضور مسئولان لشکری و کشوری در شهر قم برپا می‌شود و شصت نفر برگزیده تعیین می‌شوند. در ادامه نفرات برتر مسابقات سراسری قرآن فراجا در یک دوره انتخابی حضور خواهند یافت تا در هر رشته سه نفر برتر به عنوان نفرات اصلی به مسابقات قرآن نیرو‌های مسلح که بهمن‌ماه امسال به میزبانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار می‌شود، راه پیدا کنند.

وهاب خدابخشی

انتهای پیام
captcha