کاهش مجدد هفتگی آمار ابتلا و مرگ و میر کرونا در کشور
کد خبر: 4182729
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۹

کاهش مجدد هفتگی آمار ابتلا و مرگ و میر کرونا در کشور

وزارت بهداشت از فوت 26 نفر از مبتلایان به کرونا طی هفت روز گذشته خبر داد و اعلام کرد: تعداد مبتلایان به کرونا طی هفت روز اخیر کاهش پیدا کرده است.

کاهش مجدد هفتگی آمار ابتلا و مرگ و میر کرونا در کشوربه گزارش ایکنا به نقل از وبدا، مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت در اطلاعیه‌ای آخرین وضعیت هفتگی کرونا در کشور را اعلام کرد. براساس این اعلام: تاکنون ۶۵ میلیون و ۲۴۴ هزار و ۱۰۱ نفر دُز اول، ۵۸ میلیون و ۶۳۵ هزار و ۳۸۱ نفر دُز دوم و ۳۱ میلیون و ۷۳۷ هزار و ۱۰۳ نفر، دُز سوم و بالاتر واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۵۵ میلیون و ۶۱۶ هزار و ۵۸۵ دُز رسید.

از یک‌شنبه هفته گذشته تا روز گذشته ۲۷ آبان ماه ۱۴۰۲ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳۹۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۲۵۹ نفر آنها بستری شدند.

تعداد مبتلایان جدید کرونا در طول هفته گذشته نسبت به هفته قبل از آن، ۲۵۶ نفر و تعداد موارد بستری، ۸۲ نفر کمتر شده است و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به هفت میلیون و ۶۲۴ هزار و ۱۱۲ نفر رسید.

متاسفانه در طول هفت  روز گذشته (از یکشنبه ۲۱ مهرماه تا شنبه ۲۷ آبان ماه)، ۲۶ نفر از بیماران کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری، به ۱۴۶ هزار و ۶۸۸ نفر رسید. 

تعداد موارد فوتی کرونا نیز در طول هفته گذشته ۲۶ نفر بوده در حالیکه هفته قبل از آن، ۲۹ نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده بودند.

خوشبختانه تاکنون هفت میلیون ۳۸۴ هزار و ۴۳۲ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. 31 نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ نیز در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

تاکنون ۵۸ میلیون و ۱۹ هزار و ۲۰۸ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

انتهای پیام
captcha