نوشته‌هایم دغدغه‌هایم در راه تبلیغ دینند
کد خبر: 4182513
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۲
نویسنده «الماس سیاه»:

نوشته‌هایم دغدغه‌هایم در راه تبلیغ دینند

عطیه کشتکاران در مراسم رونمایی کتاب الماس سیاه گفت: تالیف چندین اثر در قالب سفرنامه و سبقه تحصیلات حوزوی و دغدغه من در راه تبلیغ دین سبب شد که پیوند این دو موضوع در یک موقعیت جغرافیایی اتفاق بیفتد.

به گزارش ایکنا؛ مراسم رونمایی از کتاب «الماس سیاه»، دربردارنده خاطرات و تجارب زندگی حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمد ذوالفقاری مبلغ دینی در قاره آفریقا به عنوان راوی و عطیه کشتکاران نویسنده اثر، همزمان با ایام سی‌ویکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، صبح شنبه، 27 آبان؛ در فروشگاه مرکزی کتاب و محصولات فرهنگی انتشارات به‌نشر برگزار شد.

ذوالفقاری در ابتدای این نشست با اشاره به آنکه زمان حضورم در آفریقا شاهد حضور مبلغان مذهبی بودم که کارهای فرهنگی و مذهبی انجام می‌دادند و سپس آن اقدامات را در قالب کتاب منتشر می‌کردند گفت: برای من جای تعجب داشت که آنها در سایه همین تلاش‌ها نیمی از مردم آفریقا را به دین مسیحیت ترغیب کردند.

وی ادامه داد: جای تامل است که چرا این اتفاق با حضور بدنه مبلغان مذهبی و روحانیان، آنگونه که شایسته و بایسته است صورت نگرفته و نتوانسته‌ایم تلاش‌ها و زحمات مبلغان دینی در راه اشاعه دین را به مردم منتقل کنیم و دانش تجربی را در حوزه بین‌الملل تبین علمی کنیم‌.

اثری که به امضای شیخ زکزاکی رسید

ذوالفقاری با اشاره به آنکه یکی از جدیدترین و علمی‌ترین روش‌های ثبت تجارب و به ویژه تجارب زیسته، «خودمردم‌نگاری» است، اظهار کرد: کتاب «الماس سیاه» خاطرات پنج سال زیست مستمر بنده در کشور کنگو در قلب آفریقاست که  دارای مردمان بسیار مهربان بوده و دارای قلب بزرگی هستند. در این اثر تلاش کردم با زبانی روان و جذاب از تجربه‌نگاری کنشگری فرهنگی در عرصه آموزش و تبلیغ دینی سخن بگویم است و در این شیوه بیانی به نحوی نامحسوس از روش خودمردم‌نگاری بهره گرفته‌ام.

وی ادامه داد: داستان‌هایی که در این کتاب روایت می‌شود تمامی بر گرفته از واقعیت است و این  امر اثر را در حوزه سفرنامه‌نویسی خاطره‌انگیز می‌کند.

این مبلغ دینی افزود: این اثر را شیخ زکزاکی روحانی و رهبر شیعیان نیجریه نیز دیده و آن را امضا کرده است‌ ترجمه این اثر به زبان فرانسوی نیز انجام شده که امید می‌رود در انتشارات به‌نشر منتشر شود.

رخدادهای واقعی و حیرت‌انگیز در «الماس سیاه»

عطیه کشتکاران نویسنده اثر نیز در این نشست گفت: مطالب کتاب در سه بخش اصلی «دانشگاه: ساختن و آموختن»، «خانواده: رنج‌ها و گنج‌ها» و «مردم: بایسته و دانسته» نوشته شده است و شناختی خوب از کشور آفریقا به مخاطب ارائه می‌دهد.

وی ادامه داد: تالیف چندین اثر در قالب سفرنامه و سبقه تحصیلات حوزوی و دغدغه من در راه تبلیغ دین سبب شد که پیوند این دو موضوع در یک موقعیت جغرافیایی اتفاق بیفتد.

نویسنده کتاب «الماس سیاه» افزود: حین نگارش کتاب احساس کردم رسالت من این است که با قلمی روان و بیان اثرگذار تجربیات آقای ذوالفقاری را بنویسم بدین منظور مصاحبه‌های طولانی انجام شد که سبب آشنایی بیشتر من با تاریخ و جغرافیایی آفریقا و مردم کشور کنگو شد.

وی ادامه داد: بیان رخدادهای واقعی، حیرت‌انگیز، حوادث زنده و معاصر از نقاط چشمگیرِ روایت این تجربه‌هاست. همه این‌‌ها از الماس سیاه معدنی ارزشمند برای آشنایی با تبلیغ بین‌المللی و فرهنگ و حال‌وهوای زیستن در آفریقا ساخته است.

انتهای پیام
captcha