لزوم اخلاق‌مداری از سوی نامزدهای انتخاباتی
کد خبر: 4182413
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۷
امام جمعه کنگان تأکید کرد؛

لزوم اخلاق‌مداری از سوی نامزدهای انتخاباتی

حجت‌الاسلام والمسلمین محمود محمودی خطاب به ثبت‌نام‌کنندگان انتخاباتی به لزوم امیدآفرینی و اخلاق‌مداری در جامعه تأکید کرد و گفت: هر کس دل در گرو نظام و انقلاب دارد باید مردم را مأیوس نکند و با رعایت اخلاق‌مداری از جوسازی و دخالت و اظهارنظر غیرمسئولانه اجتناب کند.

حجت‌الاسلام محمود محمودی

به گزارش ایکنا از بوشهر، حجت‌الاسلام والمسلمین محمود محمودی، امام جمعه کنگان، ۲۶ آبان‌ماه، در خطبه‌های عبادی - سیاسی نماز آدینه این شهر با اشاره به مسئله مهم انتخابات آخر سال و لزوم مشارکت بالای مردمی اظهار کرد: همه وظیفه داریم زمینه مشارکت بالا را فراهم کنیم زیرا مشارکت بالا موجب تقویت پایه‌های مشروعیت و مقبولیت نظام سیاسی می‌شود.

امام جمعه شهر کنگان  با بیان اینکه امنیت، مشارکت، سلامت و رقابت به‌عنوان چهار اصل و ارکان مطلوب انتخابات از منظر رهبر معظم انقلاب است، افزود: مشارکت بالا موجب افزایش اقتدار ملی است.

وی خطاب به ثبت‌نام‌کنندگان در این دوره که آمار بالایی دارد به لزوم امیدآفرینی و اخلاق‌مداری، پرهیز از یأس و ناامیدی در جامعه تأکید کرد و گفت: هر کس دل در گرو نظام و انقلاب دارد باید امید‌آفرینی کند، مردم را مأیوس نکند و با رعایت اخلاق‌مداری از جوسازی و دخالت و اظهارنظر غیرمسئولانه اجتناب کند.

محمودی با تبریک و گرامیداشت هفته بسیج بیان کرد: برکات شجره طیبه انقلاب در جامعه قابل مشاهده است. امروز تفکر بسیج به تمام دنیا صادر و کشورهای مختلف شاهد حاکم شدن تفکر بسیج‌ هستند.

وی ادامه داد: امروز تفکر بسیجی باعث شده حشدالشعبی با آمریکا، مقاومت لبنان، حماس فلسطین و انصارالله یمن با رژیم کودک‌کش صهیونیستی بجنگند و در داخل مرزهای جغرافیایی کشور تفکر بسیجی جوانان ما سبب شده دشمن جرئت خطا در برابر ایران مقتدر اسلامی را نداشته باشد.

امام جمعه کنگان در ادامه ضمن تأکید بر حضور اقشار مختلف در راهپیمایی خودجوش مردمی و اصناف به حمایت از ملت غزه و با بازخوانی جنایات رژیم کودک‌کش صهیونیستی و تداوم این جنایات هولناک و از سویی تلاش این رژیم برای آتش‌بس چند روزه گفت: رژیم کودک‌کش صهیونیستی به دنبال کاهش خشم جامعه جهانی و فریب افکار عمومی است، اما بداند پایان این جنگ نابرابر اضمحلال و زوال آنهاست و نصرت و پیروزی از آن ملت مقام فلسطین خواهد بود.

وی با اشاره به سفر حجت‌الاسلام علی تقی‌زاده، رئيس سازمان دارالقرآن الکریم سازمان تبلیغات اسلامی کشور به کنگان و نشست با فعالان قرآنی این خطه، بیان کرد: همه باید برای ترویج قرآن و فرهنگ قرآنی و فعالیت‌های قرآنی در جامعه همت گمارند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان کنگان با تبریک میلاد عقیله بنی‌هاشم حضرت زینب‌ کبری(س) و بیان فضایل و مناقب نائبه زهرا(س) بانوی بزرگ اسلام، گفت: در عظمت حضرت زینب کبری(س) همین بس که همه عالم به ولی خدا و امام زمانشان التماس دعا دارند ولی آقا امام حسین(ع) به خواهرش زینب ‌کبری(س) التماس دعا داشتند. همچنین مقام زهد و موعظه حضرت زینب(س) موجب برپایی رفعت و رحمت در جامعه آن زمان می‌شد.

وی با اشاره به نامگذاری زادروز میلاد حضرت زینب(س) به‌ نام روز پرستار و تبریک این روز گفت: این روز میلاد آسمانی، برای قشر پرستاران، افتخاری عظیم است.

امام جمعه کنگان افزود: به تلاش‌ها و مجاهدت‌های جامعه پرستاری به‌ویژه در دوران مبارزه با ویروس منحوس کرونا، باید خداقوت گفت، زیرا پرستاری از مشاغل مقدس است و همه جامعه باید قدردان زحمات و تلاش‌های بی‌شائبه پرستاران به‌ویژه جانفشانی و ایثار آنان در دوران کرونا باشند.

وی با تقدیر از اجرای طرح پویش غربالگری دیابت و فشار خون بالا توسط شبکه بهداشت و درمان بیان کرد: از زحمات مدیر سابق شبکه بهداشت و درمان تقدیر و به مدیر جدید تبریک می‌گویم. همچنین راه‌اندازی اولین مرکز روزانه آموزشی و توانبخشی خانواده و کودک مبتلا به اختلالات شنیداری رضوان در بندر کنگان قابل تقدیر است.

خطیب جمعه کنگان در پایان سخنان خود نیز قطعنامه ضد ایرانی حقوق بشری سازمان ملل متحد را محکوم کرد.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha