947 اثر دبیرخانه جشنواره قصه‌گویی استان مرکزی ارسال شد
کد خبر: 4182152
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۸

947 اثر دبیرخانه جشنواره قصه‌گویی استان مرکزی ارسال شد

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی گفت: ۹۴۷ اثر در بخش استانی به دبیرخانه جشنواره قصه‌گویی این استان ارسال شد.

جشنواره قصه گویی

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی، احسان منصوری، مدیرکل این مجموعه در استان، امروز، ۲۴ آبان، در نشست مطبوعاتی که به مناسبت بیست‌و‌پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی، اظهار کرد: جشنواره بین المللی قصه گویی در ایران امسال به ایستگاه بیست‌و‌پنجم رسیده و اولین مرحله مهم و اصلی در برگزاری جشنواره، مرحله استانی است.

وی افزود: این مرحله از جشنواره ۲۹ آبان با برگزاری آئین اختتامیه به پایان می‌رسد و برگزیدگان به مرحله ملی معرفی می‌شوند. شعار جشنواره امسال «با قصه لبخند بسازیم» است و امیدآفرینی و الهام‌آفرینی از رویکردهای این جشنواره است.

منصوری ادامه داد: مردمی‌سازی قصه یکی از اهداف این جشنواره است و نگرش تربیتی به قصه و احیای سنت قصه‌گویی از دیگر اهداف این جشنواره است. امسال جشنواره ثبت ملی شده و کانون به دنبال این است که بتواند با برگزاری هرچه بهتر جشنواره جایگاه آن را در حد ثبت جهانی ارتقا دهد.

وی اضافه کرد: بخش‌های مدرن، کلاسیک، آیین سنتی و بخش ۹۰ ثانیه‌ای از بخش‌های این جشنواره است. بخش ۹۰ ثانیه‌ای به صورت ملی داوری می‌شود و سال گذشته یک نفر از استان مرکزی در این بخش جزو برگزیدگان بود. ثبت‌نام این بخش تا ۳۰ آبان ادامه دارد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تصریح کرد: امسال یک جایزه ویژه با موضوع «سردار سلیمانی» و جایزه ویژه دیگر با موضوع «تکیه بر لبخند» نیز وجود دارد، همچنین قصه قرآنی، قصه کارآفرینان، قصه نام‌آوران و موضوع آزاد نیز از محورهای دیگر این جشنواره به شمار می‌رود. تا به امروز ۹۴۷ اثر به دبیرخانه استان رسیده و سال گذشته در مجموع ۷۷۰ اثر ارسال شده بود، انتظار می‌رود امسال در استان به بیش از هزار اثر برسیم.

منصوری افزود: رشد حضور معلمان و دانشجویان و پدربزرگ و مادربزرگ‌ها در جشنواره امسال مشهود بوده است. این مرحله استانی با ۳ داور ملی و یک داور از استان مرکزی و یک ناظر از سطح ملی کار خود را آغاز می کند. استان مرکزی سال گذشته در بخش علمی رتبه اول و در بخش آیین سنتی رتبه سوم را کسب کرد و در ۹۰ ثانیه‌ای یک برگزیده داشت.

انتهای پیام
captcha