خارج کردن قرآن از مهجوریت و جهانی‌کردن معارف قرآنی؛ رسالت مهم ایکنا
کد خبر: 4180629
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۳
پیام حجت‌الاسلام سلیمی

خارج کردن قرآن از مهجوریت و جهانی‌کردن معارف قرآنی؛ رسالت مهم ایکنا

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در پیامی به مناسبت فرارسیدن بیست‌ویکمین سالگرد تأسیس ایکنا گفت: فاصله گرفتن از قرآن، مهجور شدن آموزه‌ها و مبانی این کتاب الهی را در جامعه به دنبال دارد؛ «وَقَالَ الرَّسُولُ يَا رَبِّ إِنَّ قَوْمِي اتَّخَذُوا هَٰذَا الْقُرْآنَ مَهْجُورًا»؛ رسالت ایکنا این است که با همکاری و همفکری فعالان و نخبگان قرآنی، قرآن را از مهجوریت خارج کرده و برای برجسته و پررنگ شدن معارف قرآنی با روش‌های جذاب و هنرمندانه طرحی نو در اندازد.

حجت‌‌الاسلام و المسلمین علیرضا سلیمی، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی

در آستانه فرارسیدن 20 آبان؛ بیست‌ویکمین سالگرد تأسیس خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) حجت‌‌الاسلام و المسلمین علیرضا سلیمی، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، پیامی ارسال کرد که متن آن به شرح ذیل است:
 
اساس همه برنامه‌ها و تصمیمات در کشور باید برخاسته از آموزه‌های قرآن و در مسیر تحقق اهداف این کتاب مقدس  باشد و در این میان خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) می‌تواند در گسترش فرهنگ قرآن و اهل بیت(ع) به طور جدی ایفای نقش کند. ایکنا ظرفیت فوق‌العاده‌ای در این حوزه است که در فضای هجمه فرهنگی دشمن به اعتقادات، باورها و ارزش‌های دینی ملت ایران از جمله نسل جوان، در خط مقدم این جهاد فرهنگی نه تنها از این ارزش‌ها و باورها دفاع کند بلکه با نگاهی آرمانی و حق‌مدارانه پیام الهی و انسانی قرآن را به گوش بشریت تحت سلطه صهیونیسم و لیبرال دموکراسی وحشی آمریکایی برساند و وظیفه خود را در رشد و تعالی انسان‌ها انجام دهد.
 
واقعیت این است که دشمن به دنبال فاصله‌گیری جامعه و جوانان کشور از قرآن است. فاصله گرفتن از قرآن، مهجور شدن آموزه‌ها و مبانی این کتاب الهی را در جامعه به دنبال دارد؛ «وَقَالَ الرَّسُولُ يَا رَبِّ إِنَّ قَوْمِي اتَّخَذُوا هَٰذَا الْقُرْآنَ مَهْجُورًا» (و پیامبر درقیامت می‌گوید: پروردگارا! همانا قوم من این قرآن را متروک گذاشتند.) رسالت ایکنا این است که با همکاری و همفکری فعالان و نخبگان قرآنی، قرآن را از مهجوریت خارج کرده و برای برجسته و پررنگ شدن معارف قرآنی با روش‌های جذاب و هنرمندانه طرحی نو در اندازد.
 
امروز هر خبرگزاری در جبهه حق، از جمله ایکنا، تنها نباید به دنبال اطلاع‌رسانی باشد، بلکه انعکاس درست و زیبای سخن حق و تبیین روایت‌های انحرافی جبهه باطل وظیفه سنگین و خطیری است که در میدان جهاد تبیین و جنگ روایت‌ها برعهده دارند که پیروزی در این میدان زمینه‌ساز سیطره و غلبه قرآن، معنویت و اخلاق بر جهان در جستجوی حقیقت، عدالت و معنویت می‌شود. 
انتهای پیام
captcha