عرضه کتاب‌های دینی و قرآنی به زبان اشاره و خط بریل در نمایشگاه شارجه + فیلم
کد خبر: 4180522
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۴

عرضه کتاب‌های دینی و قرآنی به زبان اشاره و خط بریل در نمایشگاه شارجه + فیلم

کتاب‌های صوتی در حوزه علوم دینی و قرآن و همچنین آثار قرآنی به خط بریل در چهل و دومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب شارجه 2023 حضوری بسیار پررنگ داشتند.

به گزارش ایکنا به نقل از الاتحاد، انتشارات و کتاب‌های «صوتی» و همچنین کتاب‌های زبان بریل در چهل و دومین نشست نمایشگاه بین‌المللی کتاب شارجه 2023 حضور پررنگی داشتند. این انتشارات بیشتر گروه‌های هدف کودکان، نابینایان و ناشنوایان را در نظر داشت.

انتشارات دارالبراق ویژه فرهنگ و کودکان شمار زیادی از کتاب‌های صوتی آموزشی در حوزه داستان‌های پیامبران و همچنین شماری آثار دینی و قرآنی به خط بریل برای نابینایان عرضه کرده است.

از سویی انتشارات «انجمن حفظ قرآن کریم» از اردن تعدادی از آثاری دینی این انتشارات از جمله نسخه‌ای از قرآن کریم، «کلمات قرآن» و «تفسیر و بیان» در سه جلد را عرضه کرده است.

علاوه بر این انتشارات مرکز زبان عربی ابوظبی نیز شماری از آثار فرهنگی، اجتماعی و سیاسی به خط بریل را برای بازدیدکنندگان عرضه کرده است. برخی از انتشارات ترکیه نیز اقدام به ارائه تفسیرهایی به صورت کتاب‌های صوتی کرده‌اند. از جمله مهم‌ترین این انتشارات می‌توان به «نشر سوزلر» اشاره کرده که «مجموعه رسائل نور امام بدیع‌الزمان نورسی» را که کتابی در حوزه تفسیر قرآن کریم و با رویکردی اجتماعی است را به صورت صوتی را در غرفه خود در معرض دید بازدیدکنندگان گذاشته است.

علاوه بر مخاطبانی با نیازهای ویژه، مخاطبان عادی نیز از جمله علاقه‌مندان کتاب‌های صوتی هستند، چرا که بسیاری از آنها که فرصت و یا امکان مطالعه آثار مکتوب را ندارند، در کنار فعالیت‌های روزانه از این آثار بهره می‌برند.

در ادامه ویدئویی از مراسم افتتاحیه نمایشگاه بین‌المللی کتاب شارجه را مشاهده می‌کنید.

انتهای پیام
captcha