ماشین‌سازی اراک آمادگی همکاری با صنعت دفاعی را دارد
کد خبر: 4178219
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۷
مدیرعامل شرکت ماشین‌سازی اراک:

ماشین‌سازی اراک آمادگی همکاری با صنعت دفاعی را دارد

سرایی با اشاره به ظرفیت صنعتی و دانش‌بنیان بودن شرکت ماشین‌سازی اراک، گفت: این شرکت آماده همکاری با صنعت دفاعی و نیروی دریایی است و می‌توان از این سرمایه ملی برای توسعه صنایع دفاعی بهره برد.

نشست امیر شهرام ایرانی با مدیرعامل ماشین سازی اراک

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، رضا سرایی، مدیرعامل شرکت ماشین‌سازی اراک، امروز، 6 آبان در جریان بازدید امیرشهرام ایرانی، فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش از شرکت ماشین‌سازی اراک، به فعالیت و خدمات صورت گرفته از سوی این شرکت در زمان دفاع مقدس اشاره و تصریح کرد: این شرکت در طول هشت سال ایستادگی در برابر دشمن 44 شهید، 500 رزمنده، 14 آزاده و 168 جانباز داشته است. حتی در جریان ساخت پل کراچی پاکستان نیز 2 نفر به شهادت رسیدند.

وی با بیان اینکه در زمانی که جمعیت آماری اراک 1.2 شرایط فعلی بود شرکت ماشین‌سازی بیش از چهار هزار و 500 نیرو و امروز این رقم به تقریبا دو هزار نفر است، اظهار کرد: ظرفیت صنعتی این شرکت دانش‌بنیان، ظرفیتی صنعت‌ساز و بزرگ است که می‌تواند در راستای توسعه صنعت کشور مؤثر بوده و گام‌های مهم و اساسی بردارد.

مدیرعامل شرکت ماشین‌سازی اراک ادامه داد: این شرکت سرمایه‌ای ملی است که باید به وظیفه ذاتی خود در راستای توسعه صنعت کشور عمل کرده و قادرست است هر نوع تجهیزاتی را در داخل مهندسی، طراحی، ساخته و راه‌اندازی کند. بسیاری از تجهیزات امروز که بخش‌های خصوصی به عنوان رقبای این شرکت در حال انجام هستند برای اولین بار در این شرکت مهندسی، طراحی و ساخته شده است.

وی از فعالیت 5 گروه صنعتی در داخل شرکت و 5 گروه صنعتی در خارج از مجموعه شرکت اراک خبر داد و افزود: گروه‌های صنعتی داخلی رقبای ما هستند، اما در سطح منطقه به جز روس‌ها مجموعه‌ای بدین شکل وجود ندارد؛ لذا می‌توان گفت کشور تا 3 دهه آینده نیز توان سرمایه‌گذاری و ساخت چنین مجموعه کاملی را ندارد و این ظرفیت باید به طور کامل مورد استفاده و بهره‌برداری در صنعت توسعه دفاعی کشور قرار گیرد.

سرایی به تولید سه هزار تن تجهیزات پتروشیمی در یکی از شرکت‌های خارج از ماشین‌سازی اراک اشاره کرد و با بیان اینکه سه شرکت دانش‌بنیان نیز در این بخش فعالند، گفت: ساخت تجهیزات فرآیندی پتروشیمی نیز در این شرکت صورت می‌پذیرد. امسال 12 فرایند تجهیز، تولید و تحویل شد. هفته گذشته نیز بزرگترین برج کشور با ارتفاع 132 متر و هزار و 800 تن وزن برای عسلویه تولید شد و رآکتور کرمان نیز با 420 تن وزن در مسیر تحویل است.

این مقام مسئول در پایان تصریح کرد: شرکت ماشین‌سازی اراک در حوزه نیروگاه، پالایشگاه، راه، آب، پتروشیمی پیمانکاری رتبه اول است و توانایی دارد تولید هر تجهیزی را از صفر تا صد تولید کند. این شرکت آمادگی همکاری با صنعت دفاعی و نیروی دریایی را داشته و با توجه به تجربه کسب شده توان ساخت و تولید هر نوع تجهیزی حتی در محل پروژه‌ها را دارد.

انتهای پیام
captcha