تأکید استاندار مرکزی بر تکمیل باغ‌ موزه دفاع مقدس
کد خبر: 4177681
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۳

تأکید استاندار مرکزی بر تکمیل باغ‌ موزه دفاع مقدس

استاندار مرکزی با بیان اینکه فرهنگ ایثار و شهادت باید در جامعه نهادینه شود، گفت: تکمیل طرح موزه دفاع‌ مقدس استان مرکزی در دستور کار ویژه قرار گیرد.

شورای هماهنگی حفظ أثار استان مرکزی

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی اداره‌ کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی، عصر سه‌شنبه، 2 آبان، سردار محسن کریمی، فرمانده سپاه روح‌الله استان در جلسه شورای هماهنگی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به اینکه استان مرکزی در برگزاری اردوی راهیان‌ نور رتبه نخست کشور را داراست گفت: این اردوها از نیمه آبان شروع و براساس برنامه‌ریزی انجام شده هفت هزار نفر از استان به این اردوها اعزام می‌شوند.

وی در خصوص تخصیص بودجه دانشنامه دفاع مقدس، تصریح کرد: با اعتبار تخصیص یافته از سوی سازمان برنامه و بودجه استان، تلاش خواهیم کرد تا دانشنامه دفاع مقدس استان مرکزی به سرانجام برسد.

کریمی افزود: با توجه به تقویت فرهنگ ایثار و شهادت و انتقال آن به نسل آینده جامعه انتظار است فضای موزه دفاع مقدس اراک افزایش و توسعه یابد که در این راستا می‌توان از ظرفیت زمین همجوار بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان مرکزی بهره‌گیری کرد و با توافق بنیاد تعاون به مجموعه باغ موزه دفاع مقدس بیفزاییم.

تکمیل طرح موزه دفاع مقدس استان مرکزی

فرزاد مخلص‌الائمه، استاندار مرکزی، نیز در این جلسه با تأکید بر تکمیل باغ موزه دفاع مقدس گفت: با توجه به اینکه تقویت و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید در جامعه نهادینه شود، تکمیل طرح موزه دفاع‌مقدس استان مرکزی باید دستور کار ویژه قرار گیرد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه تعهد استان سالانه چاپ ۶۰ عنوان کتاب است که انتظار می‌رود دستگاه‌های اجرایی استان با تخصیص اعتبار در این راستا تعامل و هم‌افزایی لازم را داشته باشند.

اراک ميزبان چهار شهيد گمنام

سرهنگ غلامرضا کریمی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی، نیز در این نشست به میزبانی استان از چهار شهید گمنام خبر داد و گفت: شهرستان اراک همزمان با شهادت حضرت زهرا ( س) میزبان چهار شهید گمنام در پارک شهدای گمنام، کوی کوثر، کوی صنعتی و تخت‌طاووس کرهرود است.

وی به یادمان‌های شهدا اشاره کرد و افزود: تعداد بسیاری از یادمان‌های سطح استان کامل است و تکمیل ۲ یادمان کوه نورالشهدای اراک و یادمان شهرستان زرندیه در دست انجام است.

انتهای پیام
captcha