سینمای ایران بازتابی برای صدای مظلومان باشد
کد خبر: 4177637
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۸
محمدمهدی اسماعیلی:

سینمای ایران بازتابی برای صدای مظلومان باشد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ما رسالت‌های مختلف در سینما داریم که یکی از آن‌ها بازتاب صدای مظلومان است. امیدوارم سینمای ما بازتابی از این رسالت باشد.

سینمای ایران بازتابی برای صدای مظلومان باشد

به گزارش ایکنا، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اختتامیه چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران که امشب دوم آبان در برج میلاد برگزار شد، گفت: به همه حاضران، فیلمسازان جوان و پر آتیه کشورمان، مهمانان خارجی، هیئت‌های انتخاب‌های و داوری و همه کسانی که زحمت کشیدند تا امروز چهلمین جشنواره به اتمام برسد، خوش‌آمد می‌گویم.

وی با بیان اینکه به دلیل جنایات صهیونیست‌ها، ایام خاص و اندوهباری را پشت سر می‌گذاریم، افزود: کودکان مظلوم و بی‌پناه توسط رژیمی که اساسش قتل و غارت بوده، کشته می‌شوند و امیدوارم به زودی اضمحلال آن را ببینیم.

وزیر ارشاد با بیان اینکه جشنواره فیلم کوتاه تهران به دوره چهلم رسیده و چهل در ادبیات دینی ما یک عدد مقدس است، اظهار کرد: هر چیزی می‌خواهد به تکامل برسد از این عدد یاد می‌شود، وقتی موسی به کوه طور برای گفت‌وگو با پروردگار می‌رود به عدد چهل ختم می‌شود و پیامبر در چهل سالگی به بعثت مبعوث شد؛ امیدواریم چهلمین دوره جشنواره، آغاز یک حرکت تکاملی جدید مبتنی بر شناخت از نیازهای جامعه ایرانی باشد.

وی با اشاره به استقبال از این جشنواره، گفت: امیدواریم ریل‌گذاری که شده به ثمرات دلنشینی منجر شود. ما رسالت‌های مختلف در سینما داریم که یکی از آن‌ها، بازتاب صدای مظلومان است. امیدوارم سینمای ما بازتابی از این رسالت باشد. ما از سینما چنین جایگاهی را انتظار داریم و مطمئنیم این مسیر شکل می‌گیرد.

اسماعیلی با بیان اینکه افتخار داشتم در یکی از جشنواره‌های منطقه‌ای انجمن به نام دنا در یاسوج باشم، گفت: این شهرستان (یاسوج) از حداقل‌های زیر ساختی محروم بود. حتی سینمای چندانی در این استان وجود ندارد البته چند پروژه سینمایی را در این استان افتتاح می‌کنیم اما پسران و دختران یاسوجی درعرصه سینما فعال بودند از سیاست‌های خوب ما توجه به دفاتر انجمن در شهرستان‌های مختلف است.

وی با تأکید بر توجه وزارت ارشاد به سینمای امیدبخش معناگرا، بیان کرد: ما با ارائه تجهیزاتی همه دفاتر را نوسازی می‌کنیم و برای اینکه این بودجه به دست دفاتر برسد، به آقای آذرپندار و خزاعی گفتیم شماره حساب دفاتر را بدهند تا این بودجه مستقیم به حسابشان واریز شود.

اسماعیلی در پایان ضمن گرامیداشت یاد آتیلا پسیانی و داریوش مهرجویی، بیان کرد: امیدوارم شما سینماگران جوان افتخارات بیشتری نسبت به گذشته برای آینده این سرزمین به یادگار بگذارید.
محمد حاتمی
انتهای پیام
captcha